Slováci otvorili v Prahe úžasný klub, ktorý môže konkurovať tým v LA či New Yorku

  • Ministry a Medusa Group spojili sily a priniesli na trh klub, ktorý ovládol Prahu
  • Ich Epic Club s kapacitou tisíc hostí a špičkovou technikou, ľudia prirovnávajú ku klubom vo svetových metropolách
epicc
Epic Club
  • Ministry a Medusa Group spojili sily a priniesli na trh klub, ktorý ovládol Prahu
  • Ich Epic Club s kapacitou tisíc hostí a špičkovou technikou, ľudia prirovnávajú ku klubom vo svetových metropolách

Zvolenský a banskobystrický hudobný klub Ministry patrí už medzi kultové značky zábavy Stredoslovákov. Najmä po otvorení veľkého moderného klubu v Europa SC v roku 2009, sa značka stala známou v celej strednej Európe.

Ministry Rental Servise však úspešne pôsobí už aj v zahraničí. Spoločnosť okrem toho, že vlastní dva kluby na Slovensku, poskytuje aj profesionálne ozvučenie a osvetlenie na veľké hudobné akcie po celom svete.

Podieľa sa napríklad na pražských tanečných party Transmission, Magnetic Festivale alebo na známom maďarskom festivale Sziget, chorvátskom Ultra Europe aj na Transmission party v Bangkoku a v austrálskom Melbourne.

Ich ďalšia spolupráca sa týkala spoločnosti Medusa Group, tá je momentálne s viac ako 40 prevádzkami v Čechách, na Slovensku a v Rakúsku lídrom v oblasti gastronómie. Do Prahy však spoločnými silami prinášajú multižánrový Epic Club, ktorý sa vybavením a kvalitou vyrovná aj tým v najväčších svetových metropolách.

Medusa a Ministry sa dohodli na spolupráci potom, ako im nevyšiel plán otvoriť jeden z ich klubov na vlastnú päsť. Epic je momentálne pre Minsistry prvou zahraničnou prevádzkou, zatiaľ čo v prípade Medusa Group ide už o tretí český podnik.

Klub s troma poschodiami, špičkovým zvukom a osvetlením

„Víziu a realizáciu nočného klubu v Prahe sme riešili interne už od roku 2014. Ide o veľmi zaujímavý a technicky veľmi náročný projekt a v metropole ako je Praha sme nechceli nič podceniť. Na jeseň 2016 sa o našom projekte dozvedela spoločnosť Ministry – o pražskom trhu uvažovali aj oni a tak nás oslovili s partnerstvom. Vnímame to ako ideálnu synergiu skúseností, pretože Ministry prevádzkuje úspešné a európske známe kluby viac ako pätnásť rokov a zároveň sa podieľa na technickom zabezpečení najväčších party po celom svete“, komentuje spoluprácu Peter Štecko, CEO spoločnosti Medusa Group pre Startitup.

Podľa portálu Finstat spoločnosť MEDUSA GROUP, s. r. o. sa v roku 2016 dostala do zisku z -24 289 € na 51 691 € a tržby jej narástli o  3 % na 8,000 mil. €.

Pražský trh nás ako príležitosť na ďalší klub lákal už dlho. Nájsť však vhodný priestor na správnej adrese bola obrovská výzva, museli sme zvažovať naozaj mnoho dôležitých faktorov, od náročnosti finančnej investície, vhodnosti objektu až po atraktivitu lokácie.“, hovorí Rudolf Tuček, General Director spoločnosti Ministry o realizácii projektu pre Startitup.

Bratislavský nočný život, ktorý zomrel

Zatiaľ čo nočná ekonomika – tvorená krčmami, klubmi, barmi, reštauráciami alebo hudobnými sálami v Prahe celkom prekvitá, u nás ide o opačný príbeh.

V súvislosti s využitím nočného života naplno treba určite spomenúť aj Veľkú Britániu. Tamojší „nočný“ priemysel tu dosahuje tržby až 66 miliárd libier (6 % z celkového príjmu UK) a vytvára 1,3 milióna pracovných miest. Odhaduje sa, že práve nočná ekonomika má potenciál do roku 2030 dosiahnuť úroveň až 30 miliónov libier ročne, ktoré by putovali priamo do štátneho rozpočtu.

Starosta Londýna sa k tejto problematike vyjadril pre The Guardian: „Pozorne sledujeme porovnateľné mestá ako Amsterdam, Paríž, Berlín či New York alebo Tokio – ak nás budú (v tomto) predbiehať, bude to zlá správa pre našu ekonomiku“.

Podniky to v nočnej Bratislave nemajú ľahké

Nájsť riešenie týkajúce sa rušenie nočného klubu v Starom Meste, ktoré by bolo dobré pre každého určite nie je ľahké. Je potrebné dosiahnuť rovnováhu medzi záujmami návštevníkov, ktorí sa (niekedy priveľmi bujaro) zabávajú a obyvateľmi centra túžiacich po pokoji. Treba si však uvedomiť, že na centrum (hlavného) mesta sa kladú iné nároky ako na odľahlejšie mestské štvrte. Od nepamäti to predstavovalo miesto pre stretávanie sa, a to nielen domácich, ale i turistov.

Limitovanie možností na užitie si nočného života vie koniec koncov mestu priniesť viac škody ako úžitku. Stačí sa pozrieť na existujúce trendy v iných hlavných mestách vo svete. Ďalším faktom je, že nočná ekonomika prináša výrazné zisky, ktoré primátorov iných hlavných miest skôr motivovali k oživovaniu centra aj v nočných hodinách ako opačne.

Bolo by veľmi dobré, ak by sa v tejto veci v Bratislave nerobili unáhlené závery a na celú vec by sa pozeralo koncepčne. Predsa len, ak sa budú podniky zatvárať o desiatej, nepomôže nám už naozaj žiadna kampaň podporujúca turizmus hlavného mesta.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá