Nutella prichádza s prekvapením: Do obchodov mieri nová receptúra, ktorá poteší najmä jednu skupinu ľudí

  • Ferrero prekvapilo svojich fanúšikov nečakanou novinkou
  • Na trh uviedli vegánsku verziu obľúbenej nugátovej nátierky
Chlieb s Nutellou
Freepik
  • Ferrero prekvapilo svojich fanúšikov nečakanou novinkou
  • Na trh uviedli vegánsku verziu obľúbenej nugátovej nátierky

Spoločnosť Ferrero vstúpila do sveta rastlinných alternatív. Ako uvádza portál SME, v utorok oficiálne uviedla na európsky trh novú vegánsku verziu svojej populárnej nátierky Nutelly.

„Už 60 rokov začínajú milióny ľudí na celom svete svoj deň raňajkami s Nutellou. S nadšením privítame ešte viac ľudí do rodiny značky Nutella s novinkou Nutella Plant-Based, ktorá je najnovším prírastkom v našom portfóliu,“ uviedol Thomas Chatenier, globálny prezident spoločnosti.

„Tento inovatívny produkt sme vyvinuli, aby sme ponúkli lahodnú alternatívu, ktorá prináša nezameniteľný zážitok z Nutelly v rastlinnej verzii. Nahradili sme mlieko rastlinnými zložkami, pričom sme zachovali rovnako skvelú chuť, jemnú textúru a vynikajúcu kvalitu, pre ktoré je Nutella známa a obľúbená.“

Žiadne kompromisy v chuti

Vegánska verzia Nutelly sa od pôvodnej odlišuje najmä zložením – mlieko bolo nahradené rastlinnými ingredienciami, ako sú cícer a ryžový sirup. Tieto zložky zabezpečujú, že nátierka má podobnú konzistenciu a chuť ako pôvodný produkt.

„V súčasnosti sa čoraz viac spotrebiteľov rozhoduje obmedziť živočíšne výrobky alebo sa im vyhýbať, či už z diétnych dôvodov, alebo z dôvodov životného štýlu,“ uviedla spoločnosť na svojej stráne.

V novom recepte však zostávajú hlavné ingrediencie, ako sú lieskové orechy a kakao. Vegetariánska spoločnosť certifikovala produkt, čo potvrdzuje, že spĺňa prísne kritériá pre vegánske produkty. Okrem toho vyhovuje čoraz väčšiemu segmentu spotrebiteľov, ktorí uprednostňujú produkty bez živočíšnych zložiek.

Predaj novinky Nutella Plant-Based bude spočiatku spustený v troch európskych krajinách – Taliansku, Francúzsku a Belgicku. Rovnako ako klasická verzia, aj vegánsku Nutellu zabalí výrobca do recyklovateľných nádob a pripraví z prvotriednych surovín.

Budúcnosť vegánskych produktov

Odborníci predpokladajú, že dopyt po vegánskych produktoch bude v nasledujúcich rokoch narastať. Ako uvádza Straitsresearch, v roku 2023 dosahovala hodnota globálneho trhu s vegánskymi potravinami približne 22,3 miliardy USD (cca 20 miliárd eur), pričom prognózy naznačujú, že do roku 2032 by tento segment mohol narásť až na 57,6 miliardy USD (cca 52 miliárd eur).

K rastúcej popularite vegánskej stravy prispievajú najmä environmentálne a etické dôvody, vrátane snahy o zmiernenie klimatických zmien a redukciu utrpenia zvierat v potravinovom priemysle. Vegánska strava je však preferovaná aj pre svoje zdravotné prínosy. Medzi ne patrí zníženie rizika kardiovaskulárnych ochorení a niektorých typov rakoviny.

Navyše, narastajúca prevalencia obezity a pridružených zdravotných komplikácií podnecuje ľudí k prechodu na rastlinnú stravu ako účinný spôsob prevencie chronických ochorení. Tento trend ovplyvní nielen menšie firmy, ale aj potravinárske giganty, ktoré sa snažia prispôsobovať svoje portfóliá modernému spôsobu stravovania.

Spoločnosť Ferrero je toho dôkazom. Napriek tomu, že vegánska verzia stále obsahuje kontroverzný palmový olej, Ferrero sa usiluje o optimalizáciu rovnováhy medzi chuťou, kvalitou a environmentálnou udržateľnosťou.

Zdroje: SME, Ferrero

Najnovšie videá

Trendové videá