Mladá študentka premenila vášeň k ceruzkám na super biznis

  • Caroline Weaver sa nenechala odradiť érou digitálnych technológií a na písanie ceruzkami nemieni zanevrieť. Jej ceruzkovému biznisu sa naozaj darí. V obchodíku CW Pencils Enterprise je cítiť oddanosť a srdce , ktoré sú v podnikaní čoraz vzácnejšie.
cercover
  • Caroline Weaver sa nenechala odradiť érou digitálnych technológií a na písanie ceruzkami nemieni zanevrieť. Jej ceruzkovému biznisu sa naozaj darí. V obchodíku CW Pencils Enterprise je cítiť oddanosť a srdce , ktoré sú v podnikaní čoraz vzácnejšie.

Raz ráno som dostala od neznámeho muža objednávku v hodnote 4,000 dolárov, objednal si ceruzky s obľúbeným dizajnom Johna Steinbecka s názvom the Blackwing 24 . Tento typ ceruzky obľuboval aj samotný Walt Disney. Pravdepodobne je to jedna z najviac ikonických ceruziek, ktoré boli kedy vyrobené v Amerike. Hovorí Caroline Weaver mladá dáma, ktorá vlastní malý útulný obchod v New Yorku s vyše 200 druhmi ceruziek.

cev6

 

Ceruzky a perá z plastu nemajú žiadnu špecifickú vôňu a ich škála využitia je obmedzená. Na rozdiel od pier, s ceruzkou si musíte dať chvíľku práce a to má mnoho ľudí na nich tak rado. Je tu aj spojitosť medzi tým, koľko krát ceruzku ostrúhate a koľko práce ste urobili. Oddanosť Caroline Weaver k ceruzkám sa odráža aj na jej tetovaní. Na svoj predlaktí nosí ceruzku, ktorou kreslila jej mama, interiérová dizajnérka. Ceruzka je zastrúhaná trikrát, pretože trikrát použitá a trikrát zastrúhaná ceruzka má tú najideálnejšiu veľkosť. Poznamenáva 25 ročná Caroline.

cer1

 

Väčšina jej zákazníkov sú takzvaní „millennials.“ Avšak najlepší zákazníci, ktorí bežne utrácajú 3000 až 4000 dolárov majú zväčša okolo štyridsiatky. Ceruzkový biznis je z prevažnej časti založený hlavne na zberateľoch. Mladá podnikateľka hovorí, že je jedinou predajkyňou ceruziek, ktorá vlastní kamenný obchod v NYC výlučne s ceruzkami. Aj keď musí čeliť konkurencii, akou je Amazon, Ebay a Pencils.com tvrdí, že obchod stále dosahuje zisk. Caroline riskovala a investovala do svojho biznisu okolo 80 000 dolárov na zaplatenie nájomného, rozbeh web stránky a nákup tovaru. A zdá sa, že sa to oplatilo.

cer3

 

Mladú Newyorčanku marketing vôbec netrápi. Dostala mnoho ponúk od investorov na spropagovanie a rozšírenie jej obchodu ale všetky odmietla. „Nie som dobrá v ekonomickej sfére. Aj keď je to možno hlúpe, pokým sa mi môj  biznis darí udržať jednoduchý a malý, som spokojná a cítim sa bezpečne. Nikdy som nechcela mať nablýskaný obchod v bohatej štvrti. Páčila sa mi myšlienka, že ľudia pri potulkách mestom na tento obchod natrafia. Možno si ho  obľúbia a začnú túto časť mesta navštevovať, aj keď sem v minulosti nezvykli chodievať.“

cer4

 

Weaver dlho snívala o spustení vlastného zákazníckeho klubu. Bez podpory reklamy uverejnila zaujímavú ponuku. Za poplatok 80 dolárov pošle svojím zákazníkom každý mesiac jednu ceruzku. V priebehu piatich mesiacov dostala vyše 700 objednávok. V určitom momente musela dokonca prestať prijímať objednávky na túto ponuku. Podľa jej slov balenie toľkých ceruziek sa nedalo zvládať. Caroline by si síce mohla dovoliť zaplatiť pomocných zamestnancov alebo jednoducho to nebolo jej ambíciou. Svoj obchod chce naďalej držať v čo možno najmenšom merítku.

cer5

Nikdy by som nechcela, aby to bolo inak, ako to je teraz a mať napríklad niekoľko ďalších predajní, o ktoré by som sa musela strachovať. Svoj obchod som neotvorila kvôli tomu, aby som sa stala nejakou „business lady“. Jednoducho som naozaj chcela len predávať ceruzky.

Zdroj: bloomberg.com zdroj fotografií:bloomberg.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá