Mladá Slovenka vedie jeden z najúspešnejších portálov, ktorý za pár mesiacov oslovil tisíce dievčat

  • 23-ročná Veronika Andorová stojí na čele dievčenského portálu, ktorý sa stal hitom medzi Slovenkami. Porozprávali sme sa s ňou o tom, ako sa portálu Odzadu.sk darí vyčnievať z davu a nebyť len ďalším z množstva dievčenských blogov.
veronikacover
odzadu.sk
  • 23-ročná Veronika Andorová stojí na čele dievčenského portálu, ktorý sa stal hitom medzi Slovenkami. Porozprávali sme sa s ňou o tom, ako sa portálu Odzadu.sk darí vyčnievať z davu a nebyť len ďalším z množstva dievčenských blogov.

Ahoj, Veronika, si šéfredaktorkou úspešného dievčenského portálu Odzadu.sk, ktorý sa stal za krátky čas veľmi obľúbeným. Aké boli na začiatku tvoje ambície týkajúce sa tohto portálu, čo mal ľuďom priniesť a podarilo sa to?

Keď som sa dostala k práci s webom Odzadu.sk, jeho užívateľská základňa sa pohybovala okolo 25-tisíc fanúšikov. Našou prioritou bolo do roka sa prirodzene, bez kúpených lajkov, vyšplhať na 70-tisíc, ktoré sú dnes už realitou. Som rada, že Slovenky si portál časom veľmi obľúbili. To aj vďaka šikovným redaktorkám, ktoré  píšu články postavené na vlastných skúsenostiach, v ktorých sa nájde mnoho báb. A práve autentickosť predstavuje pilier, na ktorom sme sa od začiatku snažili stavať a zdá sa, že to bola dobrá cesta.

 

Viesť portál veľkosti Odzadu.sk zrejme nie je len o editovaní a nahadzovaní článkov. Čo všetko je potrebné robiť, aby sa držal na top pozícii?

Doteraz neviem, čo všetko je potrebné, pretože sa vždy objavia nové veci, o ktorých som nemala poňatia, že musím sledovať alebo je potrebné robiť. V škole ťa naučia veľmi veľa teórie, no to premietnutie do praxe čo sa týka aj blogov je úplne iné. Aby sme sa udržali stále hore a zároveň ešte viac zdokonalovali, je potrebné dohliadať nielen na tú kontentovú stránku portálu, ale aj vizuálnu. Mať prehľad o tom, čo baby najradšej čítajú, čo ich zaujíma a prispôsobiť to svojmu webu. Je potrebné mať jednotné čitateľné posty, vizuály a web, v ktorom sa baby ľahko orientujú. Je potrebná online-ová a offline-ová komunikácia brandu a stále vymýšľať novinky, aby sme boli pre čitateľky zaujímavý a atraktívny blog…

 

Aký je tvoj pohľad na natívnu reklamu? Myslíš, že má šancu vašim čitateľkám priniesť aj nejakú hodnotu alebo ide o nutné zlo?

Natívna reklama nemusí byť pre web nutné zlo. Snažíme sa, aby naše články neboli len bezduché clickbaity, a to aj v prípade tých natívnych. Každým článkom sa baby snažia zanechať určité posolstvo, pocit, radu alebo tip, ktorému samy veria.  

foto:Odzadu.sk

 

Odzadu.sk je silným hráčom aj na Instagrame. Myslíš si, že sem smeruje trend z USA, kedy prevažná časť mladých už nevníma ako primárne médium Facebook, ale práve Instagram?

Sociálne siete napredujú takou rýchlosťou, že sa aj bojím odpovedať na to, ktoré médium považujem za silnejšie. Predsa len sa viac prikláňam na stranu Instagramu a jeho extrémne rýchlo narastajúcej sile. Čo-to ukradol Snapchatu a ukradol to takým štýlom, že sú do toho ľudia zbláznení. Palec hore. K tomu storieska vylepšil preklikom na web, ktorý naše čitateľky privedie priamo do článku, čo asi každému blogu veľmi pomáha.

Problém dnešnej doby však je, že to nadšenie z nejakej novinky či aktualizácie u ľudí trvá veľmi krátko. Pre každý portál, či  brand je určite veľmi dôležité držať si krok s Instagramom a naplno využívať, všetky novinky, ktoré ponúka. Inak stráca potrebných náskok pred konkurenciou. Na Instagrame je taktiež viac ako kdekoľvek inde nutné udržiavať si určitú pravidelnosť v postoch, či insta stories. Odzadu Instagram sa stal každodennou súčasťou mnohých báb aj vďaka stále aktualizovanému obsahu, na ktorý dostávame od dievčat skvelú spätnú väzbu.

Medzi Slovenkami sa v uplynulých týždňoch stal populárny váš #slovenkadňa. Čo bolo prvotným impulzom na jeho zavedenie a čo symbolizuje?

Veríme, že každá jedna žena je výnimočná a má čo ponúknuť tomuto svetu. Rozhodli sme sa preto podporiť každú a dať im možnosť ukázať sa, inšpirovať, a tak vytvoriť komunitu odzadu.sk, ktorá bude aj pre ostatné ženy vzorom a motiváciou.
Nejde len o bezduché označenie fotografie. Hlavným posolstvom je, že každá jedna žena je nádherná, keď sa usmieva, keď bojuje, keď spí, keď plače, aj keď je smutná. Žiadne porovnávanie, žiadne rebríčky najkrajších Sloveniek.

 

foto:odzadu.sk

 

Prečo ste sa rozhodli šíriť toto posolstvo práve cez hashtag a aké sú naň ohlasy?

Hashtagy sa používajú momentálne asi všade, majú veľmi virálny potenciál, ľudia ich majú v obľube, ľahko sa s nimi pracuje aj sa prostredníctvom nich vyhľadáva. Toto desaťročie je jeden veľký hashtag. Čo sa týka ohlasov, tak sa veľmi tešíme, že za tak krátky čas nám pribudlo pod hastagom toľko krásnych žien. Každý jeden post či instastory si všímame a snažíme sa na ne aj reagovať, aby tam bola spätná väzba, že to nie je len o tom, zaplniť hashtag #slovenkadna samými ženami. Niektoré baby píšu pod fotografiu aj svoje príbehy alebo myšlienky, z ktorých zase my vieme vytvoriť napríklad aj  článok.

 

Často sa hovorí, že pri každom biznise, či produkte je kľúčová fanúšikovská základňa. Vy ju určite máte. Čo považuješ za hlavné faktory úspechu v tomto smere? Ako nebyť len jedným z množstva dievčenských portálov?

My sme mali šťastie v tom, že sme prišli v čase, keď na Slovensku nebol online portál venovaný ženám vo veku 18-24. Základňu sa nám teda podarilo vybudovať pomerne dobre za kratučký čas. No po roku sledujem množstvo kvalitných blogov, ktoré pribudli pre mladé baby, preto je dôležité vymýšľať rôzne aktivity( #slovenkadna, spolupráce s blogermi, vlogy), ktorými sa odlíšime alebo nám pomôžu vybudovať si meno v online-novom, ale aj offline-novom prostredí.

Kto vlastne tvorí váš tím? Bez koho by ste dnes neboli tam, kde ste?

Každá žena a každý muž, ktorí prispeli a prispievajú svojimi článkami na odzadu. Blogeri, blogerky, všetci tí, ktorí milujú vyjadrovať pocity prostredníctvom článkov.

 

Kam sa chce Odzadu.sk uberať v budúcnosti? Aké novinky chystáte?

To, čo sa momentálne pripravuje a onedlho bude, dúfam, aj spustené, je sekcia blogerky na našom webe. Rozhodli sme sa vytvoriť každej jednej redaktorke alebo po novom blogerke vlastný profil so základňou jej článkov, ktoré môže jej follower priamo cez mail odoberať. Ide o taký vlastný miniblog, vďaka ktorému sa môžeš dozvedieť viac o blogerkách, ktoré stoja za všetkými článkami.

 

Samozrejme, nie je to nič prevratné, ale radi by sme dali priestor babám, ktoré sa hanbia založiť si vlastný blog alebo ich od toho odradilo náročné budovanie základne fanúšikov. My im dáme k dispozícii blog aj fanúšikov, vďaka ktorým zistia, ktoré články z ich tvorby ľudí najviac zaujali a dodajú im sebavedomie, že to, čo robia, má skutočne význam.

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá