BMW 8 oficiálne prichádza späť po 20-tich rokoch. Oživená legenda vlastnosťami útočí na najlepších

  • Každá automobilka má v ponuke nejaký ten model, na ktorý ľudia jednoducho nedokážu zabudnúť
  • V prípade nemeckej automobilky BMW to bola práve osmičková rada, ktorá sa navždy vryla do pamäti motorových fanúšikov
  • V roku 1999 však úplne zmizla. Po takmer 20-tich rokoch BMW oznámilo jej návrat. Radosť milovníkov BMW tak nemá konca kraja
35356757_10156650755512269_2010693608251850752_o
BMW
  • Každá automobilka má v ponuke nejaký ten model, na ktorý ľudia jednoducho nedokážu zabudnúť
  • V prípade nemeckej automobilky BMW to bola práve osmičková rada, ktorá sa navždy vryla do pamäti motorových fanúšikov
  • V roku 1999 však úplne zmizla. Po takmer 20-tich rokoch BMW oznámilo jej návrat. Radosť milovníkov BMW tak nemá konca kraja

História legendárneho modelu BMW rady 8 sa začala písať v roku 1989. Tento automobil smeroval do vyšších sfér a mal byť priamou konkurenciou k Mercedesu SL a CL. Jednalo sa o štvormiestne vozidlo. Bola to vlastne vlajková loď značky. Vyrábala sa v dvoch prevedeniach. To slabšie s označením 840 malo osemvalcový motor, to silnejšie s pomenovaním 850 motor s dvanástimi valcami. Maximálna rýchlosť týchto vozidiel bola elektronicky obmedzená na 250 km/h.


V roku 1999 bola výroba vlajkovej lode zastavená a v automobilovom svete zavládol smútok. Ubehlo mnoho rokov a fanúšikovia sa zmierili s tým, že takéto luxusné vozidlo sa v ponuke BMW už nikdy neobjaví. Automobilka však potichu pripravovala prekvapenie. To odhalila počas slávnostnej príležitosti na pretekoch 24 Hours of Le Mans. Model BMW rady 8 spôsobil poriadne prekvapenie, keďže sa zjavil ako blesk z jasného neba.

Moderný dizajn nemá s minulosťou mnoho spoločného

S konceptom vozidla bol však motorový svet oboznámený už v roku 2017, keď ho odhalili na autosalóne Concorso d’Eleganza Villa d’Este, ktorý sa každoročne koná v Taliansku. Na prvý pohľad nemá s pôvodným modelom z rokov minulých mnoho spoločného. Nenájdeš tu ani klasický poznávací znak – výklopné svetlá. Taktiež pôsobí omnoho mohutnejšie a agresívnejšie. Jednoducho je nová doba a starý model by v dnešnom svete dizajnovo neohúril.

Pozrime sa na niektoré parametre novinky. Dĺžkou sa automobil nebezpečne približuje k piatim metrom. Presnejšie – je dlhý 4,84 metra a má šírku 1,92 metra. Namiesto výklopných svetiel tu nájdeš, samozrejme, supermoderné svetlá z LED technológiou. Ak ti to však nebude stačiť, je tu možnosť priplatenia za výkonnejšie laserové svetlá.

Toto je iba malá časť toho, čo si budeš môcť za príplatok dovoliť. Pre fanúšikov tuningu tu bude možnosť skrášliť svoj nový automobil karbónovými prvkami. Krytmi si môžeš vylepšiť zadnú časť vozidla alebo spätné zrkadlá. Novinka bude plná modernej elektroniky. Každý poriadny moderný automobil musí mať v strede prístrojovej dosky poriadny dotykový displej na ovládanie dôležitých funkcií. Ten nebude chýbať ani tu. Bude prehľadný s vysokým rozlíšením a pomerne veľkou uhlopriečkou 12,3-palca.


Displejom budú nahradené aj samotné analógové prístroje na palubnej doske. Tento bude mať uhlopriečku 10,3 palca. Kožené vybavenie interiéru je v tejto triede samozrejmosťou. Nebude chýbať ani vnútorné osvetlenie pomocou farebných LED diód.

Prvý model s označením M850i bude vybavený osemvalcovým motorom s výkonom 530 koní. Na 100 kilometrov za hodinu dokáže vyletieť v priebehu 3,7 sekundy. Druhý model 840d bude mať výkon 320 koní a šesťvalcový motor. Z nuly na 100 km/h sa dostane za 4,9 sekundy. Oba modely by sa mali objaviť na trhu už v novembri 2018.

zdroj: digitaltrends.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK