Mediálna spoločnosť Vivendi predáva polovicu najväčšieho svetového vydavateľstva Universal Music Group

  • Mediálna spoločnosť Vivendi sa rozhodla vzdať polovice svojho podielu v hudobnom vydavateľstve Universal Music Group
  • Hudobný gigant má pod palcom také hviezdy, ako Lady Gaga, Drake alebo Rolling Stones
universal
flickr
  • Mediálna spoločnosť Vivendi sa rozhodla vzdať polovice svojho podielu v hudobnom vydavateľstve Universal Music Group
  • Hudobný gigant má pod palcom také hviezdy, ako Lady Gaga, Drake alebo Rolling Stones

Francúzska mediálna spoločnosť Vivendi sa rozhodla predať polovicu najväčšieho svetového vydavateľstva Universal Music Group. Ideálne jednému strategickému partnerovi. Ak by to však nešlo, je ochotná kývnuť aj viacerým záujemcom. Universal Music Group vydáva známych umelcov. Každý poslucháč si tu nájde to svoje. Pre milovníkov popu je tu Lady Gaga, tí, čo majú bližšie k rapu, sa potešia Drakeom, no a milovníci rocku si určite zamilujú Rolling Stones. Množstvo prvotriednych umelcov zaručuje vysoké zisky.

V auguste minulého roka bola hodnota Universal Music Group 23,5 miliardy dolárov. V porovnaní s rokom 2013 je takmer trojnásobná. Na druhom mieste skončilo vydavateľstvo Sony Music. Prípadný kupca si tak bude musieť určite pripraviť miliardy dolárov. Vysoká cena je však vykúpená vysokou návratnosťou. Universal Music Group je totiž zlatou baňou. Až 70 % príjmov Vivendi z prvého polroka totiž pochádza práve z Universalu.

Predajné aktivity sa začnú pravdepodobne na jeseň a mali by byť finalizované v časovom horizonte 18 mesiacov. Vivendi bude úzko spolupracovať s bankovými inštitúciami. Tie by mali pomôcť s identifikáciou tých správnych strategických partnerov. Prečo sa však Vivendi rozhodla predať časť svojho pokladu, ktorý jej prináša zlaté vajcia?

Na túto otázku nie je jednoduché odpovedať. Skutočných dôvodov môže byť viacero. Napríklad test trhu. Možno chce Vivendi zistiť, aké sú na trhu ceny a koľko sú kupci ochotní zaplatiť. Je veľmi pravdepodobné, že potencionálny kupec bude hrať druhé husle a Vivendi si bude chcieť udržať nad vydavateľstvom kontrolu. Názory odborníkov sa rôznia. Analytik Francois Godard však tvrdí, že Vivendi chce jednoducho v prvom rade zarobiť.

Spoločnosť totiž už dlhšiu dobu hľadala možnosti, ako na Universale „trhnúť“ peknú sumu peňazí. Vážne sa uvažovalo o jeho vstúpení na burzu a uvoľnenie akcií medzi širokú verejnosť. Od tohto kroku sa však zatiaľ upustilo. Podľa Godarda môžeme dokonca po predaji prvej polovice očakávať aj neskorší predaj zvyšných 50 %. Toto sú však dohady, ktoré sa môžu alebo nemusia naplniť.

Zdroj: variety.com

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech