PepsiCo mení taktiku a kupuje známy SodaStream. Čiastka prekračuje 3 miliardy dolárov

  • Popularita sladených limonád celosvetovo klesá, podobne ako aj zisky ich výrobcov
  • Práve to je dôvod prečo sa spoločnosť PepsiCo rozhodla pre masívnu investíciu
  • Za viac ako tri miliardy kupuje izraleskú spoločnosť SodaStream, ktorá trhá všetky rekordy
sodastream-drinks-sky-news_4395714
flickr
  • Popularita sladených limonád celosvetovo klesá, podobne ako aj zisky ich výrobcov
  • Práve to je dôvod prečo sa spoločnosť PepsiCo rozhodla pre masívnu investíciu
  • Za viac ako tri miliardy kupuje izraleskú spoločnosť SodaStream, ktorá trhá všetky rekordy

Hlavným dôvodom obrovskej investície je to, že popularita sladených limonád už nie je taká, ako bývala kedysi. Dokonca aj Američania, ktorí sa vyznačujú konzumáciou všetkého nezdravého od sladených limonád upúšťajú, pretože si začínajú uvedomovať riziká, ktoré ma cukor na ich telo. Spoločnosti, ktoré sa tak doteraz živili výrobou sladených limonád hľadajú východisko. Najbližšie k tomu ako sa dostať z nepríjemnej situácie sa priblížila spoločnosť PepsiCo, ktorá je priamou konkurenciu Coca-Coly.

Tá sa rozhodla pre kompletnú akvizíciu spoločnosti SodaStream, ktorá predáva obľúbené prístroje na výrobu nefalšovanej perlivej vody priamo v pohodlí domova v priebehu niekoľkých sekúnd. Túto možnosť máš vďaka plynovým bombičkám, ktoré obsahujú oxid uhličitý. Len tlačíš tlačidlo a osviežujúci nápoj je na svete. Ak ti nechutí klasická voda s bublinkami, stačí si zaobstarať jednu z príchutí, ktoré ponúka samotná spoločnosť.

Z akvizície budú ťažiť obe spoločnosti

Spoločnosť SodaStream vznikla v roku 1903 v Anglicku. V roku 1998 bola kúpená izraelskou spoločnosťou Soda-Club, ktorú v roku 1991 založil Peter Wiseburgh. Prečo ju kúpil? K spoločnosti SodaStream mal totiž veľmi blízko. Od roku 1978 až do toku 1991 bol totiž exkluzívnym distribútorom produktov SodaStream v Izraeli.

Značka prešla od roku 1991 obrovský kus cesty a dnes vykazuje rastúce zisky. Popularita perlivých vôd totiž narastá. Práve to je dôvodom prečo sa PepsiCo rozhodla investovať také obrovské peniaze do kúpy. Svoje produkty má tak možnosť predávať nielen v obchodoch, ale zároveň umožní zákazníkom vyrobiť si vlastnú verziu nápoja u seba doma.

Spoločnosť PepsiCo zaplatí celkovo 3,2 miliardy dolárov. Jedna akcia ju bude stáť 144 dolárov. Táto cena je vyššia než spriemerovaná cena akcií za 30 dní. Pepsi si od kúpy veľa sľubuje. Nielenže bude predávať príchute v štýle Pepsi na výrobu nefalšovaného nápoja priamo v pohodlí domova. Tento krok by mal šetriť aj planétu. Je totiž pravdepodobné, že ľudia si výrobu Pepsi doma obľúbia. Vo výsledku sa tak môže znížiť počet plastových fliaš vďaka zníženiu výroby pre obchody.  Práve ochrana životného prostredia je jedným z cieľov Pepsi a jej dosluhujúcej šéfky Indry Nooyi. Okrem toho zníži riziko vďaka diverzifikácii svojich produktov.

Pre SodaStream sa po odkúpení nič nezmení. Dokonca aj vedenie zostane rovnaké, aby sa nenarušil chod spoločnosti. SodaStream, ktorá predáva svoje produkty v 46 krajinách sveta, tak svoj dosah vďaka spojeniu ešte rozšíri. Celá akvizícia by mala byť ukončená najneskôr do januára budúceho roka.

zdroj: czechcrunch.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech