Legendárne KFC obsadilo nedostupnú Čínu. Prekonalo všetko rekordy

  • Legendárna americká fastfoodová sieť vzala Čínu útokom.
  • Agresívny marketing a lahodná ponuka priniesli ovocie
  • KFC sa stalo najpopulárnejším fast foodom v krajine.
  • Konkurencia v podobe McDonald's tak zostala ďaleko vzadu
kfc
flickr
  • Legendárna americká fastfoodová sieť vzala Čínu útokom.
  • Agresívny marketing a lahodná ponuka priniesli ovocie
  • KFC sa stalo najpopulárnejším fast foodom v krajine.
  • Konkurencia v podobe McDonald's tak zostala ďaleko vzadu

Kentucky Fried Chicken je jednou z najpopulárnejších sietí rýchleho občerstvenia. Prinieslo novodobé formy stravovania, ktoré boli dovtedy nevídané. Sieť reštaurácií založil v roku 1930 Harland David Sanders. Prvá  franšízová reštaurácia otvorila svoje brány v roku 1952. Od roku 1991 ju poznáme pod skráteným názvom KFC. Špecializuje sa hlavne na chutné jedlá s kuracieho mäsa upraveného na mnohé spôsoby. Dostaneš tak kurací hamburger alebo napríklad šalát. Jednoducho všetko, čo si americký zákazník želá.

KFC je v USA stále populárna, ale už jej dávno nepatrí prvenstvo, ako tomu bolo kedysi. Konkurencia je obrovská a v Amerike v súčasnosti funguje niekoľko desiatok podobných reťazcov. Čo však KFC stratilo vo svojej domovine, obhájilo s veľkým náskokom v Číne, ktorá je najväčšou ekonomikou sveta. V súčasnosti funguje v celej krajine viac ako 5 000 reštaurácií na 1 100 miestach. Ako sa to americkej sieti podarilo?

Čínska jednotka v rýchlom občerstvení

KFC bola vôbec prvou americkou fastfoodovou spoločnosťou, ktorá sa odvážila vstúpiť na územie Číny. To sa stalo už v roku 1987. Skorý nástup znamenal poriadnu konkurenčnú výhodu. Na vybudovanie povedomia o značke a budovanie masívnej siete zákazníkov sú potrebné mnohé a mnohé roky práce. KFC však malo ešte jednu výhodu, a tou bola popularita.

Reťazec je totiž známy po celom svete a ľudia radšej navštívia zabehnutú značku s ponukou a službami dotiahnutými k dokonalosti ako začínajúceho konkurenta.

Nové reštaurácie si hneď získali obľúbenosť. Boli priestranné a ponúkali luxus. Poriadny rozdiel v porovnaní s typickými pouličnými predajcami rýchleho občerstvenia. Ubehlo mnoho rokov a značka je na čínskom trhu zastabilizovaná. Pôvodné nadšenie z nového už dávno opadlo, avšak návštevnosť je hojná a stabilná.

Chutné a zdravé jedlá

Vôbec najväčšia reštaurácia KFC v Číne sa nachádza v Pekingu. Má tri poschodia a rozprestiera sa na ploche 334 metrov štvorcových. Aby KFC uspelo muselo svoju ponuku prispôsobiť mlsnému jazýčku typického čínskeho zákazníka. To, čo letí v Číne, je totiž dosť odlišné od toho, čo sa konzumuje v USA.

Nie je preto prekvapením, že typický západný zákazník by sa tu stretol s jedlami, ktoré nepozná. Krevetový sendvič, matcha zmrzlina, ryžová kaša alebo kuracie krídla v sójovej omáčke tak neznalého zákazníka prekvapia. Ryžová kaša sa však podáva len na raňajky, takže si ju môžeš objednať iba v určitom čase. Ak si tu dáš napríklad klasické vyprážané kuracie mäso, tak zistíš, že je pokrájané na omnoho menšie kúsky, než je bežné v iných krajinách.


Reštaurácie využívajú najnovšie vychytávky. Väčšina ľudí tu neplatí v hotovosti, ale prostredníctvom mobilného telefónu po naskenovaní QR kódu na stene. Typický jedálny lístok sa  z čínskych reštaurácií tiež postupne vytráca. Objednávky sa riešia čoraz viac cez mobil. Výnimočné sú aj nápoje, ktoré nie sú presladené, ale majú iba jemne sladkú chuť. KFC v Číne sa v priamom porovnaní s americkými pobočkami nedá rovnať.

Po takomto jedle ti zaručene nebude zle. Zdravé jedlá a ľahké nápoje sú jednoducho niekde úplne inde. KFC dokonca experimentuje aj v oblasti bezmäsitej stravy, a preto v Číne otvorilo testovaciu prevádzku KPRO, ktorá úplne obmedzila jedlá z kuracieho mäsa.

zdroj: businessinsider.com , wikipedia.org

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech