Je tu nové Lamborghini Aventador S Roadster, takže môžeš začať slintať

  • Už je to asi rok od premiéry upraveného Lamborghini Aventador S a už vtedy bolo jasné, že príde aj verzia s otvorenou kabínou. Je tu, takže v počúvaní stáda 740 koní pod kapotou ti už nič nebráni. No... okrem ceny.
  • Už je to asi rok od premiéry upraveného Lamborghini Aventador S a už vtedy bolo jasné, že príde aj verzia s otvorenou kabínou. Je tu, takže v počúvaní stáda 740 koní pod kapotou ti už nič nebráni. No... okrem ceny.

Nestáva sa tak často, že by Lamborghini predstavilo nové auto. Uff, ešte že tak. Talianska automobilka je totiž jedným z posledných tvrdohlavých výrobcov superšportov, ktorí miešajú ingrediencie podľa pôvodnej receptúry: Veľký motor v strede, štyri poháňané kolesá a vulgárny počet koní, zabalený do nekompromisného obalu.

Jeho Aventador je tu s nami už šesť rokov. To je napríklad viac, ako má môj počítač (a to už je čo povedať). Za ten čas sme dokonca pochopili, čo jeho meno znamená a zvykli si naň.

Vôbec mu to však nevadí, pretože nestarne – skôr dozrieva. No a teraz dozrelo do štádia, v ktorom aj rýchlejšia verzia S odhodila dekel zo strechy. Oproti „štandardnému“ Aventadoru sa odlišuje najmä výkonom a ovládateľnosťou.

Sú tu však aj kozmetické zmeny. Aventador S je takmer celý z uhlíkových kompozitov. Karbón je skrátka všade a na niektorých miestach je dokonca veľmi inteligentný. Napríklad vzadu, kde je z neho vyrobené aktívne krídlo, ktoré môže zvýšiť prítlak na zadnej náprave až o 130 percent.

Strecha, ktorá sa dá zložiť do predného kufra, môže byť vyhotovená v karbónovom prevedení – je len na tebe, či si vyberieš matný, alebo lesklý finiš. A zároveň je tu veľmi sympatický gadget: zadné okienko môžeš stiahnuť dolu a užívať si zvuk atmosférického dvanásťvalca bez toho, aby na teba napríklad pršalo.

Jejda, motor. To je skutočné monštrum. Nemá žiadne turbodúchadlo a produkuje až 740 koní a 690 newtonmetrov. Prekrásna, malá lokomotíva. A dobre nahnevaná, minimálne v novom jazdnom režime so sympatickým názvom EGO. Skrotiť tohto býka však pomáha aj systém riadenia všetkých štyroch kolies.

So 740 konskými silami a štyrmi poháňanými kolesami, ktoré navyše aj zatáčajú, drží Aventador S titul auta s najzaneprázdnenejšími kolesami na svete. Musí to tak byť, keď dokážu auto vystreliť na stovku za tri sekundy a pokračovať v zrýchľovaní až do maximálnej rýchlosti 350 kilometrov za hodinu.

Kabína auta je, ako inak, hranatá. Hranatá a luxusná, treba dodať. Celý interiér sa dá samozrejme personalizovať v programe Ad Personam, z ktorécho pochádza aj krásna modrá farba Blue Aegir. Vnútri osobne odporúčam obšitie celého interiéru Alcantarou. Keď už ťa bude stáť toľko peňazí…

Pekelne veľa peňazí. Doslova, nový Aventador S môže byť tvoj za 313 666 €. Náhoda? Nemyslím si.

Zdroj: Lamborghini Media Center

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá