Rusi predviedli takmer nezničiteľný terénny nákladiak Arktika

  • Ťažký a nezastaviteľný nákladný automobil má na svedomí ruský výrobca ťažkých vozidiel, spoločnosť Kamaz
  • Toto vozidlo je okrem toho doplnené unimobunkou, kde prežijú až traja ľudia.
  • Je čas vybrať sa na koniec sveta
kamaz
kamaz
  • Ťažký a nezastaviteľný nákladný automobil má na svedomí ruský výrobca ťažkých vozidiel, spoločnosť Kamaz
  • Toto vozidlo je okrem toho doplnené unimobunkou, kde prežijú až traja ľudia.
  • Je čas vybrať sa na koniec sveta

Kamaz Arktika nie je obyčajný nákladný automobil. Tento najnovší prírastok spoločnosti Kamaz právom patrí k tomu najodolnejšiemu vo svete masívnych nákladných strojov. Je totiž primárne určený do nehostinných arktických oblastí. Poradí si však s každým miestom na Zemi. Ruské automobily sú už od minulosti známe svojou masívnosťou. Spoločnosť Kamaz sa práve preto inšpirovala najmasívnejšími ruskými nákladnými vozidlami. Výsledkom je šesťkolesové vozidlo, ktoré sa nezastaví pred ničím.

Na jeho vývoji s Kamazom pracoval Moskovský polytechnický inštitút a spoločnosti SKB-Mami a MSTU. Samotný výrobca pripravuje dve konfigurácie motorov. Prvým je osemvalcový naftový motor a tým druhým je šesťvalcový benzínový motor. Výkony by sa mali pohybovať od 400 až po 700 koní.

Náklaďák a prenosný dom v jednom

Hmotnosť vozidla sa bude blížiť k 40-tim tonám. Aby to nemali za polárnym kruhom také ťažké, vozidlo je vybavené unimobunkou pre tri osoby. Polárnici si tak nemusia stavať táborisko. Unimobunka je totiž pomerne dobre vybavená. Aj napriek tomu, že zvonku nepôsobí najväčším dojmom, klame tak trochu telom. Vo vnútri hladný polárnik nájde menšiu kuchynku, pohovky či kúpeľňu. O tom, či tam tečie teplá voda, sa výrobca nezmienil.

V oblastiach, kde vonkajšie teploty klesajú na pekných 60 stupňov pod nulu by sa však teplá voda zišla ako soľ. O teplo vo vnútri sa postará ohrievač, ktorý miniatúrny domček pomerne rýchlo vyhreje. Zaujímavosťou je, že tvorcovia sa pri takomto obrovi snažili o to, aby mal minimálny negatívny dopad na životné prostredie. Aj napriek tomu, že je to požierač pohonných hmôt, do nádrže sa ich zmestí až 700 litrov, je vozidlo pomerne šetrné k povrchu. Za to vďačí hlavne pneumatikám o priemere dva metre.

Vďaka tomu, že na svoju dokonalú funkciu nepotrebujú vysoký tlak, sú pomerne mäkké, a tým pádom nepoškodzujú terén. Ak by sa nejaký samovrah rozhodol skoncovať pod kolesami tohto vozidla, mal by vraj prežiť s menšími škrabancami. Stroj má dĺžku 11,07 metra, výšku 3,9 metra a šírku 2,5 metra. Prototypy prešli testami a v súčasnosti sa už plánuje sériová výroba. Vážni záujemcovia by sa mali dočkať prvých kusov už koncom tohto roka.

zdroj: autoforum.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech