Koľko hodín spánku ťa pomaly zabíja? Vedci poznajú presné čísla

  • Nezastaviteľní vedci skúmajú takmer všetko.
  • Tentokrát si posvietili na ľudský spánok
  • Obrovská štúdia bola vlastne vyhodnotením 74 štúdií zrealizovaných v priebehu rokov
  • A výsledok? Zistilo sa, že príliš veľa spánku je indikátorom vysokého rizika úmrtia
spánok
flickr
  • Nezastaviteľní vedci skúmajú takmer všetko.
  • Tentokrát si posvietili na ľudský spánok
  • Obrovská štúdia bola vlastne vyhodnotením 74 štúdií zrealizovaných v priebehu rokov
  • A výsledok? Zistilo sa, že príliš veľa spánku je indikátorom vysokého rizika úmrtia

Ak si myslíš, že čím dlhší spánok si dopraješ, tým bude tvoje zdravie pevnejšie, tak si na veľkom omyle. Extrémy jednoducho nefungujú. Ak spíš málo, máš mierne zvýšené riziko úmrtia. Ak spíš veľa, je na počudovanie riziko vyššie. Vedci tvrdia, že ľudia, ktorí zvyknú spávať viac majú zvýšené riziko úmrtia v porovnaní s tými, ktorí spia ideálnych osem hodín. Táto hodnota je totiž tá správna. Práve po takomto spánku pracuje telo ako hodinky a zvýšené riziká sú na nule.

Odkiaľ pochádza taká istota? Na základe výsledkov štúdie. Vedci zo štyroch anglických univerzít totiž zozbierali a vyhodnotili údaje zo 74 štúdií spánku zrealizovaných v minulosti. Celkovo sa museli spracovať zápisy o 3,3 milióna ľudoch. Zistilo sa totiž, že ľudia, ktorí spali viac mali vyššie riziko úmrtia. Na prvý pohľad je to nelogické. Pri dlhšom spánku by si malo totiž telo oddýchnuť omnoho viac. Prečo teda zvýšené riziko? Vševedúci vedci našli odpoveď.

Podľa ich názoru ten, kto spí viac má menej času na pohyb a šport. Tieto dve aktivity sú pre naše telo veľmi dôležité. Neaktivita totiž neprospieva nášmu kardiovaskulárnemu zdraviu a srdcu. Riziko extrémnych spachtošov je dokonca vyššie ako je tomu u ľudí, ktorí spia menej ako sedem hodín. Tiež je tu riziko, že ľudia, ktorí musia spať extrémne dlho trpia nejakým nediagnostikovaným ochorením.

„Dlhotrvajúci spánok môže byť spojený so zvýšeným rizikom kardiovaskulárnych problémov a to kvôli skrytým chorobám, ktoré prispievajú k únave,“ napísali vedci. Doktori by mali podľa nich skontrolovať ľudí, ktorí spia extrémne dlho každú noc. Môžu tak odhaliť  prípadné ukryté riziká.

Najnižšie riziko úmrtia mali ľudia, ktorí spali v rozsahu 7-8 hodín. U ľudí, ktorí spali menej ako sedem hodín bolo riziko mierne vyššie, ale stále nie extrémne. Naopak u ľudí, ktorí spali viac ako 10 hodín boli riziká najvyššie. Okrem toho tu bolo o 56 % vyššie riziko úmrtia na infarkt a o 49 % vyššie riziko úmrtia na nejakú formu kardiovaskulárneho ochorenia.

zdroj: dailymail.co.uk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK