Nepriberieš a ešte sa zbavíš stresu. Tieto potraviny ti určite zlepšia náladu

  • Stres ti môže pokaziť deň a „prepnúť ťa“ z pozitívneho nastavenia
  • Vedel si, že stravovanie zohráva dôležitú úlohu v boji proti stresu?
  • Prinášame ti niekoľko tipov, ktoré ti môžu pomôcť znížiť mieru stresu
  • Stres ti môže pokaziť deň a „prepnúť ťa“ z pozitívneho nastavenia
  • Vedel si, že stravovanie zohráva dôležitú úlohu v boji proti stresu?
  • Prinášame ti niekoľko tipov, ktoré ti môžu pomôcť znížiť mieru stresu

V dnešnej dobe je úroveň stresu vysoká a mnoho ľudí nevie, ako sa s ním vysporiadať. Skvelými pomocníkmi pri boji so stresom môžu byť jóga, ale aj meditačné cvičenia. Vedel si však, že aj strava ovplyvňuje mieru stresu? Nehrá síce najväčšiu úlohu, no dokáže s jeho znížením pomôcť. 

„Namiesto toho, aby sme o jedle premýšľali ako o previnení, môžeme o ňom uvažovať ako o nástroji na prácu so stresom,“ uviedla psychiatrička Drew Ramsey.

Ako CNN uvádza, prevziať kontrolu nad stresom pomocou potravín, ktoré konzumuješ, ti môže pomôcť bojovať proti zápalom v tele alebo so zvýšenými hladinami hormónu kortizolu. Práve zvýšená hladila kortizolu môže viesť k vysokej hladine cukru v krvi, zvýšenej chuti do jedla a priberaniu.

Otvor chuťové bunky mastným rybám

Ryby by si mal konzumovať nielen pri štedrovečernej večeri, ale aj po zvyšok roka. Sú známym zdrojom proteínov s nízkym obsahom tukov a majú výborný vplyv na zdravie človeka.

Okrem známych pokrmov ako losos, pstruh, makrela sa oplatí vyskúšať aj sardely, sardinky a slede. Tieto ryby sú bohatým zdrojom omega-3 mastných kyselín známych ako DHA (kyselina dokosahexaénová) a EPA (kyselina eikosapentaénová), ktoré hrajú dôležitú úlohu zdravia mozgu. Informuje o tom portál Zdravie.

„Zvyšovanie omega-3 mastných kyselín môže pomôcť regulovať zvládanie stresu,“ uvádza Felicia Porrazza na svojom blogu.

ryby strava stres potraviny zdravie
zdroj: Unsplash/Mary Winchester

Porrazza to vysvetľuje tak, že stres môže zvýšiť zápal v tele. Ak dokážeš zmierniť zápal konzumáciou väčšieho množstva omega-3, potencionálne môžeš znížiť hladinu kortizolu, čo okrem všetkého zlepší aj tvoj celkový zdravotný stav.

Niektoré výskumy dokonca preukázali, že omega-3 pomáhajú zmierniť reakciu kortizolu po akútnom strese. Na druhej strane, nízke hladiny omega-3 môžu ovplyvňovať funkciu hypotalamo-hypofýzovo-nadobličkovej osi, ktorá podľa Porrazzy hrá úlohu v tom, ako naše telá reagujú na stres.

Konzumuj viac vitamínu C 

Podobne ako pri rybách, aj o vitamíne C je známe, že v súvislosti s celkovým zdravotným stavom je nesmierne dôležitý. Potraviny ako červená a zelená paprika, pomaranče, grapefruity a kivi sú na tento vitamín bohaté.

Vo väčších dávkach má antidepresívne účinky a zlepšuje náladu. Okrem toho môže byť nápomocný pri liečbe porúch súvisiacich so stresom, uvádza portál Healthline.

Jeden z výskumov ukázal, že vitamín C môže pomôcť znížiť stavy úzkosti. Tento výskum bol vykonaný medzi študentmi stredných škôl. Vitamín C je rozpustný vo vode, čo znamená, že na rozdiel od vitamínov rozpustných v tukoch, sa vitamíny rozpustné vo vode neukladajú v tele.

Vzhľadom na to, že tvoje telo si vitamín C neukladá ani nevyrába, je dôležité konzumovať potraviny bohaté na tento vitamín každý deň.

Aj napriek tomu, že sa týmto vitamínom nedá predávkovať, nemal by si ho prijímať viac, ako je odporúčané. Prijímanie veľkého množstva vitamínu C môže viesť k nepriaznivým účinkom, ako sú tráviace ťažkosti a obličkové kamene, informuje portál Healthline.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Dominika Krčmáriková (@dminikah_)

Vyberaj si zdravé sacharidy 

Sacharidy spolu s bielkovinami a tukmi patria medzi hlavné makronutrienty v potrave. Ako portál Protein uvádza, z chemického hľadiska sú to molekuly s obsahom uhlíka, kyslíka a vodíka.

Startitup PREMIUM logo
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM
Čítaj ďalej po zakúpení predplatného

(Zrušiť môžeš kedykoľvek)

Zdroje: Healthline, Porrazza Nutrition, CNN, Fitland, Protein, Zdravie

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech