Letecký Uber zvýšil svoju valuáciu už na $25 miliónov

Tomáš Kahn / 19. mája 2015 / Lifehacking

Taxislužba už dávno nie je len o autách. Medzi bežné služby sa zaradili už aj tie „lietajúce taxíky“, ktoré sa čím ďalej tým viac rozrastajú. Letecký Uber najnovšie získal ďalšiu investíciu a zvýšil svoju valuáciu už na $25 miliónov.

 

Aj keď môžeme spoločnosť Blade nazvať zjednodušene leteckým Uberom, určite to však s ním nie je také jednoduché, ako s tým klasickým. Predsa len auto vám môže zastaviť hocikde, stačí si ho jednoducho privolať pomocou appky. Blade funguje na podobnom princípe, tak isto si viete prostredníctvom mobilnej appky privolať vrtuľník, avšak ten môže logicky pristáť iba na to vyhradených miestach. Táto služba vznikla približne pred dvoma rokmi, keď Rob Wiesenthal, vtedajší COO Warner Music, dostal nápad, prečo by nemohol byť aj Uber pre vrtuľníky? A tak po 13-tich rokoch opustil Warner Music a spolu so Stevom Martoccim, spoluzakladateľom Skypu, založili spoločnosť Blade. Ten funguje presne ako Uber, teda spoločnosť nevlastní žiaden vrtuľník a iba spolupracuje s tamojšími prepravcami.

 

 

 

 

Spoločnosť Blade sa okamžite po spustení stala hitom, keď iba za prvých 16 týždňov zaznamenala viac ako 800 objednaných letov. Podľa informácií, ktoré poskytol Rob Wiesenthal, tak spoločnosť bola založená s kapitálom iba $50.000, avšak ihneď po spustení začala byť zisková. Aplikácia Blade bola stiahnutá už viac ako 20.000 krát. Doposiaľ služba funguje iba v New Yorku a jeho okolí. Hlavným cieľom spoločnosti je tak ovládnuť všetky lety do vzdialenosti 300 km od NY. Služba funguje dvomi spôsobmi. A to, pokiaľ si vrtuľník objednávate ako prvý, tak musíte uhradiť sumu za prenájom celého vrtuľníka a podľa toho, koľko spolucestujúcich sa nájde, vám bude suma znížená alebo ak len prisadáte do už objednaného vrtuľníka, platíte samozrejme iba za vaše jedno miesto.

 

 

 

 

Keďže spoločnosť Blade si už našla svoju stabilnú klientelu a je tu takisto veľký predpoklad ďalšieho rastu, tak si spoločnosť pripísala na svoje konto ďalšiu investíciu. Tento krát sa jedná o investíciu vo výške $6 miliónov, čím sa celková hodnota spoločnosti zvýšila už na $25 miliónov. Medzi investorov Bladu patria napríklad člen predstavenstva Google Eric Schmidt či CEO spoločnosti Discover Communications David Zaslav. Zaujímavosťou je, že obaja spomínaní vlastnia pilotnú licenciu, takže majú osobné skúsenosti so súkromným lietaním.

 

 

 

 

Najnovšou službou spoločnosti Blade je využitie hydroplánu Blade Aqua, doteraz to boli iba vrtuľníky. To znamená, že odteraz nebude problém pristáť prakticky kdekoľvek na vode. Hlavnou klientelou spoločnosti Blade je tá majetnejšia časť obyvateľov, samozrejme, keďže nie hocikto si môže dovoliť takúto prepravu. Preto dbá Blade aj o pohodlie a luxus svojich zákazníkov a každý vrtuľník je vybavený luxusnou kabínou. Luxus pre svojich zákazníkov ponúka spoločnosť aj vo svojich salónikoch na letiskách a heliportoch, ktoré sú umiestnené aj na viacerých miestach v centre New Yorku. Zopár sa ich nájde dokonca aj v srdci samotného Manhattanu.

 

zdroj: BusinessInsider

 

Pridať komentár (0)