Po zápase Slovenska s Rakúskom padlo ospravedlnenie: Rozhodcovia uznali chybu

  • Rozhodcovia uznali chybu pri neodpískanom faule na Krištofa a ospravedlnili sa
  • Výsledok zápasu však už zmeniť nemohli
Allegro1
  • Rozhodcovia uznali chybu pri neodpískanom faule na Krištofa a ospravedlnili sa
  • Výsledok zápasu však už zmeniť nemohli

Slovenská hokejová reprezentácia prehrala s Rakúskom 2:3 po samostatných nájazdoch v zápase, ktorý zanechal trpkú pachuť nielen u fanúšikov, ale aj u odborníkov. Najviac rezonuje kontroverzný moment počas nájazdu Michala Krištofa, ktorý bol podľa viacerých názorov faulovaný rakúskym brankárom, informoval portál Šport24

Sporný moment: Faul, ktorý rozhodcovia prehliadli

Pri kľúčovom nájazde mal Krištof pred sebou odkrytú bránu, no skončil na ľade. „Keby tam hokejku nedal, tak by som nespadol,“ povedal po zápase slovenský útočník. Bývalí hokejisti Marián Gáborík a Boris Valábik v relácii Play On označili zákrok jednoznačne za faul. „To bolo jasné podrazenie,“ zhodli sa obaja experti.

Rozhodcovia však situáciu vyhodnotili inak a rozhodli, že nájazd sa opakovať nebude. Tréner Vladimír Országh sa po zápase k situácii vyjadril diplomaticky: „Ja som sa ich pýtal, ako to videli. Povedali mi, že najskôr videli zakončenie, až potom faul. Ale prehrali sme už v prvej tretine, nie v nájazdoch. Presilovky musíme hrať lepšie.“

Pravidlá hovoria jasne, realita na ľade bola iná

Podľa pravidiel IIHF by sa samostatný nájazd po faule brankára mal opakovať. Bývalý medzinárodný rozhodca Peter Ország vysvetlil, že aj keď sa záznam premieta na kocke nad ľadom, rozhodcovia ho nemôžu využiť pri rozhodovaní. „V tomto prípade jednoducho pochybili,“ dodal.

Zápas rozhodovala štvorica arbitrov z Dánska, Švajčiarska a Švédska. Ich rozhodnutie spustilo vlnu kritiky a diskusií. Napriek pochybeniu však pravidlá neumožňujú spätne meniť verdikt.

Ospravedlnenie po zápase

Ako informoval portál Šport24, rozhodcovia sa po zápase osobne ospravedlnili trénerovi Vladimírovi Országhovi a vedeniu reprezentácie. Po zahliadnutí záznamu uznali, že spravili chybu, no priznali, že ich ruky zväzovali pravidlá, ktoré im neumožňujú pozerať videozáznam pri takýchto situáciách.

Slovenský zväz ľadového hokeja (SZĽH) ospravedlnenie prijal, no v stanovisku zdôraznil, že to nič nemení na fakte, že Slovensko prišlo o dôležité body. „Tréneri a generálny manažér sa po zápase rozprávali so zástupcami IIHF, ktorí uznali pochybenie,“ uvádza SZĽH.

Bude nasledovať trest?

Aj keď nie je možné podať oficiálnu sťažnosť, IIHF každé stretnutie vyhodnocuje. Je preto možné, že rozhodcovia budú dodatočne potrestaní – napríklad nenominovaním na ďalšie zápasy. Slovenská výprava bude túto situáciu pozorne sledovať.

Čítajte viac z kategórie: Šport

Zdroje: Šport24, JOJ Play

Najnovšie videá

Trendové videá