AKTUÁLNE: Matovič rozhodol o osude Sputnika. Informuje o tom ďalším dramatickým statusom
Mengeleho obludné experimenty kreslil Slovák. Jeho maliarska genialita ho uchránila pred plynovou komorou
Anna navrhovala električky, teraz má vlastnú značku top sexuálnych pomôcok s tržbami takmer 400-tisíc eur
Toto sú autá, ktoré majú najdrahší servis a majitelia zaň musia ročne nutne vyhodiť stovky eur
- Americká spoločnosť RepairPal zostavuje každoročne rebríček vozidiel podľa nákladov na servis
- Najvyššie miesta v tom tohtoročnom obsadili prekvapivo prevažne európske modely vozidiel
- Americká spoločnosť RepairPal zostavuje každoročne rebríček vozidiel podľa nákladov na servis
- Najvyššie miesta v tom tohtoročnom obsadili prekvapivo prevažne európske modely vozidiel
Európania si mnohokrát zvyknú uťahovať z amerických vozidiel. Tie sú u nás známe svojou obrovskou spotrebou. Je potrebné si uvedomiť, že cena paliva v Amerike sa s tou našou nedá porovnávať, takže Američania nemajú vôbec problém žiaden problém. Cena za galón, čo je 3,78 litra benzínu, sa tu pohybuje vo výške 1,9 eura. Američania tak tankujú s úsmevom na perách. Pažravosť amerických vozidiel sa tak v Amerike vôbec nepovažuje za nejaký veľký nedostatok.
Smiať by sme sa však nemali, pretože podľa amerického prieskumu sú u európskych modelov vozidiel poriadne vysoké náklady na servisné zásahy. Servis takýchto automobilov tak vychádza drahšie ako v prípade mnohých amerických vozidiel. Pri zostavovaní rebríčka sa brali do úvahy nasledujúce náklady: na kontrolu, opravy, spotrebný materiál a náhradné diely. Nielenže máme v Európe vyššie náklady na palivo, ale neušetríme ani na servise.
Športové vozidlá – najdrahší servis
Do rebríčka boli zahrnuté automobily, ktoré mali maximálne tri roky. Neboli tu zaradené super luxusné vozidlá, ktoré sa vyrábajú v malom počet kusov. Tie by určite okamžite vystrelili na prvé miesta rebríčka. Poďme sa však pozrieť na samotné modely, ktoré obsadili prvých 6 priečok. Vozidlá v rebríčku boli rozdelené do šiestich kategórií. Najdrahšie na údržbu sú takmer vždy športové vozidlá. Potrebujú drahšie a trvanlivejšie diely.
Najvyššie náklady na servis za obdobie jedného roka má Porsche 718 Cayman. To pripraví každoročne svojho amerického majiteľa o 1 928 €. Toto prvenstvo je o to zaujímavejšie, že servisné náklady na legendárny a výkonnejší model Porsche 911 sa pohybujú na úrovni 939 €. Na jednej strane ušetríš na kúpe lacnejšieho modelu, na strane druhej preplatíš na servise.
Medzi veľkými SUV-čkami obsadil prvenstvo Mercedes-AMG GLS63, ktorý sa nachádza na druhom mieste rebríčka. Náklady na údržbu tohto masívneho stroja sa pohybujú vo výške 1 634 €. Tretiu priečku obsadil luxusnejší model od rovnomenného výrobcu Mercedes-AMG S63. Náklady sa pohybujú vo výške 1 500 € za rok. Štvrté miesto okupuje kompaktnejšie SUV Porsche Cayenne, kde si zaplatíš v priemere 976 €.
Na piatom mieste sa umiestnil sedan strednej triedy Mercedes-Benz C300 s cenou údržby 890 €. Veľkú šestku uzatvára kompaktný Volkswagen Golf GTI s nákladmi vo výške 618 €. A aké vozidlo tohto rebríčka malo najnižšie náklady na servis? Ak chceš ušetriť, tak by si mal vlastniť Toyotu Corollu, ktorá má náklady na údržbu iba vo výške 277 €.
MODEL | ROČNÉ NÁKLADY |
Porsche 718 Cayman | 1928 € |
Mercedes-AMG GLS63 | 1634 € |
Mercedes-AMG S63 | 1500 € |
Porsche Cayenne | 976 € |
Mercedes-Benz C300 | 890 € |
VW Golf GTI | 618 € |
zdroj: motor1.com , motor1.com