Ruská LADA chce ovládnuť Slovensko ďalším modelom, ktorý príde na náš trh

  • Automobily LADA sú pre väčšinu neskôr narodených veľkou neznámou
  • Za čias komunizmu boli však tieto vozidlá veľmi obľúbené aj na Slovensku
  • LADA to veľmi dobre vie a snaží sa ukrojiť si trošku slovenského koláča.
  • Prichádza kombi Vesta SW Cross
lada
Lada
  • Automobily LADA sú pre väčšinu neskôr narodených veľkou neznámou
  • Za čias komunizmu boli však tieto vozidlá veľmi obľúbené aj na Slovensku
  • LADA to veľmi dobre vie a snaží sa ukrojiť si trošku slovenského koláča.
  • Prichádza kombi Vesta SW Cross

Komunizmus priniesol na náš trh zahraničné značky. Už v dobách minulých sme boli preto krajinou, kde sa to len tak hemžilo automobilmi zo zahraničia. Aj napriek tomu, že domáca Škoda jasne vládla existovala ešte jedna zahraničná značka, ktorej sa podarilo ovládnuť trh s automobilmi u nás.

Touto značkou bola samozrejme ruská LADA, ktorú bolo možné úplne bežne vidieť na našich cestách. Ponúkala dobrú cenu a aj napriek vtedajšej priemernej kvalite išli tieto vozidlá na dračku.

Slováci na viac jednoducho nemali, a tak sa chceli voziť museli sa uspokojiť s lacnejšími vozidlami. Mnohé z týchto vozidiel sa stali legendami. Na uliciach si mohol vidieť Moskvič, Trabant 601, Wartburg 353 či práve model LADA VAZ 2101 u nás známy aj pod názvom „Žigulík“. Toto vozidlo bolo určené v prvom rade pre ruský trh, a preto muselo byť prispôsobené tamojším cestám. Bolo preto veľmi masívne a čo to vydržalo. Po páde komunizmu pomaly, ale isto značka LADA upadla do zabudnutia.

Popularita ruskej značky stabilne narastá

V Rusku však LADA stále veselo fungovala. V roku 2009 prišla poriadna búrka v podobe finančnej krízy a automobilka takmer zbankrotovala. Pomocnú ruku jej podala firma Renault a ruská vláda. Posledné roky sa LADA začala s novými modelmi zameriavať aj na bývalé trhy.

Slovensko samozrejme nemohlo ostať bez povšimnutia. Dnes má značka v ponuke modely Granta, Kalina a Vesta v rôznych prevedeniach. Klasický model Vesta Sedan bude doplnený o dva nové. Jedným z nich je klasické kombi Vesta SW a kombi so športovejším duchom Vesta SW Cross.

Posledný menovaný model je zaujímavý hlavne svojou cenou, ktorá by sa mala v základnej verzii Ice pohybovať vo výške 13 000 €. Na nové vozidlo pomerne solídna cena. Značka si pomaličky získava dôveru slovenských zákazníkov, takže jej modely sa celkom solídne začínajú predávať aj napriek tomu, že ruské vozidlá majú u nás pošramotenú povesť. A čo všetko dostaneš v základnej výbave? Automobil stojí na liatinových 17-palcových diskoch a je 4,42 metrov dlhý.

Pod kapotou pradie štvorvalcový benzínový motor s výkonom 106 koní a zrýchlením z nuly na stovku za 11,2 sekundy. Maximálka je 180 km/h. Karoséria je na niektorých miestach vystužená plastom, aby ju nepoškodila jazda mimo vozovky. Po dizajnovej stránke nie je vôbec na zahodenie. Stačí pozrieť na okolité obrázky. O ochranu pasažierov sa starajú štyri airbagy. Najviac však upúta obrovský kufor s objemom od 480 litrov. Po sklopení sedadiel sa objem zvýši až na 825 litrov.

Parkovanie bude hračkou vďaka parkovacím senzorom. Vozidlo je okrem toho vybavené aj svetelnými a dažďovými senzormi. O pohodlie sa v letných mesiacoch postará manuálna klimatizácia a v zime zasa vyhrievané sedadlá. Centrálne zamykanie je samozrejmosťou. Milovníkom hudby zahrá rádio s USB vstupom. Pre tých, čo chcú ešte viac, tu bude verzia Luxe za 14 500 €, ktorá ponúkne automatickú klimatizáciu a napríklad aj plnohodnotné multimediálne vybavenie. Značka ponúka na vozidlo záruku 3 roky.

Zdroj: Auto.sme.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech