Nazreli sme do nových priestorov WebSupportu: „Lepšie priestory nám pomôžu prilákať aj lepších hostí“

  • Dlho hľadali priestory, ktoré by reprezentovali to, kým sú
  • Dnes majú barový stôl, kde od prvých dní ľudia spolu obedujú, veľmi prirodzene tu vznikajú vzťahy a odpadávajú bariéry
  • Aké plány má nový majiteľ WebSupportu?
  • Porozprávali sme sa so CEO spoločnosti, Jánom Cifrom
websupport_titulka_1
Startitup
  • Dlho hľadali priestory, ktoré by reprezentovali to, kým sú
  • Dnes majú barový stôl, kde od prvých dní ľudia spolu obedujú, veľmi prirodzene tu vznikajú vzťahy a odpadávajú bariéry
  • Aké plány má nový majiteľ WebSupportu?
  • Porozprávali sme sa so CEO spoločnosti, Jánom Cifrom

Ako by si charakterizoval koncept WebSupportu?

Sme skupina ľudí, ktorá má veľmi rada technológie a veľmi nás teší, keď vidíme, ako na technológiách, s ktorými sa hráme, ľudia stavajú svoje biznisy, svoje živobytia, hobby, blogy, portfólia, e-shopy a mnoho ďalších vecí. Všetko ostatné z toho vychádza. Baví nás poskytovať dobrú, kvalitnú službu, porovnávať sa s tými najlepšími na svete a snažiť sa posunúť to troška ďalej. Všetky ostatné, pekné a farebné veci z toho v konečnom dôsledku iba vychádzajú.

Čo považuješ za zatiaľ najväčší úspech WebSupportu?

Určite to, že sme sa stali jednotkou na trhu, ktorý z mnohých ohľadov nie je už až tak rastúci. Za druhý úspech považujem to, čo sa udialo prednedávnom. Prišiel medzinárodný private equity fond, ktorý robí to čo my, no s rozdielom, že to robí vo svete a vyhľadáva si firmy podľa veľmi úzkych a špecifických kritérií. Poriadne nás prevetrali, pozreli sa pod každý jeden koberec a povedali, že nás chcú a dali za to takú cenu, akú dali. Myslím si, že to je ohodnotenie ľudí za posledných pár rokov.

Nachádzame sa v nových priestoroch WebSupportu, prečo sa sa vôbec rozhodli vymeniť staré priestory za nové?

Keď som prišiel do WebSupportu, boli sme ako v rodinnom dome, roztrúsení po troch poschodiach, čo znamenalo, že interakcie medzi tímami tak úplne organicky nevznikali. Vzťahy medzi ľuďmi sú „masťou“, ktorou sa stroj firmy premasťuje. Keď sa tieto vzťahy nebudujú, tak to potom pri profesionálných interakciách škriepe. Ďalšou vecou bolo, že sme si prešli krízovou fázou, kedy sme mali technické problémy a bolo ich treba riešiť.

Chceli sme, aby naše priestory, v ktorých pôsobime, reprezentovali to, kým sme. Takéto priestory sme hľadali relatívne dlho, a bolo to náročné. V konečnom dôsledku sme tieto priestory našli. Dnes máme office, ktorý robili vynikajúci architekti z pražského Studio Perspektiv. Jedným zo zadaní pre týchto architektov bolo, aby v nových priestoroch organicky vznikali strety ľudí, no a zatiaľ to funguje úžasne. V našej veľkej kuchyni máme barový stôl, kde od prvých dní ľudia spolu obedujú, veľmi prirodzene tu vznikajú vzťahy a odpadávajú bariéry.

Čo nové presne ponúkajú tieto nové priestory? Bude tu viac akcií, či už interných alebo pre verejnosť?

Áno, bude toho viac. Ďalšou požiadavkou na architektov bolo, aby bol priestor okolo kuchynky a chill out zóny takou malou prednáškovou miestnosťou. Tieto akcie robíme preto, lebo jednou z vlastností, ktoré sme si vybudovali  je, že sme radi otvorení a radi tu ľudí privítame. Lepšie priestory nám úprimne pomôžu prilákať aj lepších hostí a samotná akcia bude lepšia, pretože nové priestory sú na takéto akcie plne vybavené.

Čím sa líšia akcie pre vás, interných zamestnancov, od akcií pre verejnosť?

Interné akcie sú zamerané špecificky pre nás, či už sú to technické alebo manažérske workshopy. Ide o to, aby si ľudia z rôznych špecifických oblastí rozumeli aspoň v základných pojmoch a aby ovládali profesný jazyk alebo reč jeden druhého.

Firmu WebSupport ste nedávno predali investičnej spoločnosti Axcel zo Škandinávie. Aká budúcnosť teraz čaká WebSupport? Aké plány s firmou má jej nový majiteľ?

