Newyorský Blade je Uber pre 1% Američanov. Takto sa vozia najbohatší!

Martin Faith / 25. októbra 2015 / Business

Cesta z Manhattnu na Long Islandský Hamptons je pri lokálnej doprave na dlho. A pokiaľ má človek peniaze, jeho ochota tráviť čas v zápche je zvyčajne veľmi nízka. S riešením prichádza miestny startup Blade, ktorý ponúka prepravu helikoptérou na podobnom princípe ako úspešný Uber.

 

Za Blade-om stoja známe tváre. Co-founderi Rob Wiesenthal, bývalý executive zo Sony a Warner Music Group a Steve Martocci, co-founder GroupMe sa rozhodli dostať leteckú dopravu na nový level. Blade využíva mobilnú aplikáciu na crowdsourcing letov na helikoptérach a vodných lietadlách, vďaka ktorej si môžu klienti okamžite zarezervovať svoje miesto. Majetnejší sa tak môžu dostať na Hamptons iba za 40 minút. Určite pohodlnejšie ako stráviť hodiny prepravou miestnymi vlakmi.

 

 

Práve cesta z Manhattnu na Hamptons je tá najoblúbenejšia z ponuky Blade-u. Tá výjde mezdi $395 a $695, čo nie je až taka tragédia. Za pár stoviek navyše si je možné zakúpiť let do destinácie podľa vášho výberu, ako aj let na rýchlejšiom stroji. Možností je veľa, stačí mať cash.

 

Dobrým znamením pre tento projekt je, že sa začínajú chytať celebritky, ako aj elitní biznismeni. Laura Prepon, herec Jon Hamm a Olivia Palermo sú len niektoré z veľkých mien, ktoré si stihli užiť služby Uberu nebies.

 

Blade má za sebou funding v objeme 6 miliónov USD, ktoré boli raisnuté v máji tohto roku. Medzi menami, ktoré sa zúčastníli tohto kola, sú osobnosti ako chairman Googlu Eric Schmidt, CEO Discover Communications David Zaslav, Raine Ventures alebo chairman iHeart Media Bob Pittman.

 

 

Pravdepodobne si už predstavuješ, aké by to bolo zažiť Blade. Vyzerá to takto.

Začína sa v check-in lounge, luxusnom priestore na 34. ulici. Ten je zariadený drahým nábytkom a predovšetkým dlhým barom plným vybavenia. Priemerný klient Blade-u má 31 rokov a 55% zo zákazníkov sú muži.

 

O klientov je tu špičkovo postarané, hlavne vďaka práci „customer experience representatives“, ako Jessica a Erin dole na obrázku. Majú na sebe uniformy špeciálne nadizajnované pre Blade zakladateľkou Jimmy Choo Tamarou Mellon. Využívajú sa dve prevedenia: denim šaty za $695 a biely jumpsuit za $895. Obe si je možné zakúpiť na Tamarinej osobnej stránke alebo v jej pop-up store v Southamptne.

 

 

Po check-ine si vás označia náramkom, ktorý korešponduje s vaším letom.

 

 

Taktiež vám označia batožinu tak, aby sedela ku vášmu náramku. Podľa očakávaní, batožiny klientov Bladu pochádzajú z inej cenovej výšky ako to, s čím sa stretnete na bežnom letisku.

 

 

 

„Aby sme sa ochránili pred oneskoreniami a udržali nervy naších draho platiacich zákazníkov v kľude, začali sme servírovať rosé.“

 

Aby ste sa nemuseli obávať, že si rozlejete svoj drink počas letu, Blade servíruje rosé v špeciálnom uzatvárateľnom pohári.

 

 

Počas oddychu v „čakárni“ môžete z okna sledovať iných pasažierov nastupujúcich do helikoptér. Blade dokáže ponúknuť veľké množstvo letov na dopyt vďaka tomu, že využíva služby siedmych operátorov helikoptér v New Yorku. Na obrázku je stroj jedného z nich, Liberty Helicopter.

 

 

Ako doplnok ku štyrom typom helicopter pridal toto leto Blade štyri vodné lietadlá. Túto službu nazýva Blade Aqua. Lietadlo na obrázku je Aqua 950, jedno z dvoch typov lietadiel, ktoré Blade využíva. CEO Wiesenthal tvrdí, že to je najrýchlejšie vodné lietadlo v Hamptons.

 

 

Počas letu ponad New York si môžete vychutnať takéto pohľady.

 

 

Fotka s Blade pohárikom počas letu sa stala niečím ako symbolom prepychu a status v niektorých sociálnych kruhoch. Keďže po seed fundingu neostalo Bladu veľa peňazí na marketing, rozhodli sa zamerať na Instagram. Tento krok sa ukázal byť správnym, čo je pochopiteľné. Typickí zákazníci Blade sú mladší a všetci využívajú Instagram. Stačí si nájsť #flyblade.

 

 

Počas cesty do Hamptons sa je veru na čo pozerať.

 

 

Vďaka Blade a podobným službám narástla premávka helikoptér v Hamptons toto leto o 50%, čo zapríčinilo nárast počtu sťažností na rušenie kľudu o 400%. Na základe sťažností už miestne zastupiteľstvo presadilo obmedzenia na časy, kedy môžu helikoptéry pristávať a odlietať.

 

 

Nezdá sa ale, že by to Blade veľmi spomalilo. Vďaka úspechu, ktorý zažíva v New Yorku, plánuje tento startup expanziu aj do ďalších miest. Uvažuje sa o Kalifornií a možnosťou je aj stredný východ alebo latinská Amerika. Počas zimy budú pridávať lety do ďalších lokálnych destinácií. Tie ale zatiaľ neboli upresnené.

 

 

Určite je to zážitok, ktorý by bolo fajn môcť opakovať pravideľne.  Dá sa, za predpokladu, že si to môžete dovoliť. Pre ľudí, ktorí vlastnia sídla v Hamptons peniaze nezvyknú byť problémom, preto sa zdá, že Blade trafil svojou službou do čierneho. Preletieť sa za oddychom v helikoptére s pohárikom rosé v ruke je určite príjemnejšie ako stráviť niekoľko hodín vo vlaku Long Island Expressway.

 

Z logicky obhájitelnej služby (preprava osôb z bodu A do bodu B rýchlejšie a pohodlnejšie) sa stáva záležitosť sociálneho statusu. Opäť, stačí sa pozrieť na #flyblade. A je len málo miest tak ideálnych na social status biznis ako New York. Vďaka silnejúcemu brandu sa dá očakávať, že Blade čaká úspešná expanzia.

 

 

Zdroj: businessinsider.com, Zdroj fotiek: businessinsider.com

 

Pridať komentár (0)