Nestlé zaplatilo miliardy dolárov za to, aby mohlo predávať produkty Starbucks

  • Cieľom tohto nečakaného kroku je posilnenie svojej pozície na trhu s kávou v Amerike
  • Nestlé si od spojenia sľubuje navýšenie tržieb o takmer dve miliardy dolárov
nestlé
wikimedia/flickr
  • Cieľom tohto nečakaného kroku je posilnenie svojej pozície na trhu s kávou v Amerike
  • Nestlé si od spojenia sľubuje navýšenie tržieb o takmer dve miliardy dolárov

Na trhu so sladkými výrobkami má spoločnosť Nestlé svoje pevné miesto. Časy sa však menia a čoraz väčšia časť ľudí sa presúva od cukroviniek k zdravším alternatívam. Momentálne zaznamenáva nárast časť trhu, ktorá sa zameriava na oblasť kávy, výživy pre kojencov a starostlivosti o zvieratá. Nestlé si tieto trendy všíma, a preto sa rozhodlo pre odvážny krok.

V januári tohoto roka predalo svoju americkú divíziu so sladkosťami spoločnosti Ferrero za 2,8 miliardy dolárov. Ferrero vyrába napríklad známu sladkú nátierku Nutella. Okrem toho predáva aj obľúbené cukríky Tic Tac.

Spoločnosť Ferrero si od tejto kúpy sľubuje posilnenie pozície v oblasti výroby sladkostí. Vďaka akvizícii sa spoločnosť Ferrero stala tretím najväčším výrobcom cukroviniek na americkom trhu. Nestlé sa chce v Amerike zamerať prevažne na oblasť kávy a výživy pre kojencov. Spoločnosť síce na americkom trhu ponúka produkty Nescafé a Nespresso, avšak zatiaľ sa im tu nepodarilo dosiahnuť významnejší úspech. Čakať roky na to, či sa situácia zlepší sa naozaj nevyplatí.

V dvojici sa to ťahá lepšie

Práve toto bolo dôvodom spojenectva s americkou jednotkou, spoločnosťou Starbucks, ktorá má kaviarne nielen v USA, ale po celom svete. Od spojenia si Nestlé sľubuje zvýšenie ročných tržieb o rovné dve miliardy dolárov. Okolo 500 zamestnancov Starbucks prejde pod Nestlé, avšak zostanú pracovať v sídle Starbucks v meste Seattle. Za možnosti predaja produktov Starbucks zaplatilo Nestlé rekordných 7,15 miliardy dolárov. Príjemným bonusom bude okrem vyšších tržieb aj posilnenie pozície na americkom trhu.

Zo spojenectva však bude ťažiť aj Starbucks, ktorý síce v Amerike exceluje, ale v zahraničí je jeho rast spomalený. Nestlé ma silnú distribučnú sieť po celom svete, a tak sa produkty Starbucks dostanú všade tam, kde to bude potrebné.

Celkovo je toto spojenectvo naoko výhodné pre obe spoločnosti. Starbucks však môže priniesť z dlhodobého hľadiska komplikácie. Ľudia totiž milujú autentické značky, ktoré majú svoj vlastný príbeh. Predaj práv môže autenticitu značky naštrbiť.

zdroj: theguardian.com , bloomberg.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech