Najnovšie testy všetkých prekvapujú: Moderný dieselový motor má menej emisí ako benzínový

  • Výrobcovia dieselových vozidiel sa snažia udržať naftu pri živote aj napriek mnohým škandálom
  • Pri výrobe nových automobilov sa tak posnažili a dokonca podliezli chystanú emisnú normu Euro 6D-Temp
  • Dieselové automobily tak ešte nepovedali posledné slovo
zdroj: Mercedes
  • Výrobcovia dieselových vozidiel sa snažia udržať naftu pri živote aj napriek mnohým škandálom
  • Pri výrobe nových automobilov sa tak posnažili a dokonca podliezli chystanú emisnú normu Euro 6D-Temp
  • Dieselové automobily tak ešte nepovedali posledné slovo

Vojna proti dieselovým automobilom, ktorá sa rozpútala po tom, čo sa prevalil škandál spoločnosti Volkswagen nemá konca. Po prevalení škandálu, pri ktorom bolo odhalené, že automobilka využívala pri testoch svojich vozidiel nepovolený softvér, ktorý bol dokonalý v maskovaní skutočných emisií sa rozpútal súmrak dovtedy obľúbených vozidiel.

V Nemecku to dokonca zašlo až tak ďaleko, že bol zakázaný vjazd starších dieselových automobilov do mnohých veľkých miest. Krajina tiež plánuje obmedzenie vjazdu vozidiel, ktoré spĺňajú novšiu emisnú normu Euro 5 na diaľnice. Kvalita ovzdušia v Nemecku je totiž práve vďaka rastúcemu počtu vozidiel na cestách alarmujúca. Po odpore, ktorý sa zdvihol v Nemecku, nastal dominový efekt aj v iných krajinách. Vyzeralo to, že naftové vozidlá to majú zrátané.

Nie je však všetkému koniec, informuje známy test ADAC. Výrobcovia sa pri svojich nových modeloch naozaj posnažili a prekvapili v testoch emisií. Dieselové vozidlá môžu byť nielen účinnejšie, ale aj čistejšie ako ich benzínoví konkurenti, hlavne čo sa týka produkcie škodlivého CO2, to je fakt, ktorý bol známy.

Odporcom tak nezostávalo nič iné len zamerať svoju pozornosť na produkciu oxidu dusíka NOx. Toto bola jediná vec, ktorú bolo možné moderným naftovým automobilom vytknúť. Práve na produkciu NOx sa zameriaval samotný test. Poďme sa pozrieť na výsledky. Proti sebe sa postavilo 13 dieselových automobilov a rovnaký počet ich benzínových konkurentov. Veľká časť vozidiel spĺňala na papieri emisnú normu Euro 6D-Temp, ktorá nadobudne platnosť 1. septembra tohto roka.

Testovalo sa v reálnej premávke za pomoci metodiky RDE ktorá spadá pod nový štandard testov WLTP, takže výsledky by mali byť také presné ako sa len dá. Testy prekvapili. Nové modely dieselových vozidiel sú priam dokonalé a pripravené aj do budúcna. Najlepšie obstál Mercedes-Benz C220d, ktorý bol taký čistý, že citlivé meracie zariadenie nedokázalo zachytiť vôbec nič. Druhú priečku obsadil model BMW 520d Touring, u ktorého namerali len jeden miligram NOx na kilometer. Podobne bol na tom aj Opel Astra 1,6 D. Čísla prvej trojky nedokázal dosiahnuť žiadny benzínový konkurent.

Výsledky testov dieselových vozidiel

Model NOx (mg/km) Norma
Mer­ce­des C 220 d 0 6d-TEMP
BMW 520d Tou­ring 1 6d-TEMP
Opel As­tra 1.6 D 1 6d-TEMP
BMW 520d Step­tro­nic 5 6c
Cit­roën Ber­lingo Blu­eHDI 130 7 6d-TEMP
VW Golf 1.6 TDI SCR 14 6d-TEMP
Audi A8 50 TDI 15 6c
Kia Ceed 1.6 CRDi 22 6d-TEMP
BMW X2 xD­rive 20d 23 6d-TEMP
Pe­ugeot 308 SW Blu­eHDi 180 30 6d-TEMP
Mer­ce­des A 180 d 40 6d-TEMP
Volvo XC60 D5 AWD 56 6d-TEMP
Honda Civic 1.6 i-DTEC 101 6d-TEMP

 

zdroj: adac.de