Klame nám najväčšia sociálna sieť o počte zhliadnutí videí?

  • Hank Green je profesionálny tvorca online videí, ktorý ma v obľube rôzne platformy. Prednedávnom sa však rozhodol expandovať svoju stratégiu na najväčšiu sociálnu sieť sveta aj napriek tomu, že pozerať Youtube video práve tu je celkom prácne a kým im nezaplatíte, tak vaše video hneď len tak niekomu neukáže.
image_1439886848.jpeg
  • Hank Green je profesionálny tvorca online videí, ktorý ma v obľube rôzne platformy. Prednedávnom sa však rozhodol expandovať svoju stratégiu na najväčšiu sociálnu sieť sveta aj napriek tomu, že pozerať Youtube video práve tu je celkom prácne a kým im nezaplatíte, tak vaše video hneď len tak niekomu neukáže.

 

Avšak Facebook veľmi rád zdieľa jeho videa medzi jeho stálymi divákmi a práve to sa Hank snaží využiť. Táto snaha je odmenená super výsledkami. Posledné video, ktoré uploadol ako na YouTube tak aj na Facebook zaznamenalo 300,000 vzhliadnutí na YouTube a 150,000 vzhliadnutí na Facebooku. V podstate vďaka druhému nenáročnému uploadu zaznamenal 50 percentný nárast vzhliadnutí.

 

Alebo nie?

 

 

Toto je retenčný graf z YouTube (inými slovami: graf, ktorý hovorí o tom ako dlho si divák pozeral video alebo kedy dané video pozerať prestal) pre video „19 ways not to suck on the Internettoto nie sú boh vie aké výsledky, vzhľadom na to, že sa HankGreen snaží udržať aspoň 70% divákov do začiatku záverečných titulkov.

 

 

A tu máme retenčný graf z Facebooku pre to isté video. Po 30 sekundách namiesto 86% pozerajucich divakov je to číslo prekvapujúco menšie, a to len 21%. 30 sekunda je bod, ktorý nesedí z YouTube grafov a ktorý vlastne hovorí o tom, že ľudia naozaj sledujú toto video. Hank si je istý, že 80% divákov je jednoducho efektom Facebookovského automatického prehrávania počas scrollovania nových príspevkov.

 

V skutočnosti, dosť nás prekvapilo, keď sme zistili, že Facebook ráta aj vzhliadnutie ako vzhliadnutie po prvých 3 sekundách prehrávania bez ohľadu na to, či si aktivujete zvuk kliknutím na video. Predtým si Hank myslel, že je dôležité aj počuť obsah videa a nie len pozerať animovaný gif obrázok bez zvuku, no asi sa mýlil.

 

Spôsob akým YouTube ráta vzhliadnutia je dosť nejasný, ale aspoň priznali, že ho rátajú až po „približne 30 sekundách“. No pri Facebooku to je celkom jasné, vzhliadnutie rátajú už po prvých troch sekundách tichého prehrávania automaticky prehravaného videa.

 

 

V poslednom čase vidíme neuveriteľné čísla týkajúce sa prehrávania videí na Facebooku. Jedným z nich je aj toto: 4 miliardy vzhliadnutí za deň v priebehu minulého kvartálu. Tí čo tieto videa vytvárajú sú nadšení z takýchto čísel a nie je pochýb, že Facebook bude tvoriť významnú časť ekosystému s online videami, no treba mať na pamäti, že tieto čísla neodzrkadľujú skutočnosť.

 

Toto však je problém pre tých, ktorí sa snažia štandardizovať integráciu svojej značky, pre agentúry a značky, ktoré chcú lepšie rozumieť tejto prudko rastúcej oblasti a pre všetkých tých, ktorí hľadajú stabilitu v priemysle s online videami.

 

Hank sa však poučil a teraz, vždy keď niekto zverejní niečo o úžasných narástoch vzhliadnutí svojho videa na Facebooku, tak tie čísla podelí piatimi a potom ich porovná s výsledkami z YouTube.

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá