Nová batéria do áut môže prispieť k rýchlemu koncu benzínových motorov

Richard Vitkovský / 9. júna 2017 / Auto

zdroj: youtube.com

O tom, že prechod na novú formu pohonu automobilov je nevyhnutný z dôvodu zaťaženia životného prostredia emisiami výfukových plynov motorových vozidiel, vie už každý. Aj napriek tomu sú benzínové automobily stále masovo používané. Prechod na elektrický motor je však nevyhnutnosťou. Vývoj v oblasti akumulátorov, ktoré budú tieto motory pohánať, naopak, zaostáva. Batérie majú stále mnohé nedostatky. Napríklad zdĺhavé nabíjanie. Ale riešenie je už na dosah.

Batéria je hlavným zdrojom energie mnohých elektrických zariadení. Problémom je, že i keď vývoj v oblasti elektroniky pokračuje míľovými krokmi a schopnosti zariadení sa zvyšujú z roka na rok, tak pri akumulátoroch, naopak, sa ľudstvo akosi pozabudlo. Mnohoročná stagnácia a minimálne zmeny v tejto oblasti priniesli to, že síce máme ultra výkonné mobilné telefóny, ale ich schopnosť fungovať na jedno nabitie pri vyťažení sa pohybuje v hodinách. Bieda, čo povieš?

Batéria, ktorá sa nabije v priebehu sekúnd

Šikovní študenti z univerzity v Indiane však potajme a potichu vyvinuli novú generáciu akumulátorov. Batéria, ktorá môže zmeniť automobilový priemysel, je na svete. Čo všetko dokáže? Najväčším ťahákom je obrovská rýchlosť „nabitia.“ Predstav si, že akumulátor naplníš energiou za rovnaký čas, za aký by si načerpal palivo do nádrže automobilu.

batéria

zdroj foto­gra­fie: pixabay.com

Batéria sama osebe nie je technologicky odlišná od typických flow akumulátorov. Ale tvorcovia prišli s jednou úpravou – odstránili membrány, ktoré oddeľujú jednotlivé elektródy. Tieto sa totiž zvyknú v priebehu času opotrebovať Túto úpravu nikto predtým nezrealizoval.

Výsledkom sú batérie, ktoré majú omnoho vyššiu životnosť a zároveň sú lacnejšie. Benzínové pumpy by tak nahradili stanice, kde by sa batérie plnili tekutými elektrolytmi. Vyčerpané palivo by sa mohlo následne získavať späť a následne „nabiť“ pomocou slnečnej alebo veternej energie.

„Namiesto spracovania ropy by rafinérie pracovali s vyčerpanými elektrolytmi a namiesto plynov by pracovali s vodou v kombinácii s etanolom alebo metanolom, ako zdrojom tekutých elektrolytov pre pohon vozidiel,“ povedal profesor John Cushman.

Celá táto technológia je takmer pripravená na reálne nasadenie do podzemného potrubného systému. Takže distribúcia a implementácia, napríklad ako súčasť benzínovej stanice, bude naozaj veľmi rýchla a jednoduchá. Má mnohé výhody:  cenovú dostupnosť, bezpečnosť a je takmer neškodná pre životné prostredie.

Technológia bola prezentovaná na medzinárodnej konferencii v Holandsku. Vznikla spoločnosť s názvom IFBattery, ktorej cieľom je dostať túto novinku medzi širokú verejnosť.

Zdroj: inhabitat.com

 

Pridať komentár (0)