Kritizovaná slovenská čiapka Shield dosiahla cieľovú sumu na Kickstarteri

Martin Bohunický / 8. januára 2016 / Business

Nikdy sa nezavďačíš všetkým. Ale ak sa nenecháš odradiť večnými kritikmi a budeš sa sústrediť na svojich fanúšikov, úspech sa dostaví. Presne tak, ako sa to podarilo slovenskému Shieldu.

Signálu odolná čiapka Shield, ktorá po uverejnení nášho článku rozvírila diskusiu, dosiahla na Kickstarteri svoj cieľ. Zakladatelia Marek a Igor hlásia krátko po ukončení kampane, že vyzbierať potrebných 13000 libier sa PODARILO!

21-1024x576

 

Chalani svojim produktom určite nemali v úmysle rozpútať diskusiu medzi konšpirátormi a ich zarytými odporcami, len upozorniť na vznikajúci problém elektromagnetického smogu. Sám ale na tomto príklade krásne vidíš, že nie každému sa zavďačíš, no ak robíš veci dobre, svojich fanúšikov si nájdeš. Veď o čiapke Shield napísal dokonca v pozitívnom duchu aj NY Times!

„Keď sme dosiahli 60 percent, začali sa prebúdzať chronickí sťažovatelia alebo v novodobom slangu trolleri, ktorí začali šíriť nenávistné statusy po celom internete, že naša čiapka je hlúposť a čudujú sa, že Kickstarter niečo také vôbec dovolil spustiť. Skúmali naše súkromie, písali o nás články, robili video blogy, tweetovali alebo nás priamo napádali cez súkromné správy na Kickstarteri. Jednoducho sa začali báť, že tú kampaň dotiahneme do konca. Vtedy sme zistili, že sme otvorili pandorinu skrinku. Naša čiapka pre nich symbolizovala alobalovú čapicu, prostredníctvom ktorej chceme využiť strach a dôverčivosť ľudí a obohatiť sa na nich. Na podnet týchto ľudí nás tri dni pred štedrým dňom Kickstarter vyzval dokázať naše tvrdenia a funkčnosť čiapky s tým, že ak tak do 48 hodín neurobíme, tak nám zruší kampaň. Rýchlo sme teda museli natočiť video, kde sme čiapku rozrezali a urobili jednoduchý test s mobilom a toto video sme okamžite nahrali do našej kampane,“ napísali chalani v správe po kampani.

61-1024x576

„Vieme, že naša čiapka je kontroverzný produkt a keby sme s ňou prišli tak pred piatimi rokmi, tak nás všetci zmietnu zo stola, ale podľa nás bude o päť rokov úplne bežným trendom a ľudia sa budú viac chrániť voči elektromagnetickému smogu.“

Shield je jedným z mála slovenských produktov, ktorým sa na Kickstarteri podarilo uspieť. Sme v Startitup veľmi zvedaví, ako sa chalani k úspechu postavia a čo zo skvelého začiatku dokážu vyťažiť.

„V súčasnosti hľadáme ďalší nápad na produkt, ktorý by sme spustili opäť na Kickstarteri. Teraz, keď už vieme ako na to, cítime, žeby sme to dokázali urobiť ešte lepšie. Samozrejme vyžaduje to aj veľké finančné investície a kopec času, ale koniec koncov sa to vráti v skvelom pocite, že sme niečo dokázali a zaujalo to celý svet,“ dodávajú chalani.

Čo je Shield?

Unikátnou vlastnosťou štýlovej čiapky Shield je, že chráni hlavu pred škodlivými signálmi. Precízne a dôkladné vpracovanie striebra do čiapky ťa ochráni pred žiareniami z mobilov, wi-fi routerov a vo všeobecnosti drasticky redukuje negatívne efekty elektromagnetickej radiácie. Myšlienka na vývoj takejto čiapky pochádza z alarmujúcich štatistík vplyvu telefónov a iných vysielačov na zdravie človeka, ktoré si zakladatelia Shield-u dôkladne preskúmali a rozhodli sa pred nimi aspoň čiastočne chrániť.

18-1024x576

zdroj: Kickstarter.com

Pridať komentár (0)