Pitch súťaže by mali prejsť zmenami a udržať si tak svoju kvalitu

  • Počet súťaží, ktoré umožňujú founderom pitchovať pre investorov nekontrolovane rastie po celom svete. Vysoký počet takýchto eventov, ale logicky môže spôsobovať pokles záujmu zo strany investorov.
image_1428850234.png
  • Počet súťaží, ktoré umožňujú founderom pitchovať pre investorov nekontrolovane rastie po celom svete. Vysoký počet takýchto eventov, ale logicky môže spôsobovať pokles záujmu zo strany investorov.

 

V článku si môžete prečítať názor Roberta Bonanzingu z Balderton Capital, ktorý vychádza zo svojich skúseností s pitchom a súťažami. Hovorí o veciach, na ktoré majú pamätať founderi tak, ako aj investori, a ponúka rady pre úspešné pitchovanie.

Pitchovanie má za úlohu podnietiť záujem a vybudovať vzťah medzi investorom a projektom  

Founderi musia mať dôkladne premyslený svoj pitch, aby ich projekt investorov skutočne zaujal. Konverzácia s investormi je preto najlepší spôsob, ako sa uistiť, že naozaj počúvajú a rozmýšľajú správne nad svojim projektom. Dlhé a nie moc dobre premyslené prezentácie projektov, ktoré obsahujú len monológ foundera, sú z tohto pohľadu úplne zbytočné. Founder by mal prejaviť aktívne úsilie o zapojenie investora do konverzácie a pýtať sa otázky. Konkrétne otázky, ktoré by mali byť zamerané na to, aby sa investor v konečnom dôsledku o projekte dozvedel čo viac.

 

 

Pitchovanie je o spoznávaní toho druhého

Obaja, investor aj founder, by mali využiť pitch na spoznanie toho druhého. Je to perfektná možnosť ako zistiť či si budú rozumieť, čo je kľúčové pre budúcu spoluprácu. Obe strany by mali teda prejaviť snahu a zistiť o tom druhom čo najviac. Tiež je dôležité, aby si obaja dávali pozor na správanie k tomu druhému, pretože to môže byť nesmierne dôležité pri ich budúcej spolupráci. Skvelým spôsobom na odhalenie osobnosti toho druhého je aj voľná debata mimo tej o podnikaní, aj tá môže v konečnom dôsledku veľmi pomôcť utvoriť si obraz o tom druhom. 

Pitchovanie je o porozumení motivácie toho druhého

Investor aj founder by sa vždy mali spýtať jeden druhého základné otázky typu: „Prečo robíš to, čo robíš? Aká je tvoja motivácia?“ To, že obaja pochopia motiváciu toho druhého prinesie oveľa väčšie porozumenie do ich vzťahu. Veď predsa silná motivácia je práve tým zdrojom energie, ktorý dodáva projektu silu pokračovať, keď veci nejdú podľa plánu.

 

 

Pitchovanie je o tom byť selektívny

Ani founderi a ani investori by sa nemali pozerať na pitchovanie cez štatistky – čím viac pitchov dám, tým väčšia je štatistická šanca nájsť toho, koho hľadám. Obaja by sa mali pripraviť dopredu, zistiť si z dostupných zdrojov (LinkedIn referencie, Twitter profil, App store rankings, …) čo najviac o tom druhom. To výrazne pomôže vzájomnému porozumeniu a zároveň neskôr ušetrí čas. 

 

Na záver tu je ešte sedem tipov pre dobrý pitch.

1. Pitch na báze predaja je na nič. Ide o to podnietiť záujem a vybudovať vzťah medzi investorom a projektom.

2. Pitchovanie nie je štatistická hra, v ktorej ide o pravdepodobnosť toho či niekoho nájdete, ale proces, vďaka ktorému sa učíte a zisťujete o tom druhom čo najviac.

3. Zbytočne „vyčačkané“ slidy v prezentácií sú takisto na nič. Lepšie je vytvoriť si nástroje, cez ktoré získam investorovu pozornosť a podnietim jeho záujem.

4. Ak si investor a founder nerozumejú už počas ich prvého stretnutia, nemá to zmysel.

5. Pitchovanie nie je o dodržiavaní scenára. Odkloňte sa od neho, pýtajte sa nečakané otázky a sledujte reakciu.

6. Pýtajte sa prečo chce byť ten druhý súčasťou vášho biznisu, lepšie tak pochopíte, aká je jeho skutočná motivácia.

7. Pripravte sa dopredu! 

 

 

zdroj: venturebeat.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá