Japonci sa rozhodli pre dvojročnú prestavbu železničnej trate kvôli skráteniu cestovania o 60 sekúnd

  • Japonci sú známi svojou kvalitne odvedenou prácou, čo bolo vyrobené v Japonsku jednoducho vydrží
  • Ich zmyslel pre detail je taktiež neskutočný
  • Príkladom je železničná trať, ktorú sú schopní kompletne prerobiť len kvôli minútovej úspore času
vlaky
flickr
  • Japonci sú známi svojou kvalitne odvedenou prácou, čo bolo vyrobené v Japonsku jednoducho vydrží
  • Ich zmyslel pre detail je taktiež neskutočný
  • Príkladom je železničná trať, ktorú sú schopní kompletne prerobiť len kvôli minútovej úspore času

Japonci sú pilní ako včielky. Na rozdiel od Číňanov, ktorí síce pilne pracujú, ale často za cenu nízkej kvality, idú Japonci striktne cestou kvality pri zachovaní solídnej rýchlosti práce. Produkt vyrobený v Japonsku ti zaručene vydrží omnoho dlhšie. Priplatiť sa teda oplatí. Japonci sú známi rýchlym budovaním diaľníc či špičkovou kvalitou železníc.


Japonsko je v popredí vývoja rýchlovlakov. Ich stroje bežne atakujú rýchlosti prekonávajúce 300 km/h a vyššie. Efektivita rýchlovlakov je na maxime. Ako sa však posunúť ďalej na trati, ktorá nie je prispôsobená pre tie najrýchlejšie vlaky?

Japonské puntičkárstvo v akcii

Riešením je úprava trate. Presne takýto plán má Východojaponská železničná spoločnosť, ktorá sa pustila do úpravy jednej časti železnice. Dôvod je pomerne zaujímavý. Železničná spoločnosť chce totiž skrátiť cestovanie. Zákazníci sú prvoradí, a keď sa ich cesta skráti napríklad o minútu, určite to ocenia. Počuješ naozaj dobre. Kvôli minúte sa prepracuje celý úsek železnice medzi dištriktmi Ueno a Omiya.

Táto úprava bude trvať rekordné dva roky. Projekt by mal byť dokončený v priebehu roka 2020. Najviac času pritom nezaberie zmena koľajníc, tá bude len kozmetická. Hlavným dôvodom je kompletné prebudovanie okolia železnice. V okolí trate sa totiž nachádzajú mnohé obydlia a zvýšenie rýchlosti súpravy spôsobí ešte väčší hluk. Práve preto sa tu vybudujú moderné zvukové a antivibračné bariéry. Následne bude možné zvýšiť rýchlosť.

Zvýšenie rýchlosti zo 110 km/h na plánovaných 130 km/h naozaj spôsobí úsporu času o rekordnú jednu minútu. Na prvý pohľad nič výnimočné, avšak zástupcovia Východojaponskej železničnej spoločnosti majú úplne opačný názor. Tento malý krok by mal prilákať omnoho viac cestovateľov než je obvyklé.

Japonci milujú zlepšovanie. Nad tým, ako zvýšiť rýchlosť už existujúcich vlakov rozmýšľali pekných 10 rokov. Nakoniec prišli na zaujímavé a efektívne riešenie, ktoré síce nie je tým najlacnejším, ale ak by malo pomôcť pri oživení cestovania a zvýšení počtu cestujúcich, tak to pravdepodobne stojí za to.

zdroj: czechcrunch.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech