Najš­pič­ko­vej­šie auto od For­du je tu. Špor­to­vé GT-čko v naj­nov­šej ver­zii

Richard Vitkovský / 17. mája 2017 / Auto

zdroj: pixabay.com

Prie­kop­níc­ku auto­mo­bi­lo­vú znač­ku Ford netre­ba urči­te niko­mu pred­sta­vo­vať. Vďa­ka nej sa výro­ba áut pod­stat­ne zrých­li­la, keď­že fir­ma pri­šla, ako prvá na sve­te, s pohyb­li­vou mon­táž­nou lin­kou, ako ju pozná­me dote­raz. V roku 2004 Ford prek­va­pil auto­mo­bi­lo­vý­ch nad­šen­cov super špor­tia­kom s náz­vom GT, kto­rý je tu momen­tál­ne v dru­hej gene­rá­cii, kto­rá vôbec nes­kla­ma­la.

Nový športový automobil sa odhaľoval naozaj pomaly a prvýkrát sa s ním mohli fanúšikovia štvorkolesových tátošov stretnúť v roku 2015 na automobilovej výstave v Detroite. Na základe reakcií fanúšikov bolo zrejmé, že firma Ford má v rukáve skutočný skvost. Ostré hranaté tvary, zadné krídla – proste wau. Automobil vyzeral plnohodnotne dokončený. Ale vzišla otázka. Je tento produkt naozaj reálny? Je to iba oslava víťazstva modelu GT40 50 rokov po závodoch v Le Mans, kde Ford obsadil všetky tri priečky?

Tajomný automobil konečne realitou

Odpoveď na otázku prišla o pár mesiacov neskôr, keď firma automobil prestala skrývať. A o rok neskôr, keď sa víťazom Le Mans 2016 stal reálny stroj, bolo všetko isté. Je tu nové auto. Nový model bol naozaj chránený ako oko v hlave. Jeho výroba začala v supertajnom dizajnovom štúdiu. O automobile vedelo okrem dizajnérov ešte zopár vedúcich predstaviteľov firmy.

športový automobil

zdroj foto­gra­fie: forbes.com

Po debute v Detroite sa fanúšikovia následne stretli s automobilom na výstave v New Yorku. Začiatkom roka 2017 opäť, avšak tentokrát už aj s reálnou možnosťou testu. Podľa šéfdizajnéra bolo cieľom vytvoriť najlepší pomer medzi váhou a výkonom v porovnaní so všetkými automobilmi sveta.  Toto sa však úplne nepodarilo. Prečo? Aj napriek tomu, že boli použité špičkové a ľahké materiály ako karbón a hliník, dizajnéri sa rozhodli obetovať váhu v prospech vylepšení stroja, aktívnej aerodynamiky a aktívneho tlmenia, aby automobil dosiahol ešte lepšie časy na okruhoch.

Porovnanie s konkurenciou

Aké sú však najdôležitejšie parametre automobilu? Počet koní motora EcoBoost V6 sa zastavil na čísle 647 a dokáže vyvinúť rýchlosť 348 kilometrov za hodinu. Napriek slovu „eko“ motor nepatrí k najekologickejším. Váha vozidla je 1 385 kilogramov. Ako obstojí v porovnaní s konkurenciou?

ford gt

zdroj foto­gra­fie: pixabay.com

Napríklad Ferrari 488GTB váži o niečo viac – 1 475 kilogramov, pričom rýchlosť je nižšia. Maximálka je 330 kilometrov za hodinu a počet koní 660. Naproti tomu McLaren 675LT je na tom mierne lepšie s váhou – 1 352 kilogramov, ale rýchlosťou je na tom presne ako Ferrari. A cena? Za takýto stroj budúci majiteľ minie v prepočte 365 848 EUR.

Zdroj: businessinsider.com

Pridať komentár (0)