Škoda vyvíja úplne nový kabriolet, ktorý ale vychádza z populárneho modelu

  • Mesto Mladá Boleslav je nielen sídlom legendárnej automobilky Škoda
  • Značka tu má dokonca aj vlastné učilište, v ktorom si vychováva budúcich pracovníkov
  • Študenti v súčasnosti pracujú na projekte kabrioletu, ktorý vychádza zo z modelu Karoq
škoda
škoda auto
  • Mesto Mladá Boleslav je nielen sídlom legendárnej automobilky Škoda
  • Značka tu má dokonca aj vlastné učilište, v ktorom si vychováva budúcich pracovníkov
  • Študenti v súčasnosti pracujú na projekte kabrioletu, ktorý vychádza zo z modelu Karoq

Automobilka Škoda sa pravidelne umiestňuje na popredných miestach v rebríčkoch najpredávanejších vozidiel na Slovensku. Niet sa čomu čudovať. Má za sebou bohatú históriu, počas ktorej nám priniesla množstvo kvalitných vozidiel. Mnohé z nich fungujú bezchybne až do dnes. Tie historické nájdeš hlavne na dedinách.

Ani nové modely však nie sú na zahodenie, aj keď mnohí tvrdia, že kvalita automobilov sa posúva k horšiemu, nemusí to byť vždy pravdou. Škoda sa jednoducho snaží zachovávať maximálnu kvalitu.

Tú majú z časti na svedomí aj samotní pracovníci. Automobilka si to uvedomuje, a tak si tých vlastných vychováva. V Mladej Boleslavi totiž funguje podnikové učilište, ktorého študenti sú hotovými profíkmi na automobily. Niet sa čomu čudovať, keďže na rozdiel od suchých teórií sa učia praxou. Škoda im dodáva svoje vozidlá, na ktorých sa následne „vybúria“. Najnovší projekt kabrioletu vychádza z modelu Karoq, ktorý je priamou konkurenciou malých SUV-čiek. Či však otrasie pozíciou veľmi obľúbeného automobilu Suzuki Vitara je otázne.

Študenti získajú neoceniteľné skúsenosti

Poďme však k študentskej verzii kabrioletu. Ten spadá pod projekt Azuba a je celkovo už piatym dielom šikovných študentov. Na kabriolete pracuje celkovo 23 nadšených žiakov, ktorý majú plnú podporu odborníkov na vývoj a svojich vyučujúcich. Na prvý pohľad je vývoj kabrioletu jednoduchý. Laicky povedané, stačí odrezať strechu a je to. Bolo však potrebné vykonať úpravy naviac. Začalo sa tlmičmi. Tie pôvodné boli nahradené tlmičmi z modelu Octavia RS. Vďaka tejto úprave sa o pekný kúsok znížila výška podvozku.

Následne došlo k samotnému odstráneniu strechy a úprave dverí. Počet dverí bol ponechaný, avšak tie pôvodné boli nahradené novými, ktoré museli navrhnúť a vyrobiť samotní študenti. Zmenami prešiel aj výfukový systém. Toto sú však veľké zmeny. Prekvapí však zmysel pre malé detaily.

Kľučky dverí sú podsvietené a na vozovku sa z časti, kde budú nárazníky premieta všetkým dobre známe logo Škoda. Nárazník sú poslednou časťou, ktorá bude prepracovaná. Na projekte sa začalo pracovať v priebehu januára tohto roka a dokončenú verziu študenti predstavia nedočkavej verejnosti už začiatkom júna.

zdroj: idnes.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK