Michal Konrád opúšťa prestížnu reštauráciu Fou Zoo. Otvára streetfood, aký u nás nemá obdoby

  • Úspešného slovenského šéfkuchára Michala Konráda zlákal vlastný biznis
  • Už na marcovom Street Food Parku pred Starou Tržnicou by rád prestavil jeho nový koncept pouličného občerstvenia
  • Pôjde o bao jedlo, ktoré si vo svete získala obrovskú obľubu u ľudí
konrad
fb:Michal Konrád, fb:Bao Brothers Eatery
  • Úspešného slovenského šéfkuchára Michala Konráda zlákal vlastný biznis
  • Už na marcovom Street Food Parku pred Starou Tržnicou by rád prestavil jeho nový koncept pouličného občerstvenia
  • Pôjde o bao jedlo, ktoré si vo svete získala obrovskú obľubu u ľudí

Michal Konrád sa radí medzi najlepších kuchárov na Slovensku. Hodnotné skúsenosti načerpal v prestížnych reštauráciách, ako je Cocoon, Kyashii a Chino Latino v Londýne, kde pôsobil na vedúcich pozíciách. V roku 2010 sa pustil do vedenia reštaurácie Fou Zoo, ktorá v manifeste Gurmána obhájila tri zlaté vidličky a stala sa tak najlepšou prémiovou reštauráciou na Slovensku.

Pozície, o ktorej mnohí kuchári len snívajú sa rozhodol vzdať. „Môj energetický pohár sa vo Fou ZOO naplnil a nastal čas pohnúť sa ďalej. Určite mi bude chýbať personál, ľudia s ktorými som pracoval, ale nie som človek, ktorý lipne na minulosti, takže môj odchod vnímam pozitívne,” hovorí Michal Konrád pre Startitup.

Michal sa teraz chce naplno venovať vlastnému konceptu s názvom Bao Brothers. „Bao je môjmu srdcu blízke už len z toho dôvodu, že pochádza z Ázie. Pôvodom je z Taiwanu, ale každá ázijská krajina robí v podstate to isté, len v inej forme. Koncept jedla je ten istý. Myslím si, že Slováci si bao zamilujú. Chuť samotnej žemle je nám veľmi blízka. Ide totiž o kysnuté cesto, ktoré je takmer identické s našou knedľou alebo buchtami. Nehovoriac o rôznych chuťových variáciách (mäso,ryby,hydina,zelenina,dokonca aj sladká variácia),” vysvetľuje. 

Čo sa týka cenovej politiky v Bao Brothers, tá podľa Michala ešte nie je presne stanovená. Stále totiž skúšajú rôzne váhové kategórie, čo sa týka samotnej žemličky. Konkrétna cena sa má však vždy odvíjať od konkrétnej náplne a ingrediencií, ktoré bude bao obsahovať. Každopádne v Bao Brothers by sa chceli pohybovať v podobnej cenovej relácii, ako ostatné streetfoodové koncepty. Našou prvoradou ambíciou je robiť to poctivo a z kvalitných surovín, takže tá cena sa určite bude odvíjať aj od toho,” hovorí.

Michal vstupuje do biznisu s troma partnermi. Michal Hužovič pôsobil ako manažér ázijskej reštaurácie v Dubaji,  Ivan Lilov má síce s gastrom skúsenosti, no pracoval aj v IT sfére. Každý z biznis partnerov vložil do Bao Brother po 20-tisíc eur.

„Najnákladnejšou položkou je samotná výroba/ kuchyňa. Ešte stále nie je vo finálnej podobe, takže presnú sumu neviem stanoviť. Dali sme dokopy 60 000 eur, tak pevne dúfam, že nám to na štart bude stačiť,” uvádza.

Vedenie biznisu v trojici však nemusí byť prechádzkou ružovou záhradou. Predsalen, viac hláv, znamená aj viac názorov a konfliktov. „Všetko má svoje pozitíva a negatíva. Uvedomujem si, že v budúcnosti môže dôjsť k nezhodám, ale je to prirodzené a bude len na nás, ako sa k danej veci postavíme. Myslím si, že každý z nás troch má v hlave jasnú predstavu o tom, že v tom chceme byť úspešní a napredovať. Tým pádom sme ochotní robiť ústupky a kompromisy. Poznáme sa takmer 20 rokov a dokonca máme za sebou spoločnú pracovnú skúsenosť. Pevne verím, že nám to spolu pôjde.”

Je mnoho prípadov, keď sú dlhoroční profesionálni kuchári nútení opustiť kuchyňu a pustiť sa do diametrálne iného biznisu. Predsalen, práca kuchára, predstavuje okrem pomerne veľkej fyzickej záťaže aj tú psychickú. 

„Kuchárčina je drina, ale počas mojej kariéry som zatiaľ nemal ani len záblesk myšlienky, že by som niekedy z kuchyne odišiel. Skôr si prajem, aby som bol schopný stáť za sporákom aj v staršom veku. Keď mi to zdravie dovolí, tak aj v dôchodku,” uvádza.

A čo hovorí na súčasný veľký boom street food prevádzok na Slovensku? „Myslím si, že je to prirodzený vývoj našej gastro scény. Vnímam to pozitívne. Je fajn, keď ľudia majú z čoho vyberať a nemusí to byť vždy len reštaurácia. Okrem iného na ulici, okolo jedla je vždy príjemná, uvoľnená atmosféra a to sa mi na tom veľmi páči,” opisuje M. Konrád.

A čo by Michal odporučil všetkým ľuďom, ktorí nemajú toľko skúseností z gastro biznisu, no aj tak by doň radi vstúpili? „Myslím si, že pokiaľ chce niekto podnikať v gastre a nemá s tým dostatok skúseností, určite by sa mal obklopiť ľuďmi, ktorí sa tomuto rozumejú. Ja osobne by som nešiel podnikať v niečom, čomu sa nerozumiem.”

Čo sa týka Michalových plánov do budúcna, tie sú jasné. Jeho ambíciou je rozbehnúť a zastabilizovať bao koncept tak, aby v časovom horizonte jedného až dvoch rokov bol schopný rozbehnúť ďalší koncept, prípadne kamennú prevádzku.

„V hlave mám veľa rôznych konceptov, ktoré sú predurčené k úspechu. V budúcnosti by som rád vlastnil alebo sa podielal na projekte, kde budem môcť tvoriť, realizovať sa a kde budem môcť naplno využiť môj potenciál,” uzatvára.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá