Mali zostať v zabudnutí. Lži politikov však odhaľujú bilbordy

  • To, že celý nápad za Brexitom bol plný pochybných informácií, vie už skoro každý
  • Štvorica Britov sa rozhodla, že na lži politikov nezabudne
  • So širokosiahlou podporou ich vylepila na bilbordy v štyroch najväčších mestách
zdroj: Imageplotter / REX / Shutterstock
  • To, že celý nápad za Brexitom bol plný pochybných informácií, vie už skoro každý
  • Štvorica Britov sa rozhodla, že na lži politikov nezabudne
  • So širokosiahlou podporou ich vylepila na bilbordy v štyroch najväčších mestách

Odchod Británie z Európskej Únie znel pre mnohých vo svojich počiatkoch ako skvelý nápad. Ako však čas plynie, toto rozhodnutie znie ako jedna veľká chyba, ktorú je čoraz ťažšie zvrátiť. Mnohí Briti sa len šokovane prizerajú tragikomickej situácii, ktorá sa im práve odohráva pred očami. Štvorica kamarátov sa však rozhodla konať.

Súčasnú situáciu sa im pravdepodobne zmeniť nepodarí, dávajú však do popredia problémy celého projektu. Uvedomujú si totiž, že mnohí britskí politici boli pred hlasovaním pomerne nepravdovravní. Dokazuj to napríklad ich tweety, ktoré sú do dnešného dňa dostupné na ich účtoch v rámci sociálnej siete. Pri čine tak boli prichytení napríklad Boris Johnson, Jason-Rees Mogg, John Redwood, Liam Fox alebo Nigel Farage.

Tweety plné klamstiev by si mali podľa štvorice prečítať všetci. Práve preto vznikol nápad dať ich na bilbordy. Počiatočný plán vznikol pri pive a bol vypracovaný dosť amatérsky. Chlapi nalepili usvedčujúce statusy na billboardy mienené pre firmy ako McDonalds alebo Ford. Prácu urobili vlastnými rukami, pomáhali si rebríkom. Po pár dňoch však boli ilegálne plagáty odstránené, čo štvoricu podnietilo k premýšľaniu.

Z pôvodného nedomysleného nápadu sa čoskoro stal oficiálny crowdfundingový projekt s názvom „Led By Donkeys“, čo v preklade znamená „Vedení oslami“. Cieľom kampane bolo vyzbierať 10 000 libier – pri ich 43 000 sledovateľoch na sociálnych sieťach sa to zdalo ako pomerne múdre číslo. Príjemným prekvapením však bolo prekročenie cieľu až o sedemnásobok – dokopy sa podarilo vyzbierať až 70 000 libier. Práve toto štvorici umožnilo rozmiestniť svoje billboardy okrem iného aj v štyroch najväčších britských mestách. Klamlivé tweety politikov sa na mesiac nachádzajú v mestách Birmingham, Bristol, Londýn a Glasgow.

Zdroj: www.theguardian.com

Najnovšie video