Pohon EmDrive popierajúci fyzikálne zákony podľa vedcov z NASA naozaj funguje

• Na Mesiac za 4 hodiny? S EmDrive je to teoreticky možné.
007
  • Na Mesiac za 4 hodiny? S EmDrive je to teoreticky možné.

Už pár rokov sa objavujú informácie o “nemožnom” vesmírnom pohone EmDrive. Koncept EmDrive sa po prvýkrát objavil v roku 2001, keď ho predstavil britský letecký inžinier Roger Shawyer. Aj napriek mnohým argumentom skeptikov, nové a nové pokusy prekvapivo ukazujú pozitívne výsledky. EmDrive si môžeš predstaviť ako veľkú mikrovlnnú trúbu s otvorom na jednej strane. Označovaný je taktiež aj ako rádiofrekvenčná rezonančná dutinová tryska. Funguje tak, že do medenej dutiny sa vysielajú mikrovlny, ktoré v nej neznámym spôsobom vyvíjajú ťah. To však porušuje zákon o zachovaní hybnosti, keďže EmDrive nemá žiadne výfukové plyny, či splodiny, jednoducho vôbec nič. Jeho ťah má pritom byť v porovnaní s iontovým motorom vyšší, ak sa dodá rovnaké množstvo energie.

0022

foto:medium.com
V minulosti sa NASA pustila do nezávislého projektu v ktorom chcela nadobro potvrdiť alebo vyvrátiť funkčnosť EmDrive. Dokument so závermi z tohto testu mala NASA v rukách už minulý rok. Ukázalo sa nie len, že EmDrive skutočne funguje, ale taktiež generuje pôsobivý ťah. Až doteraz však prechádzali výsledky testovania oficiálnym vedeckým oponentským posudkom.

Ako sa však ukázalo, EmDrive popierajúci zákony fyziky, ktoré predstavujú pre vedcov niečo ako “božie slová” naozaj funguje. Bolo teda schválené, že dokument potvrdzujúci funkčnosť EmDrive môže byť publikovaný vo svetoznámom vedeckom časopise Journal of Propulsion and Power. Dokument je teraz dostupný pre každého tu.  Autorom tohto dokumentu je Harold White a šesť ďalších inžinierov a vedcov z NASA Eagleworks Laboratory. Ak by sa podobný princíp pohonu podarilo zaviesť do praxe, cesta vesmírnej sondy k Plutu by sa skrátila len na osemnásť mesiacov. Taktiež by na cestu na Mars postačilo 70 dní a na Mesiac by sme doleteli za neuveriteľné štyri hodiny.
02

foto:medium.com

Testy majú napriek všetkému stále svojich odporcov. Podľa fyzika menom Dave Goldberg z Drexelovej univerzity, Eagleworks Laboratory nepredstavuje celú NASA a u podobných záverov musíme byť opatrní, obzvlášť ak porušujú známe fyzikálne princípy.

zdroj:iflscience.com zdroj obrázkov a titulnej fotografie:medium.com