Mastercard sa rozhodla pre odvážny krok, zo svojho loga po rokoch odstránila názov

  • Spoločnosť Mastercard netreba nikomu predstavovať. Jej platobné karty má doma takmer každý
  • Vďaka silnej pozícii na trhu sa rozhodla pre odvážny krok, zmenu svojho loga
mastercard
zdroj: flickr
  • Spoločnosť Mastercard netreba nikomu predstavovať. Jej platobné karty má doma takmer každý
  • Vďaka silnej pozícii na trhu sa rozhodla pre odvážny krok, zmenu svojho loga

Spoločnosť Mastercard, ktorá vznikla v roku 1966 pôvodne pod menom Interbank, sa rozhodla po mnohých rokoch zmeniť svoje logo. Hlavnou zmenou, ktorá nastane, je odstránenie nápisu Mastercard z plochy dvojfarebného loga v podobe červeného a žltého kruhu. Dokážu zákazníci identifikovať svoju obľúbenú značku aj bez nápisu? Toto sa pýtali ľudia zo spoločnosti, ktorá prevádzkuje druhý najväčší platobný systém na svete.

Preto sa pustili do pokusu, ktorý trval 20 mesiacov. Cieľom bolo zistiť, či by ľudia dokázali identifikovať ich spoločnosť aj bez doplnkového textu. Ukázalo sa, že by to nemal byť žiaden problém. Podobnou cestou grafického loga bez nápisu sa totiž už v minulosti vydali spoločnosti Nike alebo Apple a ľudia si ich páve pre jednoduché logo a kvalitné produkty zapamätali.

Písaný text z loga Mastercard sa odvážila odstrániť spoločnosť Pentagram, ktorá sa špecializuje na konzultáciu a dizajn. Výsledkom je najnovšia podoba loga bez nápisu Mastercard. Ako málo stačí na to, aby boli všetci spokojní. Nová podoba loga sa postupne premietne do všetkých produktov spoločnosti. Pokus so zmenou loga prebehol aj v roku 2016, kedy sa Mastercard rozhodla experimentovať s presunutím nápisu pod grafické logo.

Nie každá spoločnosť by si však mohla niečo podobné dovoliť. Na túto zmenu sa môžu odvážiť len naozaj pevne etablované firmy, ktoré sú známe po celom svete. Pre menej známu firmu by mohla byť podobná zmena otázkou života a smrti. Súčasný trend je však taký, že spotrebitelia uprednostňujú jednoduché a ľahko zapamätateľné logá pred tými komplikovanými. Pamätaj preto: Menej je niekedy viac. Jednoduché logo si totiž zákazník okamžite zapamätá a identifikuje sa s ním.

Podobnou cestou upustenia od nápisu vo svojom logu sa vydala v roku 2011 americká spoločnosť Starbucks, ktorá prevádzkuje sieť kaviarní po celom svete. Zo zeleného loga vypadol nápis Starbucks coffee. Záujem o značku vôbec neupadol, práve naopak. Podobný výsledok sa dá očakávať aj v prípade Mastercard.

zdroj: tech2.org