Nakupujú v „sekáčoch“ a vytvárajú BOHOvské bundy. Inšpiratívne Slovenky našli dieru na trhu a nemajú konkurenciu

  • Štýlové, upcyklované, originálne a BOHOvské bundy vznikli pri káve dvoch kamarátok
  • O tom, aké produkty značka prináša a ako majiteľky hodnotia tunajšiu módnu scénu? Prezradili v rozhovore
BOHOvské bundy
Halime Sarrag, Katarína Šlesárová
  • Štýlové, upcyklované, originálne a BOHOvské bundy vznikli pri káve dvoch kamarátok
  • O tom, aké produkty značka prináša a ako majiteľky hodnotia tunajšiu módnu scénu? Prezradili v rozhovore

„Zatiaľ sme nenatrafili na nikoho, kto by robil to, čo my. Aj keď pár pokusov o napodobnenie tu už bolo,“ objasnili majiteľky originálnej značky BOHOvské bundy, ktorou objavili dieru na módnej scéne.

Za značkou BOHOvské stojí Zuzana Mrkvicová a Eva Kincsesová. Jedna je farmaceutická reprezentantka a druhá matka. Spojenie ako vyšité na vytvorenie módnej značky. Mladé návrhárky sa zoznámili na vysokej škole, no ich cesty sa neraz rozišli. „Pred zhruba troma rokmi sme si dali spolu kávu a od toho dňa si ju už spolu dávame pravidelne,“ hovorí Evka.

V tom čase sa obe pohrávali s myšlienkou vytvoriť nejaký projekt, kde by sa mohli kreatívne vyžiť. „Až vtedy, keď sme sa spojili, vzniklo niečo bohovské,“ ozrejmila Zuzka.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa BOHOvske Bundy (@bohovskebundy)

Ani jedna nevie dobre šiť, napriek tomu stvorili niečo BOHOvské

Evka si BOHOvskými bundami splnila sen, keďže už od útleho detstva chcela byť módnou návrhárkou. „Kreslila som si rôzne návrhy, šila bábikám šaty. Neskôr som obliekala a stajlovala všetky kamošky. Aj moje zamestnania súviseli vždy s módou,“ hovorí.

Zuzka bola zas od malička „diva“. Vždy ju to k móde ťahalo. Kresliť síce nevie, no Evka zas nevie strihať a ani jedna z nich nevie dobre šiť. „Aj napriek tomu sa nám podarilo nájsť cestu, ako premeniť naše sny na skutočnosť a vytvoriť tak niečo, čo tu ešte nie je,“ objasnili zakladateľky.

Mia si žije svoj návrhársky sen. Veľa ľudí stále netuší, že si to všetko šijem sama (ROZHOVOR)

Na módnom priemysle ich lákalo tvoriť niečo unikátne a zároveň niečo, čo ich vystihuje a napĺňa. Písal sa september 2018 a inšpiratívne Slovensky prichádzali na scénu. Všetko to začalo na spomínanej káve, kedy im hlavou prebehla hádam stovka nápadov.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa BOHOvske Bundy (@bohovskebundy)

Originálny kúsok je len jeden

Výsledok bol jasný, a to BOHOvské bundy. „Ide o jedinečné kúsky a nech už ide o čokoľvek z našej dielne, môžete mať vždy istotu, že kúsok, ktorý vlastníte, je jediný na svete,“ opisujú zakladateľky. Máme veľkú výhodu v tom, že to čo robíme sme ukázali ako prvé. Zatiaľ aj jediné.“

V súčasnosti majú dve základné línie, a to Boho a Street. Sortiment tvoria v prvom rade bundy, mikiny a kimoná. „Robíme tiež tričká, šaty a chystáme pár noviniek, ktoré by sme chceli zaradiť k týmto už existujúcim,“ dopĺňa majiteľka.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa BOHOvske Bundy (@bohovskebundy)

A prečo práve názov BOHOvské bundy? „Lebo sme prioritne plánovali robiť len BOHO bundy, také tie so strapcami, stuhami a pod. No a samozrejme, lebo sú bohovské.“

Z „odpadových“ látok vzniklo niečo jedinečné

Z ateliéru „bohovských“ žien pochádzajú najmä upcyklované kúsky oblečenia. „Recyklované materiály používame v ozaj veľkej miere. Upcyklujeme aj samotné bundy a kabáty. Látky okrem saténu vôbec nekupujeme nové.“

Tiež sa snažia aj z „odpadových“ látok vytvoriť niečo nové. „Takto napríklad vznikla myšlienka urobiť aj tričká, ktoré sa skladajú práve z týchto malých kúskov textilu.“

Zakladateľky sa snažia tiež prispieť k šíreniu myšlienky recyklovania a zároveň chcú ľuďom ukázať, ako krásne sa dajú veci znova zužitkovať. „ Je pravda, že máme sortiment, ktorý musíme kupovať nový,“ dodala Zuzka.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa BOHOvske Bundy (@bohovskebundy)

Odkiaľ návrhárky získavajú použitú látku? „Veľa látok sme si počas týchto 2 rokov nazbierali či už vytriedili zo šatníkov, alebo dostali. Veľa zaujímavých vecí sme našli aj v second handoch. Niektoré kúsky tiež kupujeme z bazárov.“

Vo svojej dielni tvoria aj bundy a mikiny na objednávku. Zákazník si môže sám zvoliť vlastný obrázok, či doladiť nejaký detail na danom kúsku.

Bez šikovných krajčírok by to nešlo

Najväčšou inšpiráciou pri samotnej tvorbe je pre nich umenie. Okrem toho sledujú všetky najnovšie trendy a ako nám prezradili, tak aj veľa snívajú.

Návrhy si tvoria spoločnými silami, no do finálnej podoby ich však dávajú šikovné krajčírky. Najväčší dôraz pri tvorbe kladú na originalitu. Aj vďaka tomu si už v samom začiatku zaslúžili od svojich zákazníkov pozitívnu odozvu.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa BOHOvske Bundy (@bohovskebundy)

Ako podľa zakladateliek vnímajú Slováci lokálnu tvorbu? „Zdá sa nám, že si ju v poslednej dobe ľudia všímajú oveľa viac. Samozrejme, nie každý si môže dovoliť kúpiť kúsok od slovenských dizajnérov, ale zväčšuje sa skupina ľudí, ktorá má na to prostriedky a uprednostnia miestnu značku pred zahraničnou. My sa snažíme ostať cenovo dostupné, a to často aj na úkor nejakého reálneho zisku z predaja.“

Na domácom trhu sa propagujú stále tie isté mená

V dnešnej módnej brandži, ak je človek šikovný, tak nemá problém vymyslieť značku. Ťažšie je však vymyslieť niečo originálne, čo tu ešte nie je, a potom sa s tým presadiť. To sa Evke a Zuzke zaručene podarilo.

Vidia však na domácom trhu nejaký nedostatok? „Chybou tunajšieho trhu je, že sa všade propagujú tie isté mená. Všetko sa točí v uzavretých kruhoch. Ťažké je preto skôr to, aby sa vaša tvorba dostala k publiku a k potenciálnym zákazníkom,“ hovoria.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa BOHOvske Bundy (@bohovskebundy)

BOHOvské je pre obe návrhárky prvý projekt a ako obe hovoria: „Stále sa máme ešte čo učiť. Teší nás, že na to máme priestor a vidíme, že to čo robíme, má potenciál rásť.“ Svoj úspech, ale vidia v tom, že si môžu plniť sen a každé napredovanie považujú za bonus. „Máme ešte veľa veľkých plánov do budúcna. Vážime si každý malý krok vpred a sme šťastné, že pomaly získavame svojich „BOHOvských ľudí“.“

Počas pandémie mu rozkvitá biznis. Slovák Juraj v Belgicku vyrába látky, ktoré nosí Madonna (ROZHOVOR)

Chodiaca reklama ako najlepšie voľba

Do povedomia sa značka dostala aj vďaka spoluprácam, ktoré majiteľky uzavreli s influencermi. „My považujeme za najlepšiu reklamu tzv. chodiacu reklamu. Preto uprednostňujeme rôzne spolupráce. Prevažnú časť propagácie riešime cez sociálne siete.“

Je to jeden z najmodernejších a môžeme povedať, že v konečnom výsledku aj veľmi jednoduchý spôsob propagácie. „Musíme dodať, že by sme nešli do spolupráce s hocikým, a to len preto, že má veľa sledovateľov. Musí nám daná osoba sedieť po ľudskej stránke. V živote a aj v tvorbe sa riadime primárne pocitmi a srdcom. Je to pre nás dôležité. Máme za sebou už úspešné spolupráce. Napríklad so @sweetladylollipop, @natinstablog, @janah_blog, @lauismyname, @zrzkastyle, @styleofbecca a pár ďalších a veríme, že neboli posledné,“ hovorí jedna zo zakladateliek. 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa BOHOvske Bundy (@bohovskebundy)

Koronakríza ich zasiahla negatívne aj pozitívne

Aktuálna situácia lomcuje s nejedným podnikateľom. Výnimkou nie sú ani BOHOvské ženy. Síce prišli o najväčšiu časť príjmov z festivalov a rôznych marketov, na druhej strane pracovali na kolekciách a projektoch, na ktoré doposiaľ nemali čas.

BOHOvské bundy majú svoje miesto nie len na Instagrame, ale aj v Bratislavských predajniach – Pop up store Aupark, Luxury Vintage, Pokrop shop Bory Mall. Okrem toho ich nájdeš aj v Šik in the city v Nitre a v Ateliéri 22 v Trenčíne.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa BOHOvske Bundy (@bohovskebundy)

Do budúcna však plánujú vlastnú kamennú predajňu, ktorá by bola spojená s ateliérom. „Určite by sme chceli rásť a otvoriť si časom spomínaný ateliér aj so showroomom, posunúť predaj aj mimo hranice Slovenska a Čiech. Pracujeme už na e-shope, na nových kolekciách a tešíme sa, kam nás to zaveje,“ približujú v závere plány do budúcna majiteľky.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK