Počul si niekedy o TVR? Anglický superšport narobí konkurencii problémy

František Pisarovič / 12. septembra 2017 / Auto

Malá anglická továreň na sny s názvom TVR je tu s nami už pomerne dlho, no pravdepodobne si o nej ešte nepočul ani slovo. Bude to asi tým, že posledné desaťročia lietala z ruky do ruky ako Playboy v Moskve. Toto obdobie sa však, zdá sa, skončilo.

Anglická automobilka TVR je taký motoristický Fénix. S veľkou pompou uvedie nové auto, prerobí obrovské množstvo peňazí, potom ide z ruky do ruky a nakoniec skrachuje. Pomalý koniec začal niekde pri roku 1991, keď automobilku prevzal Peter Wheeler. Ten ju za dvadsať rokov dostal do takého stavu, že ju radšej kúpil ruský ponikateľ Nikolaj Smolenský. Smolenský však radšej ako do vlastnej automobilky investoval do hokeja. Napokon po sebe zanechal ešte väčšiu spúšť, ako jeho predchodca.

Od roku 2013 však TVR znova vlastnia angličani a už štyri roky makajú na tom, aby ich nové auto nebol taký prúser, ako pár tých predchádzajúcich. Hlavy nám tak má vyprášiť nový Griffith. Je krásny, má vyrovnané proporcie, obrovské množstvo sily aobrovskú prednú kapotu, ktorou si určite nikto nebude riešiť svoje komplexy.

Narozdiel od iných áut, tu nie je dlhá kapota len pre efekt. Je tu preto, aby sa zachovalo čo najlepšie rozloženie hmotnosti medzi oboma nápravami auta. A podarilo sa – hmotnosť pripadá na nápravy presne v pomere 50:50.

Na svoje si prídeš, aj keď si odmalička túžil po Mustangu. Griffith z neho totiž má celý motor, až na to, že prešiel jemnými úpravami. No, jemnými. Presný výkon zatiaľ automobilka nezverejnila, ale bude to „niekde medzi 400-550 konskými silami“. A tie ďalšie koníky z neho nevytrieskal nikto iný, ako renomovaný Cosworth.

 

 

Maximálna rýchlosť tejto beštie by mala byť položená niekde nad 320 kilometrami za hodinu a zrýchlenie z nuly na stovku prebehne pod štyri sekundy. Nuž, komunikácia automobilky je asi podobne anglická ako jej národnosť. Vieme snáď len jeden presný údaj: hmotnosť len 1250 kilogramov.

Prevodovka je, ako sa patrí, manuálna. TVR totiž nie je pre žiadnych amatérov a s pomerom výkonu na hmotnosť 400 koní na tonu je to asi najlákavejší manuál na trhu. A keď už sme pri tom trhu, cena začína na guľatých 90 000 eurách.

No čo, presvedčila by ťa anglická novinka?

Zdroj: www.carmagazine.co.uk

Pridať komentár (0)