Najlepšie reklamy roka 2018, ktoré pobavia, ale prinútia aj zamyslieť sa

  • Spoločnosti ako Nike, McDonald's alebo Google v tomto zozname určite nesmú chýbať
  • Skvelé nápady, prevedenie, herecké obsadenie až po myšlienku - to sú hlavné atribúty tých najlepších reklám
  • Stávka na istotu nie je vždy najlepší spôsob, preto sa stretávame aj s ozaj kontroverznými nápadmi
zdroj: Nike/McDonald/okcupid
  • Spoločnosti ako Nike, McDonald's alebo Google v tomto zozname určite nesmú chýbať
  • Skvelé nápady, prevedenie, herecké obsadenie až po myšlienku - to sú hlavné atribúty tých najlepších reklám
  • Stávka na istotu nie je vždy najlepší spôsob, preto sa stretávame aj s ozaj kontroverznými nápadmi

Niet žiadnych pochýb o tom, že aj rok 2018 bol na kvalitne spracované reklamy bohatý. Najlepšie je to, že väčšina reklám je rôznorodých a jedinečných. Medzi tie najzaujímavejšie tohto roka patrili reklamy od spoločností ako Nike alebo McDonald´s, ktoré rozoberali politické alebo sociálne otázky.

A keďže sa nám nezadržateľne blíži koniec roka 2018, pozrime sa späť na niektoré kreatívne, myšlienkovo provokačné a zábavné reklamy (nie len televízne), ktoré právom patria do výberu toho najlepšieho, čo reklamy tento rok ponúkli.

Doritos Blaze vs. Mountain Dew Ice Battle

Táto „dvojitá“ reklama na Mountain DewDoritos si svoj debut odkrútila počas Super Bowl. Piter Dinklage promuje pálivé Doritos Blaze a rapuje ako Busta Rhymes, zatiaľ čo na opačnom póle je tvárou ľadového Mountan Dew Ice do hudby od Missy Eliot skvelý Morgan Freeman.

OKCupid: DTF

Online zoznamka OKCupid v spolupráci s Wieden+Kennedy New York znova oživili termín DTF, ktorý sa používal na pomenovanie žien, ktoré sú vnímané ako tie, ktoré porušujú očakávané a zaužívané správanie a pohľad na svet spojené s ich sexualitou.

McDonald: The Flip

McDonald otočil svoje zlaté písmeno M na W na jednej zo svojich prevádzok na oslavu Medzinárodného dňa žien 8. marca. Okrem toho sa v celej krajine (USA) predávali produkty v špeciálnom balení s písmenom W a na svojich sociálnych kanáloch zmenila spoločnosť svoje logo. Ako už býva zvykom, niektorí tento krok chválili a páčil sa im, no iní zas skritizovali fakt, že McDonald podporuje feminizmus bez akýchkoľvek skutočných zmien.

John Lewis: #EltonJohnLewis

K tomuto snáď ani nie je čo dodať. Všetci to poznáme, všetci sa na tieto reklamy každoročne tešíme, a aj keď bola tohto roku trocha „iná“, stále nás vďaka životnému príbehu dospievania Eltona Johna chytila za srdce.

Libresse: Viva La Vulva

Minulého roku hviezdila švédska spoločnosť Libresse s kampaňou #BloodNormal a tento rok bez akéhokoľvek zdráhania sa oslavuje ženskú anatómiu, konkrétne vulvu, do hudby od Camille Yarbrough’s a jej skladbu Take Yo‘ Praise – naozaj odvážne !

Burger King: Whopper Detour

Burger King odpromoval svoju novú aplikáciu naozaj štýlovo, a to prostredníctvom svojho najväčšieho konkurenta. Kampaň pozývala ľudí, aby si vo svojej aplikácií odomkli 1-centový Whopper kupón, čo bolo možné len vo vzdialenosti maximálne 600 metrov od prevádzky McDonald’s. Takýto trolling priniesol viac ako 1 milión stihanutí aplikácie počas prvých 36 hodín, čo ju okamžite katapultovalo na čelo najsťahovanejších aplikácií v Apple App Store.

Google: Home Alone Again

Najnovšou reklamou v našom rebríčku je Kevin vo veku 38 rokov, ktorý je opäť sám doma. O tejto reklame si môžeš prečítať v našom samostatnom článku, a ak ťa zaujímajú aj zábery z natáčania a nepodarené zábery, tak klikaj tiež na náš článok.

Amazon: Alexa Loses Her Voice

Spot, ktorý sa objavil počas Super Bowl skvele využíva celých 90 sekúnd. Hlavnými postavami  je kopa známych osobností ako napr. Rebel Wilson, Jeff Bezos, Gordon Ramsey alebo skvelý Anthony Hopkins.

Nike: Believe in Something. Even If It Means Sacrificing Everything

Nike odštartovala 30. výžročie sloganu „Just Do It“ s kampaňou, ktorá zaujala jasný postoj v prospech kontroverzného hráča amerického futbalu Colina Kaepernicka, ako aj ostatných športovcov, ktorí sú znevýhodňovaní, ale nevzdali sa. Odkazom reklamy je veriť a nevzdať sa, aj keby to malo znamenať obetovať všetko, pretože všetko sa zdá byť šialené iba dovtedy, kým to neurobíš.

zdroj: businessinsider.com

 

Najnovšie video