Táto transakcia nám vyhovovala v niekoľkých úrovniach. Michal Truban ide do politiky a chcel nie len komunikáciou, ale aj reálnym krokom ukázať, že sa chce politike venovať na 100%. My sme mali každý rok niekoľko ponúk, no s Michalom sme mali dohodu, že odpoveď týmto záujemcom bude nie, pretože sa nám darí a nemáme dôvod predávať to. No prišla do toho Michalova politika a samozrejme aj peniaze pomôžu.

Treba však povedať, že Michal reinvestuje späť do celej skupiny celkom slušnú časť financií. Tento nový majiteľ umožňuje nášmu tímu fungovať na inej úrovni biznisu, či európskeho, až globálneho. Myslíme si, že je to taký pekný slovenský export do iných krajín. Som na to extrémne pyšný a je to príležitosť, ktorá našim tímom ponúka pracovať na svetových úrovniach.

Aké má WebSupport plány na tento rok? Do akých produktov a segmentov sa plánuje rozširovať?

V rámci tejto novej skupiny a na vyššej úrovni plánuje ďalšie akvizície. Určite sa chceme významne rozrastať, pretože ten biznis je taký, že v tej škále prichádzajú veľké benefity. Zároveň máme pripravené niektoré veci pre klientov, nové produkty, balíčky, no vždy sa to vyvíja v čase, takže to nechám na náš komunikačný tím, ktorý to bude komunikovať v správnom čase.

Ty si už roky CEO spoločnosti. Čo si myslíš, že musí spĺňať dnešný CEO?

Podľa mňa musí byť CEO človek, ktorý vie budovať tím. Ja vždy zo srandy hovorím, že tu vlastne nič nerobím. Keď si to tak vezmeš, tak v každej oblasti biznisu, sú tu ľudia, ktorí sú lepší. Mám tu brutálny tím šikovných ľudí, ktorí chodia po konferenciách a vyznajú sa v tom, čo robia. Ja ich však viem priviesť spolu a kombinovať a nasmerovať ich na tie správne problémy a povedať im, že to, čo vyzerá ako obrovský problém, v skutočnosti vôbec nie je až takým problémom.

Pri mojej funkcii je veľmi dôležitá úloha lídra. Ďalšou z vecí je, že mám vďaka mojim skúsenostiam väčší nadhľad ako oni. Prejavuje sa to vo formulácii stratégie a v rozhodnutiach, ktoré nemusia vyzerať úplne intuitívne rozumné. Istým spôsobom mám tiež focus na dlhodbobejšie veci. Ďalším, zároveň posledným aspektom je, že mám veľmi veľa medzinárodných vzťahov a skúseností, ktoré sem ťahám. Koniec koncov, samotná transakcia je dôkazom toho, že tie vzťahy máme po celom svete a vedeli sme ich správne využiť.

WebSupport je príbehom úspešného startupu. Majú to dnešné startupy v niečom jednoduchšie alebo naopak to majú zložitejšie?

Ja mám tú startupovú skúsenosť z Piana, kde som začal pracovať pred rokom 2011. Vtedy bolo veľkou výzvou získavať peniaze od schopných investorov, ktorých nebolo veľa. Keď chcel človek zahraničné peniaze, tak to bolo veľmi náročné. Dnes je k dispozícii veľmi veľa peňazí, čo začína byť až nevýhodou. Mám pocit, že to trh veľmi silno deformuje a v obrovskej distribúcii peňazí a v obrovskej scéne sa strácajú dobré nápady a dobré tímy.

V dnešnej dobe sa veľa mladých ľudí ženie práve do startupov, od ktorých očakávajú rýchly vzostup, úspech a peniaze. Čo je však podľa teba lepšia voľba pre mladého človeka? Začať hneď v startupe alebo v korporáte?

Mňa Piano prvé tri mesiace, ktoré som tam pracoval neplatilo. V startupoch ľudia zažívajú veľmi veľa stresových situácií a veľmi málo startupov reálne skončí tak, že získa peniaze. Ja ľuďom hovorím, aby boli spokojní, že pracujú v korporáte, pretože to má svoje obrovské výhody. Ja sám som začínal v korporáte a až po štúdiu MBA som skočil do startupového prostredia. Samozrejme, nie je korporát ako korporát. Nechcem to teda zovšeobecniť, ale je to podľa mňa lepšia kariérna cesta, kedy sa môže človek veľa naučiť a potom to zužitkovať v startupovom prostredí.

Za to, kde sa momentálne nachádzaš, určite vďačíš aj tvojmu vzdelaniu. Čo ďalšie je podľa teba dôležité? 

Podľa mňa je okrem vzdelania a prvej dobrej práce veľmi dôležité budovanie dobrých, zmysluplných vzťahov. Ja osobne veľmi veľa čerpám zo vzťahov, ktoré som si počas tej mojej cesty vybudoval. Človek nikdy nevie, motyka vystrelí a zrazu si s kolegom založíte firmu a budete úspešní.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá