Výsledky, ktoré vytvárajú mnoho otázok: Najnovšie dieselové autá prekvapili výsledkami

  • Automobilom s naftovými motormi zvoní v Nemecku pomaly, ale isto umieračik
  • Panika sa z Nemecka rozširuje po celom starom kontinente a záujem o naftové vozidlá rapídne upadá
  • Strach však nie je úplne na mieste, keďže najmodernejšie modely prekvapujú svojou čistotou
volvo
wikimedia
  • Automobilom s naftovými motormi zvoní v Nemecku pomaly, ale isto umieračik
  • Panika sa z Nemecka rozširuje po celom starom kontinente a záujem o naftové vozidlá rapídne upadá
  • Strach však nie je úplne na mieste, keďže najmodernejšie modely prekvapujú svojou čistotou

Nad automobilmi jazdiacimi na naftu sa postupne zmráka. Je zaujímavé, že celý tento negatívny proces spustilo rozhodnutie nemeckého súdu, ktorý dal za pravdu organizácii na ochranu životného prostredia. Rozhodnutie súdu umožňuje mestám v Nemecku zakázať vjazd dieselovým automobilom.

Ľudia po tomto vyhlásení začali masívne predávať svoje vozidlá. Dôvod na paniku však nie je úplne na mieste. Po prvé každé mesto sa môže rozhodnúť dobrovoľne. Po druhé toto kontroverzné rozhodnutie sa týka iba starších modelov vozidiel.

Nové modely, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 6 majú vstup povolený. Panika v Nemecku však spôsobila pokles predajov všetkých modelov, a to v rámci celej Európy. Súkolesie deštrukcie naftových vozidiel sa tak poriadne roztočilo. Bude možné zvrátenie tejto neutešenej situácie? Treba dúfať, že áno hlavne po tom, čo nemecký autoklub ADAC priniesol výsledky testov najnovších modelov, ktoré vo výsledku celkom prekvapili.

Test sa zameriaval na produkciu škodlivého oxidu uhličitého CO2 a oxidu dusíka NOx. Prebiehal podľa prísnej metódy testovania EcoTest. Tento test sa realizuje aj na diaľnici pri striedavých rýchlostiach a so studeným motorom. Ako doplnok tu bola menej prísna norma WLTC a test reálnej premávky RDE.

Prísneho testu sa zúčastnila trojica modelov, Peugeot 308, BMW X2 a Volvo XC60. Každé vozidlo má naftový motor s objemom dva litre a automatickú prevodovku. Výsledky boli prekvapivé, dvojka Peugeot 308 a BMW X2 sa umiestnila v teste produkcie NOx hlboko pod údajmi danými prísnou normou.

Volvo XC60 bolo na tom pomerne horšie a o 13 gramov na kilometer prekonalo normu EcoTest ADAC. Následne sa merali emisie CO2 kde zasa viedla osvedčená dvojka Peugeot 308 a BMW X2. Volvo sa umiestnilo na treťom mieste. Pozrime sa teda na oficiálne čísla.

Meranie emisií NOx

Model WLTC studený motor RDE reálna premávka EcoTest ADAC Diaľnica EcoTest
BMW X2 xDrive20d AT 13 g/km 23 g/km 31 g/km 84 g/km
Peugeot 308 SW 2,0 BlueHDI AT 40 g/km 30 g/km 41 g/km 45 g/km
Volvo XC60 D5 AWD AT 39 g/km 56 g/km 93 g/km 239 g/km

Meranie emisií CO2

Model Výkon Spotreba EcoTest CO2 Ecotest
BMW X2 xDrive20d AT  141 kW  5,8 l/100 km  182 g/km
Peugeot 308 SW 2,0 BlueHDI AT  132 kW  5,9 l/100 km  187 g/km
Volvo XC60 D5 AWD AT  175 kW  7,1 l/100 km  223 g/km

 

zdroj: daimler.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech