Ikonická Tatra chce v spolupráci so slovenskou továrňou vyrábať delá

  • Rozvoju a modernizácii metalurgickej dcéry Tatra Trucks pomohlo aj spojenie so závodom v Dubnici nad Váhom.
collage
  • Rozvoju a modernizácii metalurgickej dcéry Tatra Trucks pomohlo aj spojenie so závodom v Dubnici nad Váhom.

Tatra Metalurgie plánuje počas nasledujúcich štyroch rokov investovať stovky miliónov českých korún do modernizácie. Pomôcť jej v tom má aj slovenská ZŤS Metalurgia.

„Obchodné oddelenia oboch firiem úzko spolupracujú, hľadáme ďalšie synergie, spojenie nám pomohlo aj pri nákupe surovín,“ hovorí Pavel Svoreň, predseda predstavenstva Tatra Metalurgie a ZŤS Metalurgia.

„Navyše teraz môžeme lepšie vyhovieť našim zákazníkom, napríklad v prípade, keď dopytujú výrobky väčších rozmerov, než môžeme spracovať v Kopřivnici. Pred tým sme ich museli odkazovať na konkurenciu alebo zabezpečovať výrobu externe, dnes môžeme výrobu zaistiť v podstate v ,skupine‘.“

dsc1277

foto: skcr.org

Obe spoločnosti majú jedného spoločného menovateľa, a tým je Jaroslav Strnad. Nie je prekvapením, že prepojenie týchto dvoch firiem známemu zbrojárovi rozšíri možnosti ponuky zbrojnej techniky.

Jeho holding Czechoslovak Group už dnes ponúka obrnené vozidlá Titus a Pandur. Dubnický závod mu umožňuje zasiahnuť aj do chystaných zákaziek pre české armádne delostrelectvo. Dubnica má totiž ešte stále technológiu na výrobu hlavní.

 „V rámci spoločností Tatra Metalurgie a ZŤS Metalurgia nevyrábame priamo zbrane ani vojenské vozidlá, ale dokážeme dodávať komponenty pre ich výrobu. V Dubnici napríklad máme hlbinné pece použiteľné pri výrobe hlavní,“ vysvetľuje Pavel Svoreň.

qwtas

foto: wikipedia.org/152mm SpGH DANA

Česká armáda chcela pôvodne nakúpiť nové zbrane, no kvôli nedostatku peňazí sa musela uchýliť ku modernizácií starších húfnic. Predpokladá sa, že pôjde najmä o výmenu pôvodných hlavní kalibru 152 mm za nový kaliber 155 mm, ktorý by odpovedal štandardom NATO.

„Našu výrobu nechceme špecializovať len na obranný priemysel. Dlhodobo sa ju snažíme mať postavenú na troch stĺpoch. Štyridsať percent by mala zaberať železničná výroba, štyridsať percent obranný priemysel, a ako rád hovorím, ďalších štyridsať percent výroby chceme zamerať na dodávky manipulačnej techniky. Napríklad žeriavov pre prístavy a podobne.“

zdroj titulnej fotografie: skcr.org / wikipedia.org/152mm SpGH DANA

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá