Kedy by si mal naozaj zmeniť smerovanie tvojho startupu

  • Známy editor a zakladateľ niekoľkých startupov Jason McCabe ti prezradí, kedy je najvyšší čas zmeniť smerovanie tvojho startupu, prípadne to s ním úplne vzdať a venovať sa niečomu inému.
  • Známy editor a zakladateľ niekoľkých startupov Jason McCabe ti prezradí, kedy je najvyšší čas zmeniť smerovanie tvojho startupu, prípadne to s ním úplne vzdať a venovať sa niečomu inému.

„Posledné 2 roky som si lámal hlavu s tým, ako vymyslieť tú najlepšiu aplikáciu a napriek výborným referenciám sa mi to aj tak nepodarilo.“ Jason a jeho tím to teda vzdávajú s aplikáciou Inside.com a namiesto nej sa teraz chcú 100% venovať úplne inej sfére – emailom.

foto: entrepreneur.com

 

„Prišli sme na to, že ľudia nechcú mať na všetko samostatnú aplikáciu. Nové aplikácie zlyhávajú – pretože sociálne siete sú čoraz viac úspešné.“ Je omnoho väčšia sranda klikať na novinky a príspevky od svojích priateľov len na jednej sieti. Nikoho nebaví neustále klikať na inú aplikáciu. Samostatná aplikácia pre chatovanie, samostatná aplikácia pre zdieľanie fotiek, dokedy nás to bude baviť?

 

„Presne z tohto dôvodu som sa rozhodol, že sa prestaňem sústrediť na mobilné aplikácie a začnem sa venovať úplne inej sfére.“

Na vymýšľanie a spravovanie dobrej aplikácie potrebuješ minimálne dvoch expertov pre každú možnú platformu – Android, iOS a web. Tiež potrebuješ produktového manažéra, dizajnéra, CTO (technika), marketéra a zopár ľudí, ktorí budú spravovať celé podnikanie. „Podľa môjho názoru je preto najlepšie začať len na jednej platforme, kým sa produkt nerozbehne. Robia to tak skoro všetci a vystačí ti na to len polka plánovaného rozpočtu. Takto by som to robil aj ja, ak by som sa rozhodol ostať pri mobilných aplikáciach.“

foto: theabdteam.com

 

No pár mesiacov dozadu (keď Jason videl, že ich aplikácia stagnuje) sa s tým rozhodol niečo urobiť. „Pozrel som sa, čo nám ide najlepšie. Ľudia najviac otvárali naše emaily. Dokonca ich otvárali častejšie, ako našu aplikáciu.“ Poriadne si preto prešiel všetkých 180 000 emailov, ktoré stihli rozposlať a rozhodol sa, že „presedlá“ len na emaily.

 

V januári sa teda zvýšil počet rozosielaných emailov o 800 a navyše sa tam pridali rôzne zaujímavosti a novinky. V polovici druhého mesiaca mali už v zálohe ďalších 3900 emailov. Spoločnosť Inside Daily je teda na najlepšiej ceste. „Moja teória je, že zatiaľ, čo si niekoľko ľudí pozerá novinky najradšej cez sociálne siete, určité percento radšej dostáva kvalitné informácie prostredníctvom svojho mailu.“

design-leadership

 

Najlepšie na tom je, že na rozbehnutie podobného biznisu je potrebných omnoho menej ľudí. Stačí ti človek, ktorý vie písať chytľavé emaily, marketér a niekto, kto to bude riadiť.

 

„Ak teda robíš niečo naozaj dobre, ostatní sa ťa budú snažiť napodobniť.“ No ak sa to ostatným nebude dariť, znamená to jediné. Buď si ako jediný prišiel na to, ako to robiť správne alebo sa to nepodarilo ani tebe.

 

Na záver by som ešte dodala, že ak sa tvoj nápad nezlepšuje a nevidíš jeho neustály rast a pokrok, znamená to len jedno. Mal by si s tým prestať. Tvoj produkt umiera. Na to aby sa mu darilo, nestačí len stagnácia na jednom mieste. Potrebný je jeho neustály rast a zlepšovanie. Najdôležitejšia je dobrá odozva a zväčšujúce sa číslo užívateľov.

article

foto: startupdaily.com

Zdroj: medium.com, zdroj titulnej fotografie: entrepreneur.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá