Londýn zakazuje reklamy na nezdravé jedlo na zastávkach MHD

  • Obezita je celosvetovou epidémiou. Hlavné mesto Anglicka tiež nie je žiadnou výnimkou
  • Situácia je tu taká vážna, že sa vedenie mesta rozhodlo odstrániť reklamy na nezdravé jedlo zo všetkých zastávok verejnej hromadnej dopravy
_104422842_ffood
flickr
  • Obezita je celosvetovou epidémiou. Hlavné mesto Anglicka tiež nie je žiadnou výnimkou
  • Situácia je tu taká vážna, že sa vedenie mesta rozhodlo odstrániť reklamy na nezdravé jedlo zo všetkých zastávok verejnej hromadnej dopravy

Rýchla doba, v ktorej žijeme je zameraná na dosahovanie rýchlych výsledkov vo všetkých oblastiach života. To, že chceme robiť všetko rýchlo sa prejavuje na tom, že strácame svoj drahocenný voľný čas a pohodu. Stále sa niekam náhlime a máme pocit, že nič nestíhame. Ako získať zbytkový voľný čas? No napríklad skracovaním dôležitých činností. Taká kvalita stravovania obyvateľov rozvinutých krajín rapídne upadla.

Snažíme sa jesť, ale nestíhame. Častokrát sa tak uchyľujeme k takzvaným jedlám rýchleho občerstvenia, ktoré síce zasýtia, ale sú len chabou náhradou kvalitnej stravy. Práve naopak, robia z nás chodiace hory tuku so slabým obehovým systémom. Situácia v Londýne sa v tejto oblasti poriadne zhoršila. Počet obéznych Londýnčanov rapídne stúpol až do takej miery, že sa na to vedenie mesta jednoducho nemohlo pozerať.

Práve preto sa primátor Mayor Sadiq Khan rozhodol, že bude dobré odstrániť reklamy na slané a sladké jedlá a nápoje zo všetkých plôch v metre, z autobusových staníc a tiež z autobusov a vlakov. Reklamy na týchto miestach sú totiž stále na očiach. Na mieste môžu zostať iba tie reklamy, ktoré si spoločnosti prenajali na dlhší čas. Hlavným cieľom odstránenia reklám je to, aby sa predišlo vzniku detskej obezity.

Obezita je spoločenským problémom

Hovorca primátora povedal: „Primátor verí, že tieto zmeny nielenže redukujú vystavenie detí reklamám na nekvalitnú stravu, ale tiež posilnia Londýnčanov v tom, aby robili lepší výber jedla pre seba a svoje rodiny.“ Na druhú stranu hrozia aj negatívne následky tohto opatrenia. Reklamná Asociácia tvrdí, že opatrenie môže prispieť k zdraženiu cestovného ako takého.

Šéf Reklamnej Asociácie Stephen Woodford je presvedčený, že Anglicko má najprísnejšie pravidlá, čo sa týka zákazu zobrazovania reklám na jedlá rýchleho občerstvenia. Platí tu tiež pravidlo, že reklamy by nemali cieliť na mladých vo veku do 16 rokov. Podľa jeho názoru by tak mohlo mať toto opatrenie neblahý vplyv na zisky dopravnej spoločnosti Londýna. Menej financií by sa tak mohlo prejaviť na zvýšení cien cestovných lístkov.

zdroj: bbc.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech