Najväčšia európska Kickstarter kampaň skončila blamážou: 3,4 milióna eur je fuč!

  • Po spustení kampane v novembri 2014 a naraisovaní 2,3 milióna libier najväčšia európska kampaň v histórií Kickstarteru končí.
image_1447944424.jpeg
  • Po spustení kampane v novembri 2014 a naraisovaní 2,3 milióna libier najväčšia európska kampaň v histórií Kickstarteru končí.

 

Spoločnost Torquing Group prezentovala svojho drona Zano ako „ultra-prenosnú, osobnú vzdušnú platforma pre HD video a fotografie,“ ktorá je veľká ako otvorená dlaň a streamuje obrázky do tvojho smartfónu v reálnom čase. Žiaľ, po problémoch a rezignácií samotného CEO pre „zdravotné problémy a nezlúčiteľné rozdiely“ vyzerá, že Zano je mŕtve.

 

„Sme veľmi sklamaní z toho, ako projekt Zano skončil a chceme túto príležitosť využiť na to, aby sme sa poďakovali všetkým, ktorí nás počas tohoto ťažkého obdobia podporovali. Špeciálne zamestnancom, ktorých nasadenie predčilo všetky naše očakávania,“ stojí vo vyhlásení spoločnosti.

 

 

Zo 15,363 predaných dronov ich bolo doposiaľ odoslaných údajne „viac ako 600“. Ako tvrdia viaceré recenzie, prvé drony skončili poriadnym fiaskom – mali neskutočne slabú batériu, otrasnú kvalitu fotografií a neobsahovali žiadnu z autonómnych funkcií – ako napr. „follow me“ alebo „hold position“. To síce nemusí Zano obsahovať nemusí, tím to však deklaroval vo videu.

 

Frustrovaní a sklamaní backeri sa sťažujú na sociálnych sieťach, projekt označili za podvod. Viacerí, ktorým dron ešte nebol odoslaný, žiadajú svoje peniaze späť – no ich šance sú mizivé. Ako Kickstarter často upozorňuje, backer je investor, nie nákupca a každé vloženie peňazí znamená riziko. Jeden z backerov je dokonca tak sklamaný, že vyrobil paródiu „Fano Flying Box“ ako pripomienku toho, že „v budúcnosti nemá investovať do blbostí len preto, že má niečo pekné video.“

 

Ak si fanúšik crowdfundingu, nie je to jediné sklamanie. Výrobcovia produktu Coolest Cooler sa úplne vykašlali na svojich backerov a miesto toho začali predávať produkt na Amazone. Než nabudúce investuješ do nejakej kampane, buď radšej skeptický.

 

zdroj: theverge.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá