Výsledky, ktoré vytvárajú mnoho otázok: Najnovšie dieselové autá prekvapili výsledkami
- Automobilom s naftovými motormi zvoní v Nemecku pomaly, ale isto umieračik
- Panika sa z Nemecka rozširuje po celom starom kontinente a záujem o naftové vozidlá rapídne upadá
- Strach však nie je úplne na mieste, keďže najmodernejšie modely prekvapujú svojou čistotou
- Automobilom s naftovými motormi zvoní v Nemecku pomaly, ale isto umieračik
- Panika sa z Nemecka rozširuje po celom starom kontinente a záujem o naftové vozidlá rapídne upadá
- Strach však nie je úplne na mieste, keďže najmodernejšie modely prekvapujú svojou čistotou
Nad automobilmi jazdiacimi na naftu sa postupne zmráka. Je zaujímavé, že celý tento negatívny proces spustilo rozhodnutie nemeckého súdu, ktorý dal za pravdu organizácii na ochranu životného prostredia. Rozhodnutie súdu umožňuje mestám v Nemecku zakázať vjazd dieselovým automobilom.
Ľudia po tomto vyhlásení začali masívne predávať svoje vozidlá. Dôvod na paniku však nie je úplne na mieste. Po prvé každé mesto sa môže rozhodnúť dobrovoľne. Po druhé toto kontroverzné rozhodnutie sa týka iba starších modelov vozidiel.
Nové modely, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 6 majú vstup povolený. Panika v Nemecku však spôsobila pokles predajov všetkých modelov, a to v rámci celej Európy. Súkolesie deštrukcie naftových vozidiel sa tak poriadne roztočilo. Bude možné zvrátenie tejto neutešenej situácie? Treba dúfať, že áno hlavne po tom, čo nemecký autoklub ADAC priniesol výsledky testov najnovších modelov, ktoré vo výsledku celkom prekvapili.
Test sa zameriaval na produkciu škodlivého oxidu uhličitého CO2 a oxidu dusíka NOx. Prebiehal podľa prísnej metódy testovania EcoTest. Tento test sa realizuje aj na diaľnici pri striedavých rýchlostiach a so studeným motorom. Ako doplnok tu bola menej prísna norma WLTC a test reálnej premávky RDE.
Prísneho testu sa zúčastnila trojica modelov, Peugeot 308, BMW X2 a Volvo XC60. Každé vozidlo má naftový motor s objemom dva litre a automatickú prevodovku. Výsledky boli prekvapivé, dvojka Peugeot 308 a BMW X2 sa umiestnila v teste produkcie NOx hlboko pod údajmi danými prísnou normou.
Volvo XC60 bolo na tom pomerne horšie a o 13 gramov na kilometer prekonalo normu EcoTest ADAC. Následne sa merali emisie CO2 kde zasa viedla osvedčená dvojka Peugeot 308 a BMW X2. Volvo sa umiestnilo na treťom mieste. Pozrime sa teda na oficiálne čísla.
Meranie emisií NOx
Model | WLTC studený motor | RDE reálna premávka | EcoTest ADAC | Diaľnica EcoTest |
BMW X2 xDrive20d AT | 13 g/km | 23 g/km | 31 g/km | 84 g/km |
Peugeot 308 SW 2,0 BlueHDI AT | 40 g/km | 30 g/km | 41 g/km | 45 g/km |
Volvo XC60 D5 AWD AT | 39 g/km | 56 g/km | 93 g/km | 239 g/km |
Meranie emisií CO2
Model | Výkon | Spotreba EcoTest | CO2 Ecotest |
BMW X2 xDrive20d AT | 141 kW | 5,8 l/100 km | 182 g/km |
Peugeot 308 SW 2,0 BlueHDI AT | 132 kW | 5,9 l/100 km | 187 g/km |
Volvo XC60 D5 AWD AT | 175 kW | 7,1 l/100 km | 223 g/km |
zdroj: daimler.com