Nové povinné prvky výbavy v automobiloch. Európska únia menila zákony

  • Európska únia chystá nové prekvapenia pre výrobcov automobilov a aj ich používateľov
  • Celkovo sa chystá minimálne dvanásť noviniek
európska únia
flickr
  • Európska únia chystá nové prekvapenia pre výrobcov automobilov a aj ich používateľov
  • Celkovo sa chystá minimálne dvanásť noviniek

Európska únia prináša každoročne nové a nové opatrenia a zlepšenia do každej oblasti života svojich obyvateľov. Úradníci v Bruseli tak majú naozaj plné ruky práce. Niekedy však predsa len preháňajú a niektoré zlepšováky spôsobujú vrásky na čele nielen obyvateľom.

Typickým príkladom je automobilový priemysel, kde EU pravidelne prichádza s novinkami. Úradníkov treba na jednej strane pochváliť za ich snahu zvýšiť bezpečnosť na cestách. Ale niekedy by sa mohli predsa len krotiť.


Potešujúce je to, že najnovšie plánované zlepšováky sa dostanú do automobilov až od roku 2021, a tak majú výrobcovia dostatok času na premýšľanie nad tým, ako tieto zaujímavé novinky zapracovať. V súčasnosti musí mať každé nové vozidlo v štandardnej výbave ABS či protišmykové ESP alebo adaptívny tempomat ACC. Toto číslo nie je konečné a podobných systémov je v moderných automobiloch ešte viac. Vyzerá však, že ani takto bezpečné vozidlá EU nestačia, a tak sa môžu vodiči tešiť na minimálne tucet noviniek.

Nové opatrenia majú prispieť k ochrane životov

Samozrejme, pôjde prevažne o moderné elektronické systémy. Pozri, čo si tentoraz úradníci pripravili. Každé vozidlo bude musieť byť od roku 2021 vybavené vstavaným detektorom alkoholu. Ak si teda niekto z posádky vypije a bude chcieť šoférovať, automobil zablokuje ovládacie systémy. Pri problémoch s ovládaním vozidla na vozovke zasiahne systém pokročilého núdzového brzdenia. Na to, aby vodič za volantom nezaspal dohliadne systém na detekciu únavy a kontroly pozornosti vodiča.

Dokonca tu nájdeš aj systém na kontrolu rozptýlenia. Povinné bude aj zariadenie na záznam udalostí. Kamera je naozaj dobrým doplnkom práve pri nehodách. Okrem iného by malo mať vozidlo signalizáciu núdzového zastavenia, zlepšené bezpečnostné pásy, keďže tie súčasné majú pravdepodobne nejaké tie nedostatky. Na celkovú bezpečnosť dohliadne inteligentný asistent rýchlosti, ktorý bude rýchlosť prispôsobovať podľa stanovených limitov.

Tento kontroverzný systém však bude možné deaktivovať. O vyššiu bezpečnosť jazdy sa postará aj asistent, ktorý bude vozidlo udržiavať v jazdnom pruhu. Povinnosťou bude aj cúvacia kamera doplnená senzormi. Nové plány vzbudili rozporuplné reakcie. Predstavitelia EU a aktivisti to však vidia v pozitívnom svetle. Podobné systémy jednoducho prispejú ešte vyššou mierou k bezpečnosti na cestách. Cieľom EU je dosiahnuť nulový počet smrteľných zranení pri nehodách do roku 2050. V súčasnosti na cestách v rámci EU ročne zahynie 25 000 ľudí.

Ľudia totiž v súčasnej hustej premávke robia omnoho viac chýb, ako tomu bolo kedysi, keď po vozovke prešlo jedno auto za pol minúty. Nevýhodou pre vodičov je samozrejme vyššia nákupná cena vozidla, do ktorej sa jednoducho moderné zariadenia musia premietnuť.

zdroj: autoforum.cz , autoforum.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech