Jediná veta dokázala premeniť neúspech v úspech. Tričká s pozitívnou správou zarobili 100 miliónov

  • Podnikanie nie je prechádzka ružovou záhradou, o tom sa presvedčili dvaja bratia, ktorí sa rozhodli predávať tričká
  • Úspech neprichádzal a bratia sa vážne zamýšľali, že s podnikaním seknú
  • Neurobili to však a rozhodli sa pre posledný zúfalý pokus. Jedna jediná veta z nich urobila milionárov
tričká
lifeisgood
  • Podnikanie nie je prechádzka ružovou záhradou, o tom sa presvedčili dvaja bratia, ktorí sa rozhodli predávať tričká
  • Úspech neprichádzal a bratia sa vážne zamýšľali, že s podnikaním seknú
  • Neurobili to však a rozhodli sa pre posledný zúfalý pokus. Jedna jediná veta z nich urobila milionárov

Písal sa rok 1990 a dvaja bratia sa rozhodli zavesiť svoju nudnú prácu na klinec a skúsiť život plný slobody, život veľkých podnikateľov. Bert a John Jacobsovci sa totiž rozhodli pre priamy predaj. Ten je veľmi náročný. Ľudia jednoducho podomových predajcov podvedome odmietajú. Podomový predaj pestrofarebných tričiek počas výletu po východnom pobreží USA tak dopadol poriadnym fiaskom. Bratia v priebehu štyroch rokov podnikania minuli takmer všetky svoje úspory.

Jedna veta im zmenila život

Situácia budúcich úspešných podnikateľov vyzerala natoľko beznádejne, že padlo rozhodnutie o ukončení kariéry podnikateľov a potupný návrat do práce. Pri jednom z rozhovorov medzi štyrmi očami jeden z bratov povedal, že na svete je strašne veľa negatívneho. A vznikol zaujímavý nápad. Čo tak potlačiť tričká nejakým pozitívnym sloganom! Čo ak to bude tá správna cesta! Za pokus to stálo, a tak uzrela svetlo sveta v roku 1994 nová séria tričiek, na ktorých bola vysmiata postavička s nápisom život je krásny.

V priebehu troch rokov predali tričká v hodnote milión dolárov. To bolo mnohé roky dozadu. V roku 2007 pokorili hranicu 100 miliónov dolárov. Dnes ich značka Life Is Good vygeneruje ročne takmer 100 miliónov dolárov. Portfólio ich produktov už dávno netvoria len tričká. Predávajú aj pyžamá a dekoračné predmety.

Bratia sa rozhodli vydať na kreatívnu cestu. Chceli sa totiž živiť umením. Vyjadrenie svojej kreativity prostredníctvom tričiek sa javilo ako výborný nápad. Pokus s nápisom Life Is Good potvrdil, že ľudia v skutočnosti túžia po pozitívnych veciach aj napriek tomu, že je všade navôkol samá negativita. Po tom, čo sa trafili do vkusu zákazníka, sa predaje odlepili od zeme a vzlietli vo výšin.  Presne 10 percent z tržieb putuje každoročne na účty rôznych charít.

Bratia aj napriek obrovskému podnikateľskému úspechu zostávajú vo vedení svojej firmy. Mohli by si totiž peniaze užívať a vedenie prenechať niekomu inému. V súčasnosti má ich spoločnosť 178 zamestnancov a svoje produkty dodáva do 2 500 obchodov v Amerike a Kanade. Taktiež ich posiela do celého sveta.

zdroj: cnn.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech