Volkswagen dostal v Nemecku astronomickú pokutu. Prípad emisného škandálu je uzavretý

  • Automobilová spoločnosť Volkswagen je pripravená zaplatiť astronomickú pokutu vo výške 1 miliardy eur
  • Po jej zaplatení by mal byť emisný škandál z roku 2015 nadobro uzavretý
  • Automobilka sa proti rozhodnutiu nemeckej prokuratúry neodvolá. Dokonca priznala svoju vinu
volkswagen
zdroj: flickr
  • Automobilová spoločnosť Volkswagen je pripravená zaplatiť astronomickú pokutu vo výške 1 miliardy eur
  • Po jej zaplatení by mal byť emisný škandál z roku 2015 nadobro uzavretý
  • Automobilka sa proti rozhodnutiu nemeckej prokuratúry neodvolá. Dokonca priznala svoju vinu

Nahrávať nelegálny softvér do automobilov sa vážne nevyplatí. Predstavitelia automobilky Volkswagen o tom vedia svoje. Už tri roky trpia vďaka nekalým aktivitám bývalého vedenia. Nielenže stratili kúsok zo svojej dôveryhodnosti, ale zároveň ich to stálo poriadny balík peňazí. Automobilka dostala celkovo dve obrovské pokuty.

Prvú pokutu vo výške 3,65 miliardy eur jej vyrúbili Američania ešte začiatkom minulého roka. Volkswagen súhlasil, a tým bol škandál v Amerike uzavretý. Na ťahu bolo Nemecko, ktoré sa však k slovu dostalo až teraz. Nemecká prokuratúra uzavrela vyšetrovanie prípadu s tým, že automobilke udelila pokutu. V porovnaní s pokutou od Američanov je to však omnoho lepšie.

Automobilka začína s čistým štítom

Škandál by mal byť teda kompletne uzavretý aj v Nemecku. Volkswagem sa neodvolal a dokonca priznal svoju vinu. Predstavitelia prokuratúry tvrdia, že automobilka pochybila pri sledovaní aktivít v rámci motorovej divízie. Práve tu sa nelegálny softvér nahrával priamo do automobilu. Škandál je tak na konci a Volkswagen by mal mať kompletne čistý štít

Stratiť 4,65 miliardy eur len na pokutách kvôli obyčajnému softvéru je pre automobilku poriadna príučka. Je takmer isté, že podobný prípad sa vo Volkswagene už naozaj nikdy nezopakuje. Také riziko za to jednoducho nestojí. Najväčší škandál v dejinách automobilky bol odhalený v roku 2015 práve Američanmi. Tí objavili v modeloch Volkswagenu určeným pre americký trh nelegálny softvér, ktorý mal umelo znižovať emisné údaje.

Aktivoval sa iba počas emisnej kontroly. Po vypuknutí škandálu sa pohľad vyšetrovateľov zameral aj na európske modely, ktoré boli na tom úplne rovnako. Celosvetovo bolo postihnutých okolo 11 miliónov vozidiel. Iba zlomok z tohto množstva sa však nachádzal v USA. Škoda, ktorá spadá pod zoskupenie Volkswagen Group v minulom roku priznala, že nelegálny softvér sa nachádza v približne 1,2 miliónoch vozidiel značky Škoda.

Je zaujímavé, že tento medializovaný prípad nebol poučením pre iných výrobcov. Momentálne otriasa Nemeckom škandál koncernu Daimler, ktorý vyrába vozidlá značky Mercedes-Benz. Podľa ministerstva dopravy je 774 000 vozidiel na európskom trhu vybavených nelegálnym softvérom. Jedná sa o vozidlá Mer­ce­des-Benz triedy C, Vito a GLC. Nemecká vláda nakázala okamžité zvolanie postihnutých automobilov na území Nemecka. Minister dopravy zvažuje udeliť značke obrovskú pokutu.

zdroj: reuters.com

Najnovšie video