McDonald’s sa zbavil pokladníkov a zavádza automatizované kiosky. Dôvodom je plat zamestnancov

  • McDonald's sa postupne zbavuje svojich pokladníkov. Dôvodom je zvyšujúca sa cena práce
  • Živú a usmievavú obsluhu tak nahradia automatizované kiosky. Zvyknú si na novinku samotní zákazníci?
McDonald's
flickr
  • McDonald's sa postupne zbavuje svojich pokladníkov. Dôvodom je zvyšujúca sa cena práce
  • Živú a usmievavú obsluhu tak nahradia automatizované kiosky. Zvyknú si na novinku samotní zákazníci?

Usmievavá obsluha v amerických prevádzkach McDonald’s sa stane minulosťou. Vedenie spoločnosti rýchleho občerstvenia sa totiž rozhodlo zaviesť technologickú novinku, ktorá plne nahradí pokladníkov. Dôvodom je zvýšenie minimálnej mzdy na 15 dolárov za hodinu. Takáto hodinová mzda predstavuje pre určité firmy vysoké náklady. Pre niektoré je tak z dlhodobého hľadiska výhodnejšie zrušiť niektoré podpriemerne platené miesta a nahradiť ich finančne výhodnejším riešením.

Zlá novinka pre mladých

Pre podobný krok sa rozhodol aj americký McDonald’s, ktorý obetoval podpriemerne platené pracovné pozície, pretože by mu narástli náklady na výplaty. Tieto pozície pritom nie sú úplne zlé a mnoho mladých ľudí ich volilo ako počiatočný štart svojej kariéry. Získali tu totiž cenné skúsenosti s prácou v prevádzke a s ľudmi. Na základe týchto skúseností sa mohli následne uplatniť v iných sférach.

Na podobnej pozícii dokonca začínal aj samotný šéf McDonald’s v Amerike Steve Easterbrook, ktorý nastúpil do vedúcej funkcie v roku 2015. Keď začínal, dostával plácu vo výške 85 centov za hodinu. Aj napriek tejto naoko potupnej práci sa nevzdal a pracoval s nadšením. Vďaka tomu postupne postúpil a v priebehu jedného roka sa stal manažérom reštaurácie. Následne vystriedal ďalšie pozície v spoločnosti, až sa dostal na pozíciu riaditeľa. Postup, ktorý zvolil McDonald’s, nie je vo svete biznisu novinkou.

Mnohé reťazce rýchleho občerstvenia urobili podobný krok. McDonald’s experimentoval s technológiami a rôznymi inováciami, ktoré robili prácu efektívnejšou a rýchlejšou. V tých časoch teda nebola prioritou automatizácia výroby a rušenie pracovných miest. Dnes však nie je iná možnosť, ako tieto technologické vychytávky využiť práve na tento účel. Technicky zdatní zákazníci sa totiž dokážu obslúžiť aj sami a pokladník im určite chýbať nebude.

Toto je zlá správa pre mladých ľudí bez praxe a študentov. Možnosti jednoduchého zaradenia sa do pracovného procesu jednoducho ubúdajú. A to nie je dobré. Zistilo sa tiež, že ľudia, ktorí pracovali popri štúdiu na polovičný úväzok mali po šiestich až deviatich rokoch od ukončenia štúdia o 20 % vyšší plat ako ich rovesníci, ktorí nikde nepracovali.

zdroj: forbes.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech