Kto je dnešný Slovák? Podľa prieskumu túži po Tesle a na účte má pár tisíc eur

  • Ako by si opísal typického Slováka?
  • Zatiaľ čo niekto by ho pomenoval ako priateľského, vytrvalého a ambiciózneho človeka, iný by sa priklonil k názoru, že ide o závistlivého neprajníka
  • 365.bank sa rozhodla pozrieť ako v skutočnosti vyzerá dnešný Slovák žijúci v modernom svete plnom inovatívnych technológií a toto je výsledok
zdroj: unsplash.com
  • Ako by si opísal typického Slováka?
  • Zatiaľ čo niekto by ho pomenoval ako priateľského, vytrvalého a ambiciózneho človeka, iný by sa priklonil k názoru, že ide o závistlivého neprajníka
  • 365.bank sa rozhodla pozrieť ako v skutočnosti vyzerá dnešný Slovák žijúci v modernom svete plnom inovatívnych technológií a toto je výsledok

Za krátky čas si nevšednú 365.bank, banku bez jedinej pobočky a tiež jej hravú aplikáciu, obľúbili tisíce ľudí. Ako prví sa k nej dostali takzvaní betatesteri. Tí sa zároveň zúčastnili prieskumu, ktorého výsledky odhaľujú, kto je, ako sa správa a čo chce typický moderný Slovák, ktorý inklinuje k novým technológiám.

Z prieskumu vyplynulo, že 67,9 % dnešných Slovákov má 33 rokov a venuje sa IT. 39, 2 % z nich býva vo vlastnom byte s hypotékou a 23, 6 % má našetrených viac ako 5-tisíc eur. 25 % túži vlastniť iPhone X a ich vysnívaným autom je Tesla.

 

V prieskume sa objavili aj otázky zamerané na finančnú stránku Slovákov. Ukázalo sa, že najväčšia časť – 57 % neplatí svojej banke nič za vedenie účtu a 54,2 % je v spojení s bankou výlučne cez appku. To, že „doba kešu“ je dávno preč, naznačuje aj fakt, že 96, 9 % dnešných Slovákov platí radšej kartou. Zaujímavá je aj informácia, že 74,2 % si radšej našetrí, ako požičia.

A až  90,1 % Slovákov čerpá informácie z internetu. Internet je však dvojsečná zbraň. Aj napriek tomu, že žijeme v roku 2019 sa na ňom vo veľkom objavujú rôzne hoaxy, dezinformácie a názory ako z 12. storočia o tom, že Zem je plochá a politiku ovládajú jaštery.

Veriť konšpiračným teóriám je naozaj out

365.bank sa rozhodla na neustále narastajúce množstvo dezinfomácií v online prostredí reagovať po svojom. Spúšťa vôbec prvú mediálnu kampaň. Predstavuje v nej dnešného Slováka a zdôrazňuje, že veriť konšpiráciám nie je „dnešné.“

Televízne spoty pochádzajú z dielne Wiktor Leo Burnett. Reklamná agentúra spolu s bankou stavila na animované 3D stvárnenie spotov, ktoré vznikali pod taktovkou režiséra Jonáša Karáska. Ich animáciu realizovala spoločnosť UPP, ktorá sa podieľala na pokračovaní kultového filmu Blade Runner. Hlasom 365.bank sa v nich stáva slovenský raper Branči Kováč alias Vec.

Žijeme v dobe inteligentných zariadení, dosahujeme pokroky v modernej medicíne, vyvíjame autonómne vozidlá, zaoberáme sa komerčnými letmi do vesmíru a pod. Na druhej strane však bujnejú názory a tendencie, ktoré spochybňujú objektívnu realitu, podporujú konšpirácie a šíria dezinformácie hodné minulých storočí. Dokonca sa stávajú aj súčasťou politického populizmu. Keďže sme banka dneška,, rozhodli sme prispieť svojou trochou do spoločenskej diskusie. V kampani chceme predstaviť našu banku, no zároveň v kontexte našej témy dnešnosti zaujať stanovisko k problému, ktorý nás trápi,“ vysvetľuje head of marketing v 365.bank Juraj Šnirc.

Musíme súhlasiť s tým, že je dobré otvárať spoločenskú diskusiu. Takouto kampaňou banka potvrdila, že sa snaží byť naozaj dnešná a reaguje na aktuálne témy. Palec hore.

Článok vznikol v spolupráci s 365.bank.