Mercedes triedy G v úprave od Brabusu – brutálny stroj s výkonom 550 koní

  • Je možné urobiť z automobilovej šelmy ešte väčšieho dravca? Takéto otázky si často dávajú rôzne tuningové spoločnosti. Firma Brabus, ktorá funguje už mnohé roky a špecializuje sa aj na úpravy vozidiel od Mercedesu, si vzala do parády extrémny Mercedes rady G 500. Auto, na ktorom už vlastne nie je čo vylepšovať. A aký je výsledok? G550 Adventure.
  • Je možné urobiť z automobilovej šelmy ešte väčšieho dravca? Takéto otázky si často dávajú rôzne tuningové spoločnosti. Firma Brabus, ktorá funguje už mnohé roky a špecializuje sa aj na úpravy vozidiel od Mercedesu, si vzala do parády extrémny Mercedes rady G 500. Auto, na ktorom už vlastne nie je čo vylepšovať. A aký je výsledok? G550 Adventure.

Mercedes triedy G je dnes už legendárnym strojom, ktorý prvýkrát uzrel svetlo sveta v minulom storočí – v roku 1979. Toto vozidlo sa odvtedy stalo symbolom off-roadu. Zvládne nezvládnuteľné. Prvým majiteľom vozidla rady G bol milovník terénnych áut Arnold Schwarzenegger. Automobil bol dokonca využitý aj ako papamobil pre hlavu katolíckej cirkvi. Celebrita medzi autami. V priebehu rokov ho firma vylepšovala, pridávala nové technológie a výkonnejšie motory.

Mercedes  G550 Adventure od Brabusu

Táto mašina vychádza z pôvodnej „slabšej“ G500 4×42, ktorá by určite stačila aj tomu najväčšiemu dobrodruhovi. Pre Chucka Norrisa, akčných hrdinov a milovníkov blata a kostrbatého povrchu je určený práve model G550 Adventure. Tak sa naň pekne pozrieme. Správny chlap sa ako prvé spýta: „A koľko to má vlastne koní“? Na takýto masívny trojtonový terénny voz je jeho necelých 550 koní naozaj neskutočný výkon. Je to vďaka extrémnemu motoru V-8.

mercedes

zdroj foto­gra­fie: brabus.com

S krútiacim momentom 800 Nm si poradí aj s prudkým terénom, do ktorého vybehne ľavou zadnou. V porovnaní s pôvodným modelom a jeho 416 koňmi pod kapotou, sa jeho výkon zlepšil o 126 koní. Vyšší výkon a krútiaci moment sa premietli do zrýchlenia. Keď na to šliapneš, tak ručička tachometra sa zastaví na čísle 100 presne za 6,7 sekundy.

mercedes

zdroj foto­gra­fie: brabus.com

Rýchlosť motora je elektronicky obmedzená na 210 kilometrov za hodinu. Pri takomto aute je to naozaj dostačujúce. Podvozok stojí na obrovských 22-palcových kolesách, a preto sú na uľahčenie nástupu do auta na bokoch umiestnené vyklápacie schodíky. A aby luxusu nebolo málo, cestujúci sa môžu tešiť na sedačky z pravej kože a vnútorné obloženie z karbónových prvkov. Na streche auta nájdeš pás prídavných svetiel, s ktorými uvidíš naozaj všetko aj po zotmení.

O karbónové prvky je doplnený aj exteriér auta. Napríklad taký kryt motora je taktiež z karbónu. Keby auto čírou náhodou zapadlo niekam do bahna, vytiahneš ho pomocou masívneho navijáka umiestneného v prednej časti. Plne elektronicky ovládané tlmenie zaručí, že aj keď budeš jazdiť po akomkoľvek povrchu, budeš sa cítiť ako v bavlnke. Vyššie uvedené funkcie sa ovládajú z displeja, ktorý je umiestnený medzi prednými sedadlami.

A ešte niečo naviac. Brabus ponúka svojim klientom prispôsobenie vozidla podľa ich preferencií. A koľko takáto paráda stojí? Možno iba tipovať, keďže cena je zatiaľ tajomstvom.

Zdroj: brabus.com

Najnovšie video