Mercedes prináša svoj nový elektromobil, ktorý je prešpikovaný špičkovými technológiami

  • Značka Mercedes oznámila novú radu elektrických automobilov s prídavkom EQ
  • Prvým predstaveným vozidlom z tejto rady je nablýskaný Mercedes-Benz EQC 400 4Matic
  • Je priamou odpoveďou na konkurenčný Jaguar I-Pace
Mercedes
Mercedes
  • Značka Mercedes oznámila novú radu elektrických automobilov s prídavkom EQ
  • Prvým predstaveným vozidlom z tejto rady je nablýskaný Mercedes-Benz EQC 400 4Matic
  • Je priamou odpoveďou na konkurenčný Jaguar I-Pace

Značka Mercedes včera prekvapila automobilový svet, keď predstavila novú radu elektrických vozidiel. Prvé z nich, ktoré odhalila má krkolomný názov Mercedes-Benz EQC 400 4Matic a je priamou odpoveďou na konkurenčný Jaguar I-Pace alebo napríklad chystaný BMW iX3. Čoskoro sa pravdepodobne pridajú aj ďalšie známe značky. Je to vôbec po prvýkrát, čo takéto množstvo svetových výrobcov chystá svoje elektrické modely. Konkurencia je obrovská a nemecká značka si nemohla dovoliť zaspať na vavrínoch.

Rada EQ (electric intelligence), pod ktorú budú spadať výsostne elektrické modely, predstavuje podznačku, ktorá bude zamerená špeciálne na vývoj a výrobu elektromobilov. V priebehu siedmych rokov by sa malo objaviť až 9 elektrických vozidiel z rady Mercedes EQ.

Obstojí Mercedes v silnej konkurencii?

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic je prvým z nich a je to čisto elektrické SUV-čko. Táto trieda automobilov je totiž v súčasnosti najpopulárnejšia, a tak to nie je vôbec prekvapením. Automobil stojí na upravenej platforme z SUV modelu GLC. Dôvodom úpravy je, samozrejme, batéria a motory, ktoré bolo potrebné niekam umiestniť.

V tomto prípade bol použitý akumulátor s kapacitou 80 kWh a hmotnosťou 650 kilogramov. Ten predstavuje zlatú strednú cestu. V budúcnosti by sa mali objaviť ďalšie verzie. Prvá s menšou kapacitou 60 kWh a druhá s kapacitou od 95 až 110 kWh.

Na dvoch častiach platformy sa nachádza dvojica elektromotorov. Jeden z nich poháňa prednú a druhý zadnú nápravu. Vďaka týmto dvom tichým motorom dosahuje automobil výkon 408 konských síl. Akcelerácia z nuly na stovku tiež nie je na zahodenie. Nepatrí síce medzi svetovú špičku, ale nesklame. SUV-čko s váhou takmer 2,5 tony a dĺžkou 4,8 metra dokáže u nuly na stovku vystreliť za 5,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 km/h.

Pri batérii s kapacitou 80 kWh sa môže užívateľ tešiť až na 450 kilometrový dojazd. Reálne čísla však budú pravdepodobne nižšie. Novinku bude možné nabíjať priamo zo zásuvky vďaka dodanej nabíjačke. Nabíjanie bude v tomto prípade trvať podstatne dlhšie. Ak však použiješ rýchlonabíjačku, máš vyhrané. Tá by mala dokázať nabiť batériu z 10 % na 80 % v priebehu 40 minút. Stále dosť dlhý čas, ale v budúcnosti sa pravdepodobne dočkáme akumulátorov schopných plného nabitia v priebehu pár sekúnd.

Novinka má tiež poriadnu ťažnú silu a dokáže utiahnuť 1,8 tonový zabrzdený príves. Úložný priestor kufra s objemom 500 litrov pohodlne pojme aj väčšie veci. Poriadny elektromobil musí byť vybavený najnovšími vychytávkami. V tomto prípade sú to nespočetné bezpečnostné prvky a asistenti jazdy.

Interiér je kapitola sama o sebe. Vo vnútri je miesto pre 5 cestujúcich. Sedadlá sú v štandardnej výbave potiahnuté mikrovláknom, avšak pre náročnejších je tu možnosť kože alebo karbónových vlákien. V strede palubnej dosky sa nachádza obrovský a jemný displej, ktorý zobrazí všetky potrebné informácie. Cenu a dátum uvedenia nepoznáme. Vieme však, že novinka sa začne vyrábať v roku 2019. V súčasnosti totiž stále prebiehajú dôkladné testy, ktoré zaručia, že všetko funguje tak, ako má.

zdroj: bloomberg.com , autobible.euro.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech