Klenoty Aurum: Len v jednom zo základných 11 vizuálov kampane sme použili slovo ko*ot

  • Slovenským internetom sa ešte pred pár dňami šírila virálna kampaň, ktorá ľudí zaujala na bilbordoch
  • Stojí za ňou značka Klenoty Aurum, ktorá začala komunikovať prostredníctvom odvážnych vizuálov, na ktorých vyhviezdičkovala jednu zo slovenských nadávok
  • Detaily kampane pre Sketcher prezradila marketingová manažérka značky Klenoty Aurum Lívia Franková
aurum
Facebook používateľa Veronika Martinkovičová
  • Slovenským internetom sa ešte pred pár dňami šírila virálna kampaň, ktorá ľudí zaujala na bilbordoch
  • Stojí za ňou značka Klenoty Aurum, ktorá začala komunikovať prostredníctvom odvážnych vizuálov, na ktorých vyhviezdičkovala jednu zo slovenských nadávok
  • Detaily kampane pre Sketcher prezradila marketingová manažérka značky Klenoty Aurum Lívia Franková

Čo je alebo bolo cieľom vašej najnovšej kampane?

Cieľom kampane je upozorniť na novú a zároveň cenovo dostupnú ponuku briliantových šperkov, ktoré ponúka slovenské klenotníctvo Klenoty Aurum.

V kampani používate vyhviezdičkované vulgarizmy, prečo ste sa rozhodli íst práve touto cestou?

Len v jednom zo základných 11 vizuálov kampane sme použili slovo ko*ot, ktoré sa pokojne môže čítať aj ako vulgarizmus, alebo aj ako úplne iné slovo. Ak v ňom niekto vidí vulgarizmus, tak asi nemôže proti tomu vizuálu protestovať, lebo tým potvrdzuje, že je pravdivý a skutočne pripomína reálnu možnosť konverzácie. A ak v ňom čitateľ vulgarizmus nevidí, tak je to tiež dobre, lebo zjavne by podobné slovo v živote nepoužil a našťastie ho potom nijak nemá ako urážať.

Prečo ste sa rozhodli komunikovať takýmto spôsobom?

Zistili sme, že svet šperkov je často vnímaný najmä zo ženského pohľadu optikou noblesy, vznešenosti a nadnesenosti a zabúda sa na to, že šperk je často aj prostriedkom na poďakovanie sa, či „vyžehlenie si“ nejakého prehrešku. Rozhodli sme sa, že demaskujeme realitu a nebudeme tvrdiť, že šperky vyhľadávajú iba vyšportovaní páni v drahých oblekoch, ktorí držia ružu medzi zubami. Naši klienti sú rôzni a vieme, že mnohí sa nehanbia, že šperk vlastne kupujú aj zo zištných dôvodov. Zvolili sme formu, ktorá pracuje s nadsázkou a je samozrejme komunikačnou karikatúrou a v nej sa naozaj nedá pracovať s politickou korektnosťou. Lebo bude neúprimná a nudná.

Je jasné, že kampaň vytŕča z radu, rovnako ako vytŕčala kampaň so sporoodetými, ale vkusne nafotenými modelkami. V čom má takáto komunikácia spojitosť s vašou značkou a produktami?

V tejto komunikácii hovoríme o dostupnosti šperkov v klenotníctve Klenoty Aurum. Pre rôzne príležitosti ponúkame priamo na vizuáloch kampane konkrétny šperk, ktorý sa v daných situáciách môže využiť. Ak potenciálny zákazník ani jednu z nich nevníma ako reálnu zo života (a je to úplne vporiadku) pokojne si môže v našich predajniach vybrať z najširšej a najdostupnejšej ponuky, ktorú máme.

Čo v prípade, keď sa vaša kampaň dostane na Radu pre reklamu? Ako ju plánujete obhájiť?

Veríme, že hyperbola, ktorá bola použitá, nikoho v skutočnosti neuráža, hyperbola bola použitá jedine za účelom deklarovať. Aj sociológovia sa zhodujú v jednej veci, a to, že v dnešnej dobe je skôr „módne“ byť prehnane senzitívny na čokoľvek.

V tomto prípade sa ukázalo, že stačí niekoľko bilbordov a kampaň tohto typu sa začne šíriť virálne. Netrpí tým však z dlhodobého hľadiska značka, keďže veľa používateľov na internete kampaň označilo za neetickú?

Je to skutočne výborná správa. Online priestor je už značne nadužívaný, najmä vo forme platenej online reklamy, ktorú si čoraz viac používateľov internetu vedome vypína. Preto nie je nad organické šírenie.

Môžeme si položiť filozofickú otázku, čo je neetické a strávime ďalšie štyri dni jej explikáciou. My však pevne veríme, že sme nikoho neurazili, skôr extrémne vyrušili, ale viac ľudí pobavili. Pre všetkých, ktorí sa cítili dotknutí aktuálnou komunikáciou, samozrejme, v budúcnosti pripravíme aj tradičnú ľúbivú konzervatívnu kampaň. Tá zas ale asi bude nudiť tých, ktorých pobavila táto. Naši zákazníci sú totiž rôzni. A tak je to správne.

Aká agentúra na kampani pracovala? Kto je cieľovou skupinou kampane?

Kreatívny koncept nám navrhlo kreatívne duo slovenských freelancerov, ktorí pôsobia v Londýne a predstavujú sa ako Y&Y. Potenciálni zákazníci Klenoty Aurum Slovensko.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá