Kontroverzné skartovanie miliónového obrazu spustilo hotovú vlnu reklamných kampaní. Pridal sa aj McDonald’s

  • Kontroverzná piatková aukcia, počas ktorej bol takmer zničený obraz pouličného umelca Banksyho rozpútala hotový ošiaľ
  • Veľký záujem verejnosti si všimli aj marketingové oddelenia známych spoločností, ktoré zacítili obrovskú šancu a chcú sa zviesť na virálnej vlne
  • Po spoločnosti IKEA zareagovali aj reklamné agentúry spoločnosti McDonald’s, ktoré predstavili svoje diela
McDonald’s
zdroj: Instagram/DDB Austria
  • Kontroverzná piatková aukcia, počas ktorej bol takmer zničený obraz pouličného umelca Banksyho rozpútala hotový ošiaľ
  • Veľký záujem verejnosti si všimli aj marketingové oddelenia známych spoločností, ktoré zacítili obrovskú šancu a chcú sa zviesť na virálnej vlne
  • Po spoločnosti IKEA zareagovali aj reklamné agentúry spoločnosti McDonald’s, ktoré predstavili svoje diela

Pouličný umelec Banksy sa minulý týždeň postaral o poriadny škandál. Dodnes neznámy autor mnohých diel je známejší pútaním pozornosti a kritizovaním konzumnej spoločnosti. Minulý týždeň však zašiel ešte ďalej, ako kedykoľvek predtým. V piatok sa totiž v Anglicku konala dražba jeho diela, ktoré zobrazuje dievčatko s balónom. Toto dielo vytvoril ešte v roku 2006. Následne ho predal novému majiteľovi, avšak ten ani len netušil, čo sa ukrýva v masívnom ráme.

Ten bol totiž vybavený nefalšovanou skartovačkou papiera. Zaujímavosťou je však to, že si nikto nič nevšimol ani vtedy, keď obraz putoval do aukčnej siene Sot­heby’s. Počas dražby sa nedialo nič podozrivé. Divadlo sa začalo až po tom, čo obraz vydražil jeden so záujemcov za cenu takmer milión libier. Tesne o odklepnutí výslednej sumy začal obraz vydávať zaujímavé zvuky. Do papiera s maľbou sa začali zabárať ostré zuby skartovača a robiť z neho nefalšované rezance.

Chvalabohu po zložení obrazu zo steny sa skartovanie zastavilo. Poškodená zostala iba polovica obrazu. Toto video upútalo celý svet a kontroverznému umelcovi zaručilo poriadnu publicitu. Nebolo teda prekvapením, že sa na virálnej vlne chcú zviesť aj iní. Ako prvá zareagovala IKEA, ktorá predstavila reklamný plagátm, na ktorom propaguje svoje rámy na obrazy s dodatkom: Pre spo­mienky, ktoré chcete ucho­vať v celku.

Záujem však stále neopadol a o svoj kúsok koláča bojuje aj spoločnosť McDonald’s. Jej dvorné reklamné agentúry totiž predviedli, ako si predstavujú McDonald’s v „skartovanej“ podobe. Prvý plagát v štýle „rezance“ predstavila agentúra TBWA network’s agency z Malty. Plagát zverejnil samotný šéf agentúry na svojom Instagrame.

Druhou agentúrou, ktorá sa rozhodla predstaviť svoje dielo je DDB Vienna. Každé z týchto diel nesie podobný základ. Jedná sa teda o akýsi rám a skartovač v jednom. Oba plagáty však majú trošku odlišný rukopis a je jasné, že ich tvorili rozdielne agentúry. Banksymu sa podaril husársky kúsok a dnes z toho ťažia aj veľké spoločnosti.

zdroj: adweek.com