Microsoft a jeho víťazný ťah

  • LinkedIn nie je typická sociálna sieť. Zatiaľ čo Facebook kraľuje v oblasti zábavy a komunikácie s priateľmi, LinkedIn stojí na opačnej strane. Kto sa chce zviditeľniť na pracovnom trhu a nielen zabávať, má tu určite stopercentne vyplnený profil prekvitajúci informáciami o svojej pracovnej histórii a portfóliu. Microsoft sa nedávno rozhodol, že túto sieť kúpi. Čo to prinesie softvérovému gigantovi?
collagedfs
wikimedia.org
  • LinkedIn nie je typická sociálna sieť. Zatiaľ čo Facebook kraľuje v oblasti zábavy a komunikácie s priateľmi, LinkedIn stojí na opačnej strane. Kto sa chce zviditeľniť na pracovnom trhu a nielen zabávať, má tu určite stopercentne vyplnený profil prekvitajúci informáciami o svojej pracovnej histórii a portfóliu. Microsoft sa nedávno rozhodol, že túto sieť kúpi. Čo to prinesie softvérovému gigantovi?

26 miliárd dolárov! Presne o toľko je ľahší Microsoft po nedávnej kúpe pracovnej sociálnej siete LinkedIn. Rozhodnutie investovať takúto obrovskú sumu určite neprišlo zo dňa na deň. Treba si uvedomiť, že firma za posledné roky urobila mnohé chybné kroky, čo jej prinieslo určité straty. Najväčšou chybou bolo odkúpenie potápajúcej sa firmy Nokia v roku 2014. Táto investícia sa ukázala ako veľmi chybný krok. Prečo teda spoločnosť znova investuje obrovské peniaze?

Možné dôvody prečo Microsoft investoval

Prvým dôvodom je obmena na postoch vo vedení. Po odstúpení Steva Ballmera v roku 2014 nastúpil na jeho miesto Satya Nadella. Nový šéf – nový prístup. A zdá sa, že správny. Ďalším dôvodom sú pozície spoločností LinkedIn a Nokia. Zatiaľ čo prvá menovaná stúpa, druhá bola na odstrel. Obrovský rozdiel. Ale ani toto nemusí byť hlavnou motiváciou.

microsoft

zdroj foto­gra­fie: wikimedia.org

Microsoft totiž nedávno oznámil, že ich tím sa rozšíril o posilu v podobe Reida Hoffmana – spoluzakladateľa LinkedIn. A ten môže byť esom v rukáve firmy. Prístup tvorcu legendárneho Windowsu k inováciám a participácii za čias Steva Ballmera bol totiž vlažný. Reputácia v rámci Silicon Valley, ktoré je typické spájaním sa a spoluprácou medzi firmami, čo prispieva k rýchlemu technologickému napredovaniu, bola naštrbená.

Spoločnosť mala svoj vlastný svet, kde nikoho nepustila. Keď sa však pozrieš na firmu teraz, od roku 2014 sa zmenilo mnoho. Vedenie vylepšilo vzťahy s externými vývojármi, partnermi a investormi. A výsledok nenechal na seba dlho čakať.

microsoft

zdroj foto­gra­fie: wikimedia.org

Microsoft je na koni a posledný rok úspešne profituje. Jeho online cloudová služba prekonala všetky očakávania. Cez vyhľadávač Bing sa realizuje pätina všetkých vyhľadávaní. A nesmie sa zabúdať na obrovskú investíciu do vývoja a výroby  holografických okuliarov HoloLens. Zmena kurzu priniesla nový vietor do plachiet a spoločnosť sa začína konečne ukazovať v inom svetle.

Nádej Microsoftu v podobe Reida Hoffmana

A s nástupom Reida Hoffmana sa môže firma dostať ešte vyššie. Hoffman je totiž často nazývaný srdcom Silicon Valley. Je známy svojou priateľskou povahou, prehľadom a jeho sieť kontaktov sa rozprestiera po celej „kremíkovej oblasti.“ Už z toho vyplýva, že jeho náplňou práce bude zlepšiť doterajší obraz Microsoftu. Po stretnutí s Nadellom si „sadli“ a obaja rešpektujú oblasti, ktoré reprezentujú. Je možné, že reálnym dôvodom kúpy LinkedIn bolo získanie Reida? Odpovedať si môže každý sám.

Zdroj: backchannel.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech