LinkedIn ostáva najlepšou sociálnou sieťou pre váš biznis

  • V posledných rokoch rozkvitajú rôzne sociálne siete (Facebook, Twitter...). Zatiaľ čo niektorým sa darí, pod inými sa zľahla zem (Friendster). Ďalšie už roky stagnujú a vracajú sa k pôvodnému účelu svojho vzniku (MySpace). Napriek všetkému zostáva LinkedIn najlepšou sociálnou sieťou pre váš biznis. Prečo?
image_1403161304.jpeg
  • V posledných rokoch rozkvitajú rôzne sociálne siete (Facebook, Twitter...). Zatiaľ čo niektorým sa darí, pod inými sa zľahla zem (Friendster). Ďalšie už roky stagnujú a vracajú sa k pôvodnému účelu svojho vzniku (MySpace). Napriek všetkému zostáva LinkedIn najlepšou sociálnou sieťou pre váš biznis. Prečo?

 

Aby sme lepšie pochopili, prečo je LinkedIn iný ako jeho kolegovia, je potrebné sa pozrieť na biznis plány a pôvodné myšlienky ostatných veľkých sietí.

Facebook – sociálna sieť pôvodne založená pre rodinu a priateľov, aby sa mohli navzájom kontaktovať a spájať.  Potom došlo k veľkému IPO a začali tlačiť jednu nezmyselnú hru za druhou a monetizovať na reklame. Následne dala možnosť firmám vytvoriť si svoje vlastné “fan pages” namiesto profilov (nech firmy nemajú náhodou niečo zadarmo) – zobrazovanie v newsfeede a podobne. V skratke, Facebook sa stáva len ďalšou lacnou reklamnou sieťou.

Twitter – dá sa povedať, že je to revolučný komunikačný kanál. Z pohľadu biznisu však nemusí byť optimálny. Na PR účely celkom fajn, keďže má slušný dosah na blogerov a novinárov. Tiež super vec pre firmy ako spôsob komunikácie so svojimi zákazníkmi. Negatívnou stránkou je však strašne veľké množnostvo spamu a všeobecných žvástov, v ktorých mať prehľad asi nie je jednoduché. Vstup Twitteru do reklamného biznisu, kde sa vo feede zvýrazňujú jednotlivé tweety, z neho robia tiež len ďalšiu reklamnú sieť.

Instagram a Pinterest – Facebookom vlastnený Instagram bude vsúvať vizuálny content medzi svojich uživateľov. Pinterest je na tom podobne a pomaly odhaľuje svoje “Promoted Pins”, ktoré bude zobrazovať vo feedoch uživateľov.

Zosumarizujme si to teda:

–       Facebook: dlhodobé vyhliadky na revenue nevyzerajú zrovna ružovo

–       Twitter: hodnota akcií padla o 50% v porovnaní s minulým rokom

–       Instagram a Pinterest: budú pravdepodobne nasledovať svojich väčších kamarátov

Pýtate sa prečo? No preto, že sa stávajú len ďalším zdrojom masy informácii prerušovaných reklamou – ešte k tomu aj “lacnej” (teda, pre zadávateľa nie až tak lacnej). 

 LinkedIn revenue

 

A teraz sa pozrime na LinkedIn. Nikdy neurobil zásadné zmeny vo svojom interface. Aj keď súhlasim s tým, že po vizuálnej stránke sa z neho nikto nezblázni, svoju úlohu však bravúrne plní. Jeho biznis model sa od začiatku sústredí na jednu jedinú vec – BIZNIS. LinkedIn slúži na jednu vec a robí ju perfektne, čoho dôkazom je aj nárast revenue o 46% oproti minulému roku.

LinkedIn je jediná z veľkých sietí, ktorá je viac ako prúdom informácií, zdrojom reklamy a lacným newsfeedom. LinkedIn zostane kráľom medzi sociálnými sieťami, lebo ľudia na ňom môžu:

–       participovať na debatách v rôznych skupinách podľa odvetvia,

–       hľadať prácu a rekrutovať zamestnancov,

–       nasledovať a komentovať posty tzv. “influencerov”, 

–       písať pre LinkedIn Today a mať tak dosah na státisíce ľudí,

–       možnosť predstaviť samého seba ďalším kontaktom,

–       a veľa iných vecí.

 

Je až priam neuveriteľné, že LinkedIn je jedinou veľkou sieťou, ktorej primárnym zdrojom revenue NIE JE reklama. Vďaka prémiovému kontu a platenému postovaniu pracovných ponúk tvoria príjmy z reklamy len 23%.  Sumárne sa dá povedať, že LinkedIn je jediná zo známych sietí, ktorá:

–       sa zameriava na špecifické publikum,

–       ponúka jasnú propozíciu pre užívateľa,

–       jeho UX neznechutí užívateľa z dlhodobého pohľadu,

–       a to najdôležitejšie, nie je závislý od reklamy.

Žiadna iná sociálna sieť sa nemôže (bohužiaľ) pochváliť podobnými parametrami. Ako využiť všetky tieto výhody pre váš B2B biznis? To si nechám na ďalší článok :)

 

 

Zdroj: linkedin.com, theclinegroup.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